Gå til innhold

Lei av å bruke mye penger på å ringe kundeservice?

Anbefalte innlegg

Godt mulig denne er feilpostet og at noen ikke mener den fortjener livets rett engang, men poster den allikevel da jeg tror flere er i samme situasjon som meg :)

De fleste store firmaer bruker 5-sifrede telefonnummer (eks tele2 02000, netcom 05050 osv), greit og enkelt tenker nok mange, MEN for de veldig mange av oss som ikke har fast-tlf/ip-tlf og må ringe til kundeservice via mobil blir fort dette dyrt, f.eks tar chess 1,99 til 2,99 i minuttet for å ringe slike nummer avhengig av hvilket abonnement du har. Telenor tar det samme, netcom tar vell 2,49 til alle. Til noen firma kan du ringe billigere om du er kunde der, gjelder f.eks netcom eller telenor, men til mange andre firma gjelder standardprisene og de fleste av oss har jo gjerne en adsl-operatør og en mobil-operatør som fort kan bli dyre i lengden om du skulle trenge endel hjelp.

Nå begynner dere sikkert å lure på hva jeg vil med denne tråden og kommer nå til det: Ofte godt skjult for kunden har alltid de 5-sifrede numrene et vanlig 8-sifret nummer hvor du slipper unna med å betale vanlig takst. Kan bruke meg selv som eksempel: satt i telefonen i 70 minutter med nextgentel for at de skulle kjøre linjesøk osv, HELDIGVIS hadde jeg funnet det 8-sifrede nummeret til nextgentel, så istedet for de ca 175,- jeg måtte betale med mitt netcom-abonnement slapp jeg unna med ca 41,- med min ringepris :)

Min visjon med denne tråden er å kunne lage en liten oversikt over hvilke alternative nummer vi kan benytte for å ringe kundeservice mye billigere. Håper noen kan bidra med "billig-nummer" etterhvert. Jeg hadde tidligere billig-nummeret til chess, men har desverre glemt det, kanskje noen andre husker det?

Jeg kan begynne med de jeg kan:

nextgentel: 55 52 79 79

telenor: 22 30 50 00

chess: 55 38 74 40

Canal digital: 800 30 111

Tele2: 21 31 49 51

Andre tips: http://www.gulesider.no/ her har enkelte av selskapene en "ring meg" tjeneste hvor du kan oppgi tlf-nummer og at de ringer deg.

http://alt-tlf.domno.com her finnes en oversikt over en rekke alternative og billigere nummer.

Håper noen kan ha nytte av denne tråden og bidra med flere billignummer, kjenner mange selv som har brukt hundrevis av kroner på de "dyre" numrene og satte veldig pris på et rimeligere alternativ.

Endret av Delavar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Et annet tips er at en del selskaper har det slik at du kan bli ringt opp via Gule Sider.

Hafslund har for eksempel det.

De har et vanlig 5sifret nummer (09111), men hvis du søker opp Hafslund på Gule Sider så står det "Ring meg"

Dette er det sikkert flere selskaper som også har

6860512[/snapback]

Ok, kjekt tips det. Jeg har en følelse at de kanskje er flinkere til å ringe når de vil du skal bestille noe enn for å få teknisk hjelp ;)

Lenke til kommentar
Ok, kjekt tips det. Jeg har en følelse at de kanskje er flinkere til å ringe når de vil du skal bestille noe enn for å få teknisk hjelp ;)

6860604[/snapback]

Hvordan skal de vite hva du ringer for da?

6860677[/snapback]

Nei, det gjør de jo ikke med mindre du har mulighet til å legge igjen en beskjed ved nummeret ditt, men jeg regner med de har lagt ut muligheten først og fremst for å komme med salgsfremstøt og ikke hjelpe kunder de allerede har da de nok regner med at kundene da tar kontakt. Jeg vet ikke dette, men ut ifra det lille jeg har hatt om markedsføring så regner jeg med det er sånn ;)

Lenke til kommentar
Nei, det gjør de jo ikke med mindre du har mulighet til å legge igjen en beskjed ved nummeret ditt, men jeg regner med de har lagt ut muligheten først og fremst for å komme med salgsfremstøt og ikke hjelpe kunder de allerede har da de nok regner med at kundene da tar kontakt. Jeg vet ikke dette, men ut ifra det lille jeg har hatt om markedsføring så regner jeg med det er sånn ;)

6860821[/snapback]

Det hjelper jo fryktelig mye på både salg og service når ingen vet om muligheten da ;)

Lenke til kommentar

6860821[/snapback]

Det hjelper jo fryktelig mye på både salg og service når ingen vet om muligheten da ;)

6860854[/snapback]

Hehe, jepp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...