Gå til innhold

Sony A100 - Erfaringstråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har akkurat vært og handlet kameraet. Selv hatt sony 707 før og overasket over den lave vekten. Jeg har ikke hatt speilrefleks før så har vel heller ikke de samme forutsetningene til å uttale meg, men gliser som en unge her jeg sitter på jobb og prøver meg. (kunne ikke vente til etter jobb med å handle så tok meg 30 min fri :) )

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg nylig et Sony Alpha 100 dSLR kamera, og har testa det litt i det siste. Angrer ikke på at jeg kjøpte det ennå, og er veldig fornøyd med det.

Idag bruker jeg Memory Stick Pro Duo minnekort på 1gb, syns dette er litt for lite og har planer om å kjøpe meg et større kort. Har tenkt litt på et Sandisk Extreme III 4gb CF kort, men er det noen vits i kjøpe et slikt kort til mitt kamera? Vil jeg merke noen forskjell på de kortene, tenker da på hastighet ved overføring men også ved fotografering?

Lenke til kommentar

Hvis du skal ta mange bilder i serier så kan du med ett Extreme III kort ta bilder til kortet er fult. Men med ett Extreme II så vil kortet sette en stopper for dette.

Har selv 2 stk Extreme III på 2GB hver tilsammen 4GB og er veldig fornøyd med dette. Men tar sjelden lage serier så kunne sikkert klart meg med Extreme II også.

Lenke til kommentar

Jeg har også et slikt exstreme kort på 2GB fordi jeg ville ha muligheten til å ta lengre serier på bilbaner etc. Har noen duo kort på 64 mb så de er ikke så aktuelle å bruke :)

Ellers må jeg si jeg er veldig fornøyd så langt, det er ereksjon med første speilrefleks! Det rare er at dette er billigere enn 707 kameraet jeg kjøpte i sin tid. Det betalte jeg 9000,- for :!: :!:

Lenke til kommentar
Undervannshus til spelrefleks er en veldig stor invistering. Vanligvis koster dette mer en selve kamera huset.

Tror heller ikke undervannshus er kommet til A100 ennå.

Men han er egentlig inne på en god idé; regnbeskyttelse til kameraet. Har ikke sett noen lage det (utover provisoriske plastovertrekk), men man skulle jo gå ut fra at kravene er langt mildere enn til et undervannshus, bl.a. mtp. at man kan gå ut fra at trykket holder seg nokså konstant...
Lenke til kommentar
Feks en regnfrakk som er laget for en annen liten fyr de fleste av oss skyter litt med, med åpningen rundt objektivet, gammelt tips fra PMnormal, som funker knall.

7000762[/snapback]

hehe Det var ett vittig på funn. Virker sikkert supert :!:

Endret av Bombasa
Lenke til kommentar
Søk etter Minolta 5D cover på eBay :)

7003037[/snapback]

Takker! Dette bør jeg kanskje kjøpe.

En annen ting som SKUFFET meg, selv om jeg ikke har undersøkt det. Har jo ikke hatt digitalkamera før. Men man kan ikke se på skjermen det objektivet ser. Det kan man på de andre Sony digitalkameraene mine. Veldig greit, spesielt på 707 der man kan vri den og holde kameraet veldig høyt....

Har man angrerett når man har begynt å bruke kamera litt?

Lenke til kommentar
Noen som vet om man har angrerett selv om kameraet er åpnet og brukt litt? (INGEN skader eller noe sånt)

7004328[/snapback]

I utgangs punktet skal du ikke ha brukt kamera men det er lov og prøve men det må ikke syntes at kamera er brukt. eller forsjøkt brukt. (tror dette stemmer)

Lenke til kommentar

Ok, gidder ikke prøve om jeg ikke har en overlegen rett. Trodde jeg hadde det, vis det ikke var som forventet etc...

Men grunnen min var madam som synes det var dyrt, sa jeg ville bli fotograf og var vist greit likeveld fikk jeg på sms :)

Lenke til kommentar

Den andre har ledetall 56, hvordan blir forskjellen? har erfaring med blitz at det blir veldig gjennskinn av blitz i ansikt/motiv.....

Den med 56 i ledetall koster 3 laken, så det er en relativ stiv investering da kameraet kostet 8,5k. Vet ikke om jeg skal kjøpe skikkelig blitz eller noe litt mer tele enn orginal 18-70 objektivet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...