Gå til innhold

Sony A100 - Erfaringstråd

Anbefalte innlegg

Ja vi har savnet deg PMnormal!

En annen ting jeg syntes er bra med at du er kommet tilbake er at du hardposter med kvalitetsskriving med en gang du er tilbake. Nå myldrer det av erfaringsfylte poster fra deg allerede, det er bra, mange har nytte av dette!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja vi har savnet deg PMnormal!

En annen ting jeg syntes er bra med at du er kommet tilbake er at du hardposter med kvalitetsskriving med en gang du er tilbake. Nå myldrer det av erfaringsfylte poster fra deg allerede, det er bra, mange har nytte av dette!

8386265[/snapback]

Rørende er det uansett.

Jeg har benyttet tjangsen nå som jeg har vært uten familie noen dager. Kommer til å fortsatt være til stede noen ganger i uken, men ikke så intensivt som dette. Har mye annet å gjøre for tiden, men regner med å droppe innom med jevne mellomrom fremover. Det er gøy å se at det fortsatt er mange som henger med på akam, og jeg har ikke glemt mine venner, selv om det kunne virke slik. Livet har mange faser, og jeg er fortsatt inne i en fase uten egene nett-tilgang. Det kommer til å bedre seg, samt jeg har et datarom der kan bruke litt tid på ettermiddager fremover.

Nå får vi overlate denne tråden til Sony A100 igjen, så det ikke glir fullstendig ut i OT.

Lenke til kommentar
Det er i alle fall klart hvilke merkebrukere Sigma har forsøkt å trekke til seg med det designet, og det var i utgangspunktet ikke Minolta-eiere....

8389045[/snapback]

Jeg forstår ikke dit svar, i og med at optikken er købt med optisk kvalitet for øje og ikke designet sammen med en Minolta 9000 for snart 10 år siden, men nu er jeg heller ikke den der ser på design men på indhold og kvalitet :)

Endret av Roadracoon
Lenke til kommentar
Det er i alle fall klart hvilke merkebrukere Sigma har forsøkt å trekke til seg med det designet, og det var i utgangspunktet ikke Minolta-eiere....

8389045[/snapback]

Jeg forstår ikke dit svar, i og med at optikken er købt med optisk kvalitet for øje og ikke designet sammen med en Minolta 9000 for snart 10 år siden, men nu er jeg heller ikke den der ser på design men på indhold og kvalitet :)

8389164[/snapback]

Sigma har samme design på sine objektiver, uavhengig av hvilken fatning de setter på. I dette tilfellet har de klart flørtet med eiere av et bestemt kameramerke.

Hint: Rød ring på enden av objektivet....

Lenke til kommentar

8389045[/snapback]

8389164[/snapback]

Sigma har samme design på sine objektiver, uavhengig av hvilken fatning de setter på. I dette tilfellet har de klart flørtet med eiere av et bestemt kameramerke.

Hint: Rød ring på enden av objektivet....

8389265[/snapback]

OK der har du noget, men jeg har aldrig tænkt over det på den måde, for mig er en optik et stykke værktøj og disignet er det sidste jeg tænker over, dog er det vigtigt at optikken er disignet så den er som jeg ønsker hvad bruger venlighed angår, om den røde ring er "lånt" fra Nikon eller Canon aner jeg ikke men APO står også med rødt, en ting kan jeg dog sige det er en fantastisk optik med gode egenskaber :)

Lenke til kommentar
Jeg skal ha meg mitt første DSLR og vurderer egentlig mange kamera (D80, 400D, K10D og A100). Men med 3999,- for A100, så ble med en gang valget lettere.

Hvilket objektiv til A100 kan folk anbefale en nybegynner hvis jeg kun foreløpig skal ha ett og prisen ikke skal være noe særlig høy? Hadde jeg gått for noen av de andre kameraene, hadde jeg brukt kit-objektivene, så kravene er foreløpig ikke så høye :)

Takker for svar

8382401[/snapback]

28mm f/2,8 får du billig på ebay (en god 1000 lapp)

Jeg har også sett 24-105mm på foto.no et ypperlig zomm-objektiv (riktignok mangler du noe i den vide enden, men du får litt ekstra tele. pris 1500,-

Det var for et par dager siden en 50mm f/1,7 til 500,- til prisen er det ingenting å tenke på engang.

Ønsker du en tele-zoom er "beercan" Minolta 70-210 f/4 til 1000,- sjekk igjen foto.no.

Er objektivene på foto.no solgt finner du de helt sikkert på ebay til omtrent samme prisene. Ønsker du tester på andre objektiver som passer kameraet sjekk www.dyxum.com

Her må nok pm bite i seg ordene for det er full mulig å få ypperlig kvalitetsoptikk i A-fatningen til en rimelig penge.

Lenke til kommentar
Jeg skal ha meg mitt første DSLR og vurderer egentlig mange kamera (D80, 400D, K10D og A100). Men med 3999,- for A100, så ble med en gang valget lettere.

Hvilket objektiv til A100 kan folk anbefale en nybegynner hvis jeg kun foreløpig skal ha ett og prisen ikke skal være noe særlig høy? Hadde jeg gått for noen av de andre kameraene, hadde jeg brukt kit-objektivene, så kravene er foreløpig ikke så høye :)

Takker for svar

8382401[/snapback]

Jeg har også sett 24-105mm på foto.no et ypperlig zomm-objektiv (riktignok mangler du noe i den vide enden, men du får litt ekstra tele. pris 1500,-

Det var for et par dager siden en 50mm f/1,7 til 500,- til prisen er det ingenting å tenke på engang.

Ønsker du en tele-zoom er "beercan" Minolta 70-210 f/4 til 1000,- sjekk igjen foto.no.

Er objektivene på foto.no solgt finner du de helt sikkert på ebay til omtrent samme prisene. Ønsker du tester på andre objektiver som passer kameraet sjekk www.dyxum.com

Her må nok pm bite i seg ordene for det er full mulig å få ypperlig kvalitetsoptikk i A-fatningen til en rimelig penge.

8400449[/snapback]

Helt enig dog skal man gå efter de gode gamle glas optikker så som APO og andre topklasse optikker, og ja de er tunge men de er det værd og til at betale

Lenke til kommentar

Takker for svar

8382401[/snapback]

8400449[/snapback]

Takker for svar, både fra deg og andre. Men var i butikken i dag og prøvde litt forskjellige kameraer og endte opp med et Nikon D80, så det ble ikke noe Sony på meg. Blåste budsjettet litt, men men... :)

Lenke til kommentar

Hi my name is Marius and Im an eBay addict

Regner med det ikke bare er jeg som klør i ebay-fingrene og selv om jeg er fornøyd med utstyrs-stallen per dags dato, så går jeg rundt og skaper meg nye behov kun pga dollarkursen.

Hva sies til det nydelige Dicaingrepet til kr 873?

http://cgi.ebay.com/Sony-Alpha-A100-Dicain...1QQcmdZViewItem

Eller den heftigste Sonybiltzen til ca 1800kr ? Og det er ikke på eBay engang!

http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller...&shs=SOHVLF56AM

Hva med GPSdingsen som merker av stedene du tar bilder? kr 269 (1000kr i Norge) (jada, sikkert ikke noe jeg trenger, men til den prisen!)

http://cgi.ebay.com/NEW-Sony-GPS-CS1-GPS-C...oQQcmdZViewItem

Endret av Fulgu
Lenke til kommentar

8400449[/snapback]

Jeg mener nok også at bruktmarkedet for Minolta-optikk er ganske bra, og selv ville jeg sikkert valgt den svært billige 28mm'eren som førsteobjektiv. Det er nemlig svært bra, og koster nytt ca 2700/2800. Ganske dyrt for en 2,8-utgave, men til gjengjeld så er den kjempebra.

Uansett skal trådstarter ha lykke til med sin D80. Det er utvilsomt et godt valg.

Lenke til kommentar

Takker for svar

8382401[/snapback]

8400449[/snapback]

Takker for svar, både fra deg og andre. Men var i butikken i dag og prøvde litt forskjellige kameraer og endte opp med et Nikon D80, så det ble ikke noe Sony på meg. Blåste budsjettet litt, men men... :)

8402131[/snapback]

Tja det er heller ikke noget dårligt valg, og med tanke på at det er personen bag kameraet og ikke kameraet der er årsag til gode billeder kan jeg kun ønske alt godt med dit Nikon D80 :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg kommer også mest sannsynlig til å hoppe etter den båten så ikke mobb...:p

8423286[/snapback]

Forsto ikke helt (sikkert min skyld), hva ble det til - fikk du hevet kjøpet?

8424464[/snapback]

Nei. Er ikke hevet enda. Fikk tilbud om lånekamera til helgen jeg skulle til Manchester, fordi dette ville bli tatt som at jeg godtok reperasjon, og ny a100. Dette gjør jeg jo da selvfølgelig ikke, siden kameraet ikke er slik jeg ble lovet. I ettertid kom JP med tilbud om at de skulle ta tilbake kameraet, men da til nåværende pris. Dette blir fortsatt ikke riktig, siden jeg har betalt for et kamera som ikke er slik som lovet. Må derfor ta saken opp med forbrukerrådet, og heve kjøpet gjennom de. Kall meg prippen, men når jeg legger 13 000 ned i et kamera, så vil jeg gjerne ha noe som fungerer slik selger lover....

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Er det noen som har kjøpt Sony Carl Zeiss® Vario-Sonnar T* DT 16-80mm?

Eventuelt er det noen som har tenkt til og kjøpe denne?

Kommer med tid og stunner kjøpe denne men er litt nyskjerrig på om noen her i Norge har kjøpt den?

Har ikke sett du kan kjøpe den her i Norge ennå men du kan f.eks få den her: http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller...list&sku=463923

Total prisen med frakt og toll blir da ca 5330 lønner det seg da heller og kjøpe i Norge?

Lenke til kommentar
Er det noen som har kjøpt Sony Carl Zeiss® Vario-Sonnar T* DT 16-80mm?

Eventuelt er det noen som har tenkt til og kjøpe denne?

Kommer med tid og stunner kjøpe denne men er litt nyskjerrig på om noen her i Norge har kjøpt den?

Har ikke sett du kan kjøpe den her i Norge ennå men du kan f.eks få den her: http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller...list&sku=463923

Total prisen med frakt og toll blir da ca 5330 lønner det seg da heller og kjøpe i Norge?

8599958[/snapback]

Tror Flums har den, eller skal kjøpe den...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...