Gå til innhold

Sony A100 - Erfaringstråd


Anbefalte innlegg

Noen med som har peil på sony som kan se/svare på : Tråd om blitz ?

 

En annen ting: Ønsker kanskje å ha et mer "allround" objektiv som dekker kanskje 18-200 eller noe slikt, er da 18 - 200 fra sony greit? har jo nå 18-70 og 24-135. Fant ut etter disse innkjøpene at man kan få alt i ett objektiv. Hva er pluss/minus med dette?

7181255[/snapback]

 

Når det gjelder trådløs blitz styring så regner jeg med at det er samme fremgangsmåten som på KM. Det er så enkelt som å sette blitzen på kameraet, velge trådløs(wireless) i menyen i kameraet, ta av blitzen igjen, vippe opp den innebygde og knipse løs.

Kameraet setter blitzen automatisk i wireless mode når dette blir gjort i kameraet med blitzen påmontert.

Prøv!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du finner nyeste firmwire her:

 

http://support.sony-europe.com/DIME/digist...=no&m=DSLR-A100

 

Men denne har vært ute en stund. Det finnes ikke andre firmwire oppdateringer en den du finner der. Men det kommer sikkert en ny en etterhvert vil jeg tro. Så følg med på den linken.

7182781[/snapback]

Der var den ja. Har brukt den siste halvtimen på å finne den fram, men kom bare til info for gamle KM brukere. Hadde dessuten den utgaven.

 

Er det mulig å fikse ISOen noensinne ved en firmware?

Lenke til kommentar
Er det mulig å fikse ISOen noensinne ved en firmware?

7182930[/snapback]

Har Sony vedgått at det er en feil? Canon har jo hatt denne "feilen" i lang tid, over flere generasjoner av kameraer og ulike bildebrikker, uten at de har gjort noe med det. Ikke har jeg sett eller hørt at de har vedgått at det faktisk er en feil - det kan jo like godt være tilsiktet?

Endret av Anew
Lenke til kommentar
hei

 

Jeg skal etter jul engang tenker jeg kjøpe et objektiv med litt mer zoom enn det jeg har idag. Det finnes jo Sony 75-300mm F4.5-5.6, noen som har alternativer som er bedre til Sony kameraet?

7156798[/snapback]

 

Det finnes mange som er bedre. Jeg kjøpte nettopp en sigma 70-210/2.8. Men dermed er også min utmerkede Minolta 75-300 4.5-5.6 pensjonert og trenger ny eier. Se for øvrig dyxum.com for linsekommentarer (fyldig oversikt!). Jeg føler nok at det er nødvendig med noe lyssterkt til ISO 800 på a100.

Lenke til kommentar
Har ikke JP denne? Da må de bestille da vi er minst 2 som vil ha denne. Skal isåfall ha med 5 meter ledning, ikke 0,5...

7162633[/snapback]

Personlig har jeg veldig lyst på en med trådløs utløser, siden jeg da kan ta selvprotretter UTEN en lang tråd på bildene...

7163256[/snapback]

 

Utløsning uten en tråd :love:

Lenke til kommentar

Du quoter deg selv, men jeg antar det var myntet på meg.

Du kan lese litt her om det jeg har gjort mtp grep: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=631812&st=40#

 

Her er noe jeg har satt sammen for ett annet forum, ang grep:

PS: Forumet heter ShootAlpha.com, og jeg anbefaler alle med en Alpha og melde seg inn.

 

There has been very few options in grips for the Dynax 5D, and so far we Alpha owners arent exactly swimming in choices either. But there are a few possible solutions to this, and here, Ill try to sum these up:

 

1. Ownuser "Universal" Grip

 

2. Decain grips (Dont know much about these, never found anywhere to buy 'em)

 

3. HK Jenis Grips, both Pro and normal edition, this company informed under this years Photokina that 2 editions are to be released in near future (This is the most promising grip in mye opinon, just because the Ownuser ones are ugly :p )

 

4. A Canon BP-200 or BP-220, modificated to fit the camera (I use a BP-220 nowadays, and Im loving it)

 

5. Buy some wood and start cutting.

 

A few notes on the remote shutter contacts: One Another

Endret av Fulgu
Lenke til kommentar

Hei alle sammen,

 

Ser ut som om det er stor interesse for objektiver til Sony A100 om dagen.

 

Ta en kikk på ebay.de, her er det mye Minolta objektiver akkurat nå

 

Jeg nevner i fleng:

 

20mm F2.8

28mm F2.8

35mm F1.4

50mm F1.7

50mm F1.4

50mm F2.8 Macro

85mm F1.4

85mm F1.4 G

100mm F2

100mm F2.8 Macro

135mm F2.8

70-210mm F4 (Beercan)

100-300mm APO

+ endel annet som kan være interessant.

 

Link: http://foto.listings.ebay.de/Objektive-Aut...ListingItemList

Lenke til kommentar
Jeg dreit meg kanskje litt med å kjøpe sigma 24-134 da jeg ønsker noe sånt som 18-200, men fikk den ny for 2500 (nypris 4600) importert fra USA. Så på den SAL-70200 fra Sony, men de vet ikke når den blir lansert. Den så NICE ut.

7188146[/snapback]

Ikke angr! 24-134 er et langt bedre objektiv enn 18-200! 18-200 gir ikke så veldig gode bilder egentlig.

Lenke til kommentar

Ordet Aspherical betyr at det som ordet beskriver ikke er en sphere, eller lettere sagt, det er ikke rundt\kuleformet.

 

Asfærisk optikk

Stråler som går gjennom linsens yttersoner vil ikke brytes til samme punkt som midtstrålene. Feilen lar seg løse ved å forlate kuleflateformen på en eller flere av linseoverflatene Først ute var Noctiluxobjektivet fra Leitz, lansert i 1966.

- Fra Akams ordbok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...