Matsini Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Har faktisk tro på at wii blir lansert i europa før asia, vet ikke hvorfor men føler det bare slikt. Det ville eventuellt vært strategisk lurt med tanke på at den ikke skal floppe i europa, noe som skjedde med de 2 siste konsollene.. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Har faktisk tro på at wii blir lansert i europa før asia, vet ikke hvorfor men føler det bare slikt. Det ville eventuellt vært strategisk lurt med tanke på at den ikke skal floppe i europa, noe som skjedde med de 2 siste konsollene.. 6861685[/snapback] Nei floppet de to forige konsollene i Europa? Er det snakk om GC oG N64 her? Veldig viktig å være seriøs nå da jeg trenger litt info. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Om de floppet er et definisjonsspørmål. Betyr det at de solgte mindre en PS/PS2 at konsollene floppet? Begge solgte greit og floppet ikke i like stor grad som Ngage eller Gizmondo. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Artikkel fra Gamespot.com igår. Wii kommer 19.november til USA. http://www.gamespot.com/news/6157572.html?...opslot;action;2 Det er forresten en pressevisning som går live om 1,5 time (9am PDT), denne er det nedtelling til på forsida hos Gamespot. Lenke til kommentar
Cryovat Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Pressevisningen er slutt, sammendrag finnes her: http://www.gamespot.com/news/6157575.html?...opslot;action;1 http://wii.ign.com/articles/732/732707p1.html http://www.engadget.com/2006/09/14/live-at...ess-conference/ IGN sier at de snart skal ha lastet opp nytt media. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Heh, hvorfor står det i banneret at den enda er 1t37min unna da? Lenke til kommentar
Cryovat Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Kan være de har laget et opptak og skal ha en live-stream. Ellers vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Matsini Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Beklager da jeg benyttet ordet floppe, var ikke det jeg egentlig mente. Det jeg mente at de ikke solgte godt nok i europa, spessielt her i norge. Har selv hatt alle nintendo konsoller siden tidenes morgen, men syns ikke det er noe kult at gc selger så dårlig at jeg nesten ikke får tak i spill til den. De fleste spillbutikkene i stavanger (med untak av spisermann) har et elendig utvalg av gc spill. Jeg håper bare at dette ikke skjer med denne generasjonen også, derfor er det viktig med et forsprang på ps3:D Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Dette var ikkje positivt, eg hadde håpa på ein mykje tidlegare utgivelsesdato. Derimot er prisane på gamle nes/snes-spel utruleg gode. Denne skal nok i hus før eller seinare ja! Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 http://www.nintendo.co.jp/wii/topics/wii_p...vie/lineup.html That's love Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Det ville være katastrofe for nintenos omdømme. Ikke slippe på hjemmemarkedet først? Var det ikke det de gjorde med DS da? Tror det går bra, jeg. De har nok sine grunner for å gjøre dette. Kanskje fordi mange spill nå er laget av vestlige firmaer, så det er mye å oversette? Hvorfor alle spillprodusenter har fått det for seg at europa er et lite viktig marked kan man saktens spørre seg om. Det selger ikke like bra her som i USA og Japan? Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Europa samlet er et større marked enn Japan når det kommer til spill. I forhold til innbyggertall er derimot Japan mye større. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Og salgstall i Europa i forhold til Japan er..? Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Nintendo selger omtrent det samme i Europa og Japan, men Sony selger jo nesten dobbelt så mye i Europa i forhold til i Japan. Playstation: Jap: 21,59m USA: 40,78m Euro: 40,12m Playstation 2: Jap: 23,55m USA: 42,97m Euro: 39,71m GameCube: Japan: 4.01, The Americas: 12.27, Other: 4.72 DS: Japan: 10, The Americas: 5.9, Other: 6.13 Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Jeg tenkte mest på det totale markedet selvfølgelig, og ikke bare Nintendo sine salgstall i europa og japan. Potensiale er større med 450 000 000 eu innbyggere enn det er med 150 000 000 japanere. Samlet er også salgstallet høyere i europa, men mindre hvis vi tenker prosentmessig i forhold til innbyggertall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå