Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bare blåskjermer... Trenger desperat hjelp!

Anbefalte innlegg

Har i det siste hatt STORE problemer med blåskjermer.

Det starta med at min Maxtor 200GB begynte å "ta kvelden". Filene på den ble korrupte, fikk blåskjerm etter blåskjerm og feilmeldinger, selv etter 10 reinstalleringer av Windows og en haug med formateringer.

Så satt jeg inn en ny Maxtor disk på 160GB, SATA2. Legger inn Windows, og får omsider akkurat de samme problemene (bortsett fra korrupte filer). Blåskjermer, feil under Windows Update, Firefox krasjer og greier tilslutt ikke starte osv osv.. Prøvde å legge inn Windows ca 5 ganger på denne, men det samme skjedde gang på gang.

Så kjøpte jeg meg en ny disk, Samsung Spinpoint 250GB, SATA2. Legger inn Windows. Først får jeg en del feilmeldinger under installasjonen om at den ikke greier å kopiere over noen filer fra installasjons-cden, selv om plata har fila på seg, det ikke er en eneste ripe på CDen og en nokså ny DVD-Brenner. Legger inn Windows og etter et par timer kommer blåskjermene igjen, av alle forskjellige typer. Fikk også en blåskjerm nettopp når jeg skrev dette innlegget.

Har fått ganske mange forskjellige, som f.eks: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL, PEN_LIST_CORRUPT, PAGE_FALUT, W32K STOP +++

Kan ikke skjønne hva som er galt. Har lagt inn Windows ca 20 ganger på forskjellige disker, prøvd å sette inn og ta ut litt RAM, men hjelper ikke. Ikke noe galt med temperaturer heller, både CPU og GPU ligger på ca 30'C

Jeg har følgene hardware:

AMD Athlon 64 X2 4200+ CPU, 2GB Corsair Value RAM (4x512MB), X850XT skjermkort, ASUS A8N-E SLI HK, Samsung Spinpoint 250GB SATA2 HD, bZerk 500W Power.

Takker for eventuelle svar :yes:

Endret av skyhawk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Most annoying problem. Ever. You're just working happily along when all of a sudden BAM, the Blue Screen of Death pops up and "IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL" very prominently appears. Generally with a cutesy little hex error towards the bottom of the screen.  STOP: 0x0000000a, or something like it.

Sadly enough, every time I've run into it it's been a hardware error. Most commonly it is the CPU overheating. A close second would be bad RAM. The first thing I would do if you have this issue is to run the machine till it gives you that error, then immediately reboot it, go into the BIOS and check the CPU temperature. 3/5 times it will be way too hot. Go to the store, buy a fancy new heatsink with a ball bearing fan (don't need it binding like a bushing fan will eventually do), pick up some thermal grease while you're at it, and install. Your problem will likely go away.

Kan jo godt hende det er CPUen din som er overhoppheta? Ellers så kan det vere rammen. Er det mye støv i CPU vifta? Hvist det er så er det kansje på tide og rense der (noe som en venn av meg ikke hadde gjort på 2 år, og tro meg der var det mye dritt der!)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...