Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Service pack problemer

Anbefalte innlegg

Hei.. Jeg har nylig formatert pc'en min og da prøvde jeg å installere service pack. Under prosessen fikk jeg en slags feilmelding og da sluttet installasjonen. Når jeg går inn i mappen der service pack unpacka filene så er der ca.1000 filer. Når jeg prøver å slette dem får jeg en "Kan ikke slette fil: kan ikke lese fra kildefilen eller kildedisken" :( Et annet problem er at på den disken fungerer bare noen av mine filer som var på den disken fra før. Noen av filene får jeg en feilmelding som: Cannot open :hrm:

Håper noen har svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.. Jeg har nylig formatert pc'en min og da prøvde jeg å installere service pack. Under prosessen fikk jeg en slags feilmelding og da sluttet installasjonen. Når jeg går inn i mappen der service pack unpacka filene så er der ca.1000 filer. Når jeg prøver å slette dem får jeg en "Kan ikke slette fil: kan ikke lese fra kildefilen eller kildedisken"  :(  Et annet problem er at på den disken fungerer bare noen av mine filer som var på den disken fra før. Noen av filene får jeg en feilmelding som: Cannot open  :hrm:

Håper noen har svar

6860023[/snapback]

Hva slags feilmelding?

Har du prøvd å delete fra add/remove programvare?Så prøve å innstallere på nytt.

Har du prøvd å delete fra desktop i sikkerhetsmodus?

Lenke til kommentar

God Morgen.

Vet ikke helt hva feilen folk gjør jeg, når de skal installere Sp2, men noe må det være. Enkelte folk får faktisk ikke installert Sp2. Selv har jeg aldri hatt problemet jeg. Hverken med integrert Sp2 eller å lagt inn Sp2 etter installasjonen. Har du sjekka at CD`en er helt fin da?

Lenke til kommentar

Forresten "en slags feilmelding" er ingen god beskrivelse. Hva er det med [de som trenger datahjelp] og være blinde for feilmeldinger? I den står det sannsynligvis akkurat hva som er galt.

Det er også en fordel å installere Windows fra en CD slipstreamet med siste servicepack. Google etter "xp slipstream" for en haug guides.

Lenke til kommentar

D som er saken er at disken service pack prøvde å Unpakce service pack 2 filer til aldri fungerer skikkelig etter windows installasjon :S Jeg må alltide ta diskcheck som jeg glemte av. Så når service pack hadde unpacka alle filene så kom der en feilmelding, husker ikke hva. Mne logisk nok så er d uansett at installasjonen ikke kan fortsette. Når jeg prøver å slette filene som jeg sitter igjen med får jeg bare "Kan ikke slette fil: kan ikke lese fra kildefilen eller kildedisken"

Ja, jeg har prøvd chdsk med sektorsjekk

Endret av kenny64
Lenke til kommentar

OK. Alle moderne disker har et system som heter SMART (Self-Monitoring, Analysis, and Reporting Technology) hvor du kan ut fra disken lese dens helse og dens egen analyse av sin helse. Det kan være fysiske feil på disken og de teoriene kan du bekrefte via SMART info.

En annen ting du kan prøve er å kjøre produsentens analyseverktøy. Disse pleier å komme i diskettformat hvor du booter fra disketten som så starter anayseverktøyet, men siden de aller fleste ikke har floppy lengre og ikke orker maset med å selv lage en bootbar CD er ofte det letteste å laste ned UBCD (Ultimate boot CD) som kommer med siste versjon av de fleste produsenters analyseverktøy og brukervennlige menyer.

Lenke til kommentar
OK. Alle moderne disker har et system som heter SMART (Self-Monitoring, Analysis, and Reporting Technology) hvor du kan ut fra disken lese dens helse og dens egen analyse av sin helse. Det kan være fysiske feil på disken og de teoriene kan du bekrefte via SMART info.

En annen ting du kan prøve er å kjøre produsentens analyseverktøy. Disse pleier å komme i diskettformat hvor du booter fra disketten som så starter anayseverktøyet, men siden de aller fleste ikke har floppy lengre og ikke orker maset med å selv lage en bootbar CD er ofte det letteste å laste ned UBCD (Ultimate boot CD) som kommer med siste versjon av de fleste produsenters analyseverktøy og brukervennlige menyer.

6861564[/snapback]

Jeg ville ha kjørt systemgjenoppretting tilbake til før du forsøkte å installere servicepack 2.

Deretter godt inn på windows uppdate og lastet ned servicepack 2 derfra, for jeg forstår det slik at du har forsøkt å installere fra en cd? Da kan den eller spilleren være kaputt evt. at du har gjort noe merkelig under installasjonen.

Har selv aldri hatt dette problemet.

Lenke til kommentar

Jeg har selv aldri avinstallert service pack 2 (fra legg til og fjern programmer i kontrollpanel).Men det skulle gå greit.Hvis du installerer fra cd ville jeg først lastet dem ned på desktoppen,evnt. unpacka dem og siden installert dem.Samme ville jeg gjort om jeg lasta dem ned fra nettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...