Gå til innhold

Fujitsu Siemens støy...

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt en Fujitsu Siemns SCALJ525 pc på Elkjøp. Er fornøyd med den, men syns den har en irriterende viftestøy, er dette normalt?

Støyen overdøver til og med tv lyden når jeg skal se på tv, irriterende. Hadde ventet bedre fra en ny pc. Skal jo sies at den ikke kostet mer enn rett over 5 lapper, men allikevel. Min gamle 866 går jo stillere....

Er det noen enkle måter å få ned dette bråket på?

Noen med samme pc med erfaringer?

Endret av roddis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Nye PC'er har gjerne komponenter som utvikler mer varme enn det de gamle PC'ene gjorde, dermed kreves det også mer kjøling. Mer luftkjøling=mer støy.

Det du vil vite ligger i et eget forum her, nemlig "Kjøling":

https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=299

Ta en titt der, så vil du få svar på det du lurer på.

6860396[/snapback]

Det er greit nok. Men en kamerat av meg har en FJ Scalp 805. Den støyer ikke i nærheten så mye som min. Den har en Intel Pentium D prosessor og min har en Intel Pentium NT prossesor. Min er på 3,06 Ghz og han sin er på 2,66. Vet ikke om det er det som gjør det...?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kraftigere prosessor krever mer kjøling ja. Dessuten vil støv som har samlet seg på vifteblader osv også bidra til eventuelt mer støy.

Og: det er ikke noe som heter "Intel Pentium NT". Sannsynlig vis står det "HT" som er forkortelse for Hyperthreading, alstå en prosessor som simulerer dual-core (2-kjerne prosessor). En HT-prosessor genererer også litt mer varme enn en som ikke er HT.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...