Gå til innhold

Sony A100 - Erfaringstråd


Anbefalte innlegg

Er det noen som har kjøpt eller erfaringer med: SONY Alpha VS T* DT 16-80 mm F3.5-4.5 ZA ?

Jeg sitter og venter på noen gode erfaringer fra noen her på forumet, men hittil så har de uteblitt. (det er jo tross alt en dyr linse som ikke er veldig enkel og få tak i...)

 

Men hvis noen har den eller har prøvd den så blir jeg glad for svar :)

 

(Jeg har lest en del om den http://forums.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1037 men lurer på om noen her har den)

 

Kommer nok snart til og kjøpe denne selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Har også vurdert CZVario-Sonnar T* DT 16-80 F3.5-4.5 som erstatter for kit linsen, men det koster jo en del og jeg er ikke helt sikker på om det er verdt det. Ligger mange brukererfaringer på dyxum.com.

Har vel nesten bestemt meg for å kjøpe Tamron SP AF17-50MM F/2.8, den har fått mange positive tilbakemeldinger. Noen som har erfaringer med den?

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt meg CZVario-Sonnar T* DT 16-80 F3.5-4.5 har hatt den i en snau uke men er utrolig fornøyd med den. Utrolig flott kvalitet på linse og bilder etter min mening.

Ville vurdert den på nytt var jeg deg, du har tross alt linsene så lenge du har kamera som de passer på. Så hvis du har den i 30år og bruker den mye så er det en godinvistering etter min mening.

 

Men Tamron SP AF17-50MM F/2.8 er helt sikkert en super linse det også som har fått masse gode kritikker.

Lenke til kommentar
Jeg har kjøpt meg CZVario-Sonnar T* DT 16-80 F3.5-4.5 har hatt den i en snau uke men er utrolig fornøyd med den. Utrolig flott kvalitet på linse og bilder etter min mening.

Ville vurdert den på nytt var jeg deg, du har tross alt linsene så lenge du har kamera som de passer på. Så hvis du har den i 30år og bruker den mye så er det en godinvistering etter min mening.

 

9204563[/snapback]

 

Du får legge inn en brukererfring. Har lest at den har en utrolig kjapp autofokus. Hvor kjøpte du den og hva kostet den?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte den på http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...84;c:36157;r:pg for 5999,- har steget til 6180 der nå ser jeg.

Lurte på og kjøpe den på en nettbutikk i USA og spart 5-600kr men jeg valgte da heller og kjøpe den fra en norsk butikk ettersom det da blir lettere ved en eventuell retur.

 

Skal legge ut en brukererfaring når jeg har fått mer erfaring med den :) Men er så langt 100% fornøyd.

 

Du får den for 6075 hos Yaha nå ser jeg. Den ble foresten ganske raskt levert fra amentio selv om det var bestillingsvare hos dem. Det tok 2 og en halv uke fra jeg bestilte til jeg hadde den levert hos meg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Bumper bare denne tråden med en lanseringsdato for neste Alpha i rekken, a300 som er prosumeren mange venter på:

5. September, i følge en relativt sikker kilde:

http://photoclubalpha.com/2007/08/27/sony-...-september-4th/

 

Så blir det spennende å se om den i det hele tatt er konkuransedyktig, etter D300s lansering vil det kreve sitt av huset.

Da Sony viste frem dummiesene sine hadde de jo feks "bare" 2,5" skjerm mot 3" som nå er blitt standard i dette segmentet. Ikke at det har alt å si.

Live View vil jeg anta det har, og jeg forventer en kjempesensor (i APS-C størrelse), kanskje har jeg mest tro på den samme som står i D300, men med litt andre egenskaper (Tipper tregere fps, men kanskje høyere ISO? for å ikke gå Nikon i næringen).

Men mest av alt frykter jeg en ikke konkuransedyktig pris.

Endret av Fulgu
Lenke til kommentar

Det kan hende at den nye modellen lider samme skjebne som 7D. Det var et fantastisk kamera i klassen over 20D, men kundene sviktet det fordi det kun hadde 6mp, i motsetning til Canon som var opp i hele 8mp. Mange unngikk å kjøpe noe som var et av markedets beste prosumermodeller grunnet "lav" oppløsning, selv da prisen ble satt lavere enn det på de fleste områder mindre høyverdige 20D. Man kan kun si en ting til slikt, og det er at publikum vil bedras.

Lenke til kommentar
Det kan hende at den nye modellen lider samme skjebne som 7D. Det var et fantastisk kamera i klassen over 20D, men kundene sviktet det fordi det kun hadde 6mp, i motsetning til Canon som var opp i hele 8mp. Mange unngikk å kjøpe noe som var et av markedets beste prosumermodeller grunnet "lav" oppløsning, selv da prisen ble satt lavere enn det på de fleste områder mindre høyverdige 20D. Man kan kun si en ting til slikt, og det er at publikum vil bedras.

9385015[/snapback]

 

Selv du PM gikk i 20D-fella :D En nostalgiker som deg burde definitivt gått for det suverent mest brukervennlige i klassen med tanke alle knapper og brytere som finnes på 7D. Jeg så en til 3000,- kr på finn.no og må si jeg ble fristet :innocent:

Lenke til kommentar

Selv du PM gikk i 20D-fella :D En nostalgiker som deg burde definitivt gått for det suverent mest brukervennlige i klassen med tanke alle knapper og brytere som finnes på 7D. Jeg så en til 3000,- kr på finn.no  og må si jeg ble fristet :innocent:

9387171[/snapback]

Trodde du var smart nå, Kim Are :p

 

Desverre kostet 7D hele 15000 for huset alene da jeg kjøpte min 20D, pluss at jeg kjøpte mitt kamera pent brukt. I tillegg så valgte jeg 20D foran D70 fordi det ville gi meg mer av den funksjonaliteten jeg ønsket med den manuelle Nikkoroptikken jeg har.

 

Hadde det ikke vært for de tre momentene jeg nevner her, så hadde jeg nok endt opp med 7D i de dager. Det var nemlig ingen andre kameraer i prosumer/entusiastklassen som jeg siklet mer over. Det er bare genialt at de har mekanisk overføring av eksponeringskompensasjon på samme sted som alle vettuge fabrikker tradisjonelt har hatt lukkerhjulet sitt. For et kamera det var.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...