Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hva skal kobles: 4pin x 2, 24pin, 6pin

Anbefalte innlegg

Hei!

Satte sammen ny pc i går. Den vil ikke starte.

Det er et MSI K8N SLI, med et X850 skjermkort, AMD A64 3500+, 2gb ram i et Antech SLK3800 400W kabinett.

Det jeg lurer litt på er alle disse strømtilkoblingene for PCI-E. Det er en egen på skjermkortet med 6pin på. Det står også at PCI-E skal ha strøm direkte til hovedkortet i en 4 pin som minner om de som er på hdder og dvd/cd spillere (PATA).

Skal begge disse i?

I tillegg har vi jo 24 pin strøm og 4 pin strøm. Skal begge disse i? (Leste at det også finnes ATX pwr med 20 pin og at man da setter 4 pin et annet sted - men på dette kortet er det jo 24 pluss 4)

Jeg har snudd og flyttet på PWR Switch (alle led etc trenger vel ikke stå i for å starte?)

Jeg skal prøve å jumpstarte PSU når jeg kommer hjem, men om noen ser logiske brister her er det fint med tilbakemelding.

PFT

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det jeg lurer litt på er alle disse strømtilkoblingene for PCI-E. Det er en egen på skjermkortet med 6pin på. Det står også at PCI-E skal ha strøm direkte til hovedkortet i en 4 pin som minner om de som er på hdder og dvd/cd spillere (PATA).

Skal begge disse i?

6860428[/snapback]

Siden det står det, skal det sikkert være sånn.

I tillegg har vi jo 24 pin strøm og 4 pin strøm. Skal begge disse i? (Leste at det også finnes ATX pwr med 20 pin og at man da setter 4 pin et annet sted - men på dette kortet er det jo 24 pluss 4)

6860428[/snapback]

Begge skal i. 4-pin skal en annen plass. I manualen til hovedkortet ditt (pdf-versjonen ihertfall), på det bilde av HK på første side

er 4-pin tilkoblingen den hvite saken øverst overcpu socketen.

LED'sene trenger ikke å stå i nei

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...