FaO Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Har akkurat montert ny pc, men når jeg slår den på lyser og går viftene i ca. ett halvt sekund før alt blir svart. Etter dette vil ikke maskina skru seg på igjen før jeg har tatt ut strømkontakta til strømforsyninga. Noen som vet hva som er galt?? feilkobilng? Takker for hjelp, svarer så fort jeg kan på spørsmål.... Lenke til kommentar
Caze Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Les her først: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=377631 Lenke til kommentar
FaO Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 Cpu: AMD Athlon 64 X2 4600+ Hovedkort: MSI Neo4-F MSI Skjermkort: XFX 7600GT XXX link To harddisker på tilsammen 410 Gb Minne: 1gb Viking (husker ikke mer) Strømforsyning: Tagan Easycon 480W link Dette skjedde altså rett etter at jeg har montert utstyret, altså på 1. prøve. hvis noen kan hjelpe hadde det vært fint... Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Jeg forstår det slik at viftene starter et kort øyeblikk med det samme du setter inn strømkabelen. På nyere hovedkort er det 2 tilkoblinger for strøm. Den ene er 20 eller 24pins og heter foreks EATXPWR. Den andre er 4pins og heter ATX12V. Sjekk at du har koblet til sistnevnte. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 (endret) Har du montert hovedkortet rett i kabinettet uten å bruke spacere eller "avstandsskruer"? Spacere ser slik ut: Hvis du IKKE har brukt spacere risikerer du å kortslutte hovedkortet. Endret 14. september 2006 av Caze Lenke til kommentar
aC Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 vil henge meg på Caze, tror du har hovedkortet nærme noe ledende i kassa di, slik at du skaper en shortcu på mobo'et ditt Lenke til kommentar
FaO Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 nei da, jeg har brukt spacere! mener ganske bestemmt at jeg har koblet til 4-pin kontakten..... begynner å bli litt desperat nå Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Vil anbelfale deg å jumpstarte PSU. Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 nei da, jeg har brukt spacere! mener ganske bestemmt at jeg har koblet til 4-pin kontakten.....begynner å bli litt desperat nå 6861334[/snapback] Jeg er ganske sikker på at du ikke har koblet til strøm for cpu. Så sjekk det engangtil. Lenke til kommentar
FaO Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 sjekker selvsagt når jeg kommer hjem. men først må skolen bli ferdig kom gjerne med flere forslag! vil helst ikke være for lenge uten pc Lenke til kommentar
FaO Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 okei folkens dere hadde rett! jeg hadde satt i feil ledning men nå har jeg fått ett nytt problem, når jeg starter opp maskina ser det ikke ut som den gir signal til usb, skjerm, tastatur osv. Skjermen er bare svart, men det står ikke no signal som det gjør når jeg tar ut kabelen fra skjermkortet igjen..... Noen som vet?? kan det være at jeg mangler drivere eller at jeg må slette de gammle?? Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 (endret) okei folkens dere hadde rett! jeg hadde satt i feil ledning men nå har jeg fått ett nytt problem, når jeg starter opp maskina ser det ikke ut som den gir signal til usb, skjerm, tastatur osv. Skjermen er bare svart, men det står ikke no signal som det gjør når jeg tar ut kabelen fra skjermkortet igjen..... Noen som vet?? kan det være at jeg mangler drivere eller at jeg må slette de gammle?? 6866616[/snapback] Har du installert windows og lurer på skjermdrivere?Hvis du ikke har innstallert windows ennå så er alt som det skal være. Trenger ditt skjermkort strøm fra PSU?Har du i såfall satt i den strømkontakten? Ellers er det anbefalt å jumper resette cmos.Forklart i manualen til hovedkortet. Å holde insert tasten inne mens du slå på pc. System panel conectore..har du satt dem riktig inn?Skrifta skal være ut fra begge sider.Slik at du kan lese dem. Master/slave? Endret 15. september 2006 av Sunni Lenke til kommentar
FaO Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 harddiskene er 2 jeg hadde på den gammle pc-en min. Har tatt minne, cd-rom og hardisker fra den.... Altså har jeg innstallert windows, og jeg har drivere til ett annet hovedkort og skjermkort. Master/Slave er også da ok siden det fungerte på den gammle maskina. Det ser ikke ut som kortet trenger strøm fra PSU, kan ikke se noen kontakt til det. System panel conectore må du nok forklare litt nærmere, den forstod jeg ikke.... Kan selvsagt holde inne insert knappen når jeg starter, men hva hjelper det når skjermen er svart? Beklager hvis jeg sier noe dumt her... Jens Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 harddiskene er 2 jeg hadde på den gammle pc-en min. Har tatt minne, cd-rom og hardisker fra den.... Altså har jeg innstallert windows, og jeg har drivere til ett annet hovedkort og skjermkort. Master/Slave er også da ok siden det fungerte på den gammle maskina. Det ser ikke ut som kortet trenger strøm fra PSU, kan ikke se noen kontakt til det. System panel conectore må du nok forklare litt nærmere, den forstod jeg ikke.... Kan selvsagt holde inne insert knappen når jeg starter, men hva hjelper det når skjermen er svart? Beklager hvis jeg sier noe dumt her... Jens 6867522[/snapback] :!: Ekke farlig jeg er ikke kresen siden jeg også sier mye dumt og er dum i tide og utide. Ut i fra mitt inntrykk av hva jeg får inntrykk av når det gjelder din erfaring/kunskap er den litt mangelfull.Derfor vil jeg be deg nøye lese manualen til ditt hovedkort og se over igjen ribboncabler..at alle ledninger er festet og festet der de skal.At rammen er satt der den skal.At ledningene til powerled..ideled(System panel conectore) i manualen.At skruene du skrudde inn i toweret som du satt motherboardet på er alle under hullene i hovedkortet.Slik at ingenting kortslutter. Vær veldig nøye med alt du gjør. Når du bytter til et nytt hovedkort må du installere windows og alt annet på nytt. Når det gjelder insert tasten..har jeg sett at det har blitt foreslått å prøve hvis skjermen ikke starter..Mer vet jueg ikke om den saken. Lenke til kommentar
FaO Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 takker sunni får vel slette alt fra gammlemaskina hvis jeg ikke finner noe fornuftig sender sikkert ei ny meldig så fort jeg vet noe mer.... Lenke til kommentar
FaO Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 sunni: glemte at jeg ikke kan bruke insert når jeg startet maskina.... ingenting funker ordentlig jo..... Formaterer i mårra... Vet du hvordan jeg får slettet begge windows-xp ene mine?? Har en på hver harddisk Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 (endret) sunni: glemte at jeg ikke kan bruke insert når jeg startet maskina....ingenting funker ordentlig jo..... Formaterer i mårra... Vet du hvordan jeg får slettet begge windows-xp ene mine?? Har en på hver harddisk 6873629[/snapback] Du sletter(formaterer) dem når man installerer window. Den andre disken kan du formatere ved å gå inn i min maskin,høyreklikke og velge format. Endret 16. september 2006 av Sunni Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Husk å kos deg med installasjonen og lesing i manualen som det skulle vært et kjærlighetsbrev, Lenke til kommentar
FaO Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 maskina er oppe å går mangler bare partition magic så får jeg tilbake all plassen min takker nok en gang for all hjelp. Alt som trengtes til slutt var en real formatering... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå