Gå til innhold

Nintendeo Wii slippes 2 desember i Japan

Norseman1968

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nintendo har sagt at lanseringen skal komme innen 2 uker eller noe verden over (om de ikke har endret mening etter PS3 utsettelsen). Jeg tipper at Wii lanseres her i Europa den 24 november. Men det får vi vite om litt over 1 døgn.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Nintendo har sagt at lanseringen skal komme innen 2 uker eller noe verden over (om de ikke har endret mening etter PS3 utsettelsen). Jeg tipper at Wii lanseres her i Europa den 24 november. Men det får vi vite om litt over 1 døgn.

6860513[/snapback]

Var det ikke innen 2mnd de sa da?

Lenke til kommentar

6860513[/snapback]

Var det ikke innen 2mnd de sa da?

6860518[/snapback]

Hmm.. nå ble jeg usikker. Skal sjekke

Vet ikke hvor jeg fikk 2 fra, men det er innen 14 uker. Så det kan bli en sen lansering i Europa ja dessverre. Men vi får se i morgen hva som skjer. Håper at den blir i år her også.

Nintendo said Q4, which could be anytime between Oct. 1st to New Years. Also, they said a near-simultaneous launch, and went on to clarify that they would be launching worldwide in a launch window of about 14 weeks
Endret av TCi
Lenke til kommentar
Men hvis de ikke skal lansere Wii før jul her kan de jo like gjerne vente til nærmere PS3 lanseringen. Rart å gå glipp av Julehandelen bare med 2-3 uker.

6860573[/snapback]

Sant nok. Nintendo har alltid sagt at vi vil kunne spille Wii i 2006. Så jeg tviler at Europa må vente til 2007. Nå som Sony må vente der, så har Nintendo en gavepakke der om de leverer Wii før jul. Den bør de ikke gå glipp av.

Lenke til kommentar

Nintendo bør absolutt utnytte muligheten de har fått i Europa etter PS3 utsettelsen. Strategisk sett burde de da heller minske antallet enheter i Japan og USA der PS3 ikke kommer til å ha mange tilgjengelig før jul.

Det gir ekstra god PR å klare en verdenslansering før jul slik Sony lovet, men ikke klarte. Europa har alltid blitt nedprioritet, men her har N sjansen til å rette på det....

Lenke til kommentar

Hvis Wii blir sluppet i slutten av november her, og i begynnelsen av desember i Japan så vil det være genialt med tanke på Nintendo sitt omdømme. Det ville vært en god indikasjon på at Nintendo faktisk har begynt å prioritere Europa mye mer enn hva de har vært kjent for å ha gjort før.

Lenke til kommentar

I følge folk jeg har snakket med hos Nintendo så er kommer vi til å spille Wii i år. Nord Amerika får konsollen 19. november og Japan 02. desember. Nå fikk jeg ikke ut noen konkret dato av de, men bare beskjed om å vente til å morgen. Men at vi får en europeisk Wii launch nogenlunde likt som Japan. Ville vært moro om de valgte 02.12.07 siden det også er 1'års dagen til 360 i Europa :D

Lenke til kommentar
Noen som kan svare meg på noen spørsmål her:

1. Noen som vet ca hvor mange ansatte det er i Nintendo Norge? Ikke mange renger jeg med, og funksjonaliteten deres?

2.Er det klart hvor mange konsoller som er klare til release verden over?

6860778[/snapback]

For å svare på ditt andre spørsmål skal det være rundt 4mill konsoller.

Lenke til kommentar
I følge folk jeg har snakket med hos Nintendo så er kommer vi til å spille Wii i år. Nord Amerika får konsollen 19. november og Japan 02. desember. Nå fikk jeg ikke ut noen konkret dato av de, men bare beskjed om å vente til å morgen. Men at vi får en europeisk Wii launch nogenlunde likt som Japan. Ville vært moro om de valgte 02.12.07 siden det også er 1'års dagen til 360 i Europa :D

6860742[/snapback]

I følge en fransk blog hos Jeux-France blir den Europeiske den 1 desember. Han hadde rett både med USA og Japan.. Men gjenstår å bekreftest.

Dette er noe han postet for 2 uker siden:

- USA : November 2006 (before thanksgiving)

- EUROPE : December 1st 2006

- JAPAN : December 2nd 2006

Lenke til kommentar
Noen som kan svare meg på noen spørsmål her:

1. Noen som vet ca hvor mange ansatte det er i Nintendo Norge? Ikke mange renger jeg med, og funksjonaliteten deres?

2.Er det klart hvor mange konsoller som er klare til release verden over?

6860778[/snapback]

Det er vel såvidt jeg vet ikke noe Nintendo i norge. De som drifter nintendo.no er den norske importøren; Bergsala.

Lenke til kommentar
Hvis Wii blir sluppet i slutten av november her, og i begynnelsen av desember i Japan så vil det være genialt med tanke på Nintendo sitt omdømme. Det ville vært en god indikasjon på at Nintendo faktisk har begynt å prioritere Europa mye mer enn hva de har vært kjent for å ha gjort før.

6860730[/snapback]

Det ville være katastrofe for nintenos omdømme. Ikke slippe på hjemmemarkedet først? Japanere er temmelig nasjonalister, så det ville nok blitt huskestue om de skulle prioritere "rimelig ubetydelige europa" først. Hvorfor alle spillprodusenter har fått det for seg at europa er et lite viktig marked kan man saktens spørre seg om. Vi har vel stort sett en mer kjøpesterk befolkning enn noen annen del av verden. Kanskje det er derfor. Misunnelse? Fight fire with fire, kjøp europeisk produserte spill! Rant:complete

Lenke til kommentar

6860742[/snapback]

Er veldig uenig med deg her. Det hadde ikke vært morsomt i det hele tatt med 02.12.07 siden det faktisk ville være om 1 år, og 2 års dagen til Xbox 360 her i europa :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...