Bamboozle86 Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 (endret) Noen som har no peil hva dette koster? Evt bare og fikse noen lakkskader ( mindere riper, hakk og steinsprut ) Har dere ogsaa noen tips om hvor man burde og ikke burde gjore det? Bor i oslo.. saa det burde ikke vaere noe saa langt unna.. Radius paa 10mil kansje.. Bilen det gjelder er en passat sedan Endret 13. september 2006 av Bamboozle86 Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Vet ikke hvor mye småfiks koster, men hellakkering koster rundt 20-35000,- Det er er da inkl alt. Du leverer bilen som den er, og henter den fiks ferdig. Dersom du pusser ned og plukker av alle deler som må av, kan du får det til ca 10-15000,- Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 (endret) Eller du kan få arbeidet gjort i utlandet til en billig peng. Vi leverte bilen på et lakkeringsverksted i polen. Fjerna en del rust og tok hellakkering og annet småfix (bla.a. et hull i frontfangeren) Kom på 12000kr. Tok ca. 8 dager. Har latt 2 flinke bilmekanikere herfra se på det, og de sier arbeidet er perfekt Men her koster det ca. alt fra 15-30000kr. Det spørs hva du skal, og hvor du gjør det. Endret 13. september 2006 av Stealth- Lenke til kommentar
Domi9q Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 er det omlakkering av bilen du tenker på må du nokk opp en del i pris. Koster fort over 35k for hellakkering av stv hos autorisert lakkerer, et sted fra 40-45 og oppover vil ikke være så dumt Da skal alle dører, panser, bagasjeluke, lykter, fangere osv demonteres og demonteres etterpå Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Eller du kan få arbeidet gjort i utlandet til en billig peng. Vi leverte bilen på et lakkeringsverksted i polen. Fjerna en del rust og tok hellakkering og annet småfix (bla.a. et hull i frontfangeren) Kom på 12000kr. Tok ca. 8 dager. Har latt 2 flinke bilmekanikere herfra se på det, og de sier arbeidet er perfekt Men her koster det ca. alt fra 15-30000kr. Det spørs hva du skal, og hvor du gjør det. 6859934[/snapback] Er en del jobb å kjøre bilen ned til Polen også da. Dessuten koster det en del mtp bensin, evt overnatting osv...Og hvordan er det med garanti dersom man ikke er fornøyd? er det omlakkering av bilen du tenker på må du nokk opp en del i pris. Koster fort over 35k for hellakkering av stv hos autorisert lakkerer, et sted fra 40-45 og oppover vil ikke være så dumt Da skal alle dører, panser, bagasjeluke, lykter, fangere osv demonteres og demonteres etterpå 6860116[/snapback] 40-45 og oppover var nok litt i stiveste laget. Har fått prisoverslag på min bil en Peugeot 406 stv, og den skulle de ha 35000 for. Inkl alt. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 40-45 ?! skjønner ikke hvem du får lakkingen din gjort hos.. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Jeg skulle fint klart å fått det for 10k hadde jeg gjort grunnarbeidet selv. Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Er en del jobb å kjøre bilen ned til Polen også da. Dessuten koster det en del mtp bensin, evt overnatting osv...Og hvordan er det med garanti dersom man ikke er fornøyd?6860851[/snapback] Vi passa det av med samtidlig som vi var på ferie der, og vi har leilighet der også, så ble ikke så dyrt for oss. Men ca. 5000kr + / - for reise og opphold der de dagene utenom fellesferie tidene. Garantien varierte alt fra hva problemet var sa han, men var det noe rust i løpet av de første årene, så dekka den det. Var det noen lakkeringsfeil så dekka den det. Han sa at garantien ville dekke alt fra 1-5 +/- år etter hva det var. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Hvor var du i polen? og hva het verkstedet? Lenke til kommentar
Domi9q Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 40-45 ?! skjønner ikke hvem du får lakkingen din gjort hos.. 6860863[/snapback] Bare en sånn ca gjetting da er jo ikke takstmann heller. Når vi hellakkere f.eks en stv så er over 35k ikke en uvanlig pris. da grunner vi hele bilen først, sliper ned og lakkerer. Men pris kan variere mye, alt ettersom hvilket firma som lakkerer, tilstanden lakken er i, bulker, er bilen ferdig forarbeidet osv Men la oss si at en stv skal omlakkeres, da tar vi utgangspunkt i 35k for hellakkering. det som da i tillegg blir ekstraarbeid er demontering/montering av dørbekldeninger, baklukebekledning, dører, bakluke, panser, pakinger, masse smådeler som.f.eks dørhandtak, skilt, antenne, tanklokk osv. Også skal dørene, bakluka og panseret slipes ned og lakkers Så er ikke vansklig å forstå at dette blir en del dyrere Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Hvor var du i polen? og hva het verkstedet? 6861115[/snapback] Det var i Szczecin. Husker ikke navnet på verkstedet nå, men skal høre med pappa når han kommer hjem. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Du kan spørre en lakker om han vil lakkere etter stengetid, hehe. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Det kan lønne seg ja.. men da vil det vel bli mindre garanti Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Eller ingen garanti i det hele tatt tenker jeg. Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 For noen priser da... Jeg betalte 6500 for 4 år siden for hellakering av golfen min. Da hadde jeg plukket av alle lister, dørhåndtak, fangere, speil osv på forhånd, sparklet alle bunker og våtslipt hele bilen slik at det kun var avfetting og teiping + lakk igjen for lakkereren. Bilen ble lakket rød med to lag klarlakk. Dette ble gjort hos en lakkerer som lakkerer for vw/Audi og jeg fikk kvittering. Resultatet var det ikke noe å si på Ring rundt og hør. Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 For noen priser da... Jeg betalte 6500 for 4 år siden for hellakering av golfen min. Da hadde jeg plukket av alle lister, dørhåndtak, fangere, speil osv på forhånd, sparklet alle bunker og våtslipt hele bilen slik at det kun var avfetting og teiping + lakk igjen for lakkereren. Bilen ble lakket rød med to lag klarlakk. Dette ble gjort hos en lakkerer som lakkerer for vw/Audi og jeg fikk kvittering. Resultatet var det ikke noe å si på Ring rundt og hør. 6866970[/snapback] Meget hyggelig pris. Forventet meg mer noe rundt 10000 for en slik jobb. Hvor var dette hen? Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 For noen priser da... Jeg betalte 6500 for 4 år siden for hellakering av golfen min. Da hadde jeg plukket av alle lister, dørhåndtak, fangere, speil osv på forhånd, sparklet alle bunker og våtslipt hele bilen slik at det kun var avfetting og teiping + lakk igjen for lakkereren. Bilen ble lakket rød med to lag klarlakk. Dette ble gjort hos en lakkerer som lakkerer for vw/Audi og jeg fikk kvittering. Resultatet var det ikke noe å si på Ring rundt og hør. 6866970[/snapback] Meget hyggelig pris. Forventet meg mer noe rundt 10000 for en slik jobb. Hvor var dette hen? 6866985[/snapback] Det var hos frakkagjerd lakk utenfor Haugesund. Det ble gjort for 4år siden, så det spørs om samme pris gjelder ennå Men jeg mener det skal være fullt mulig å få gjort en slik jobb til under 10k hvis en ringer rundt. Lenke til kommentar
00Fredd Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Hvor var du i polen? og hva het verkstedet? <{POST_SNAPBACK}> Det var i Szczecin. Husker ikke navnet på verkstedet nå, men skal høre med pappa når han kommer hjem. Har faren din kommet hjem snart?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå