Gå til innhold

Trygt å reise til Russland ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor i Russland skal du?

Hva skal du der?

Og snakker du russisk?

Men i hvert fall.

Hentet fra UD sine hjemmesider:

Utenriksdepartementet fraråder reise til eller opphold i konfliktområdene i Nord-Kaukasus som ikke er strengt nødvendig. Norske borgere som oppholder seg i eller planlegger å reise til disse områdene oppfordres til å ta kontakt med ambassaden i Moskva for oppdatert informasjon og registrering.

I tillegg så har de en del landsinformasjon:

Det er fare for terrorhandlinger i Russland, særlig i Nord-Kaukasus. De fleste reiser er problemfrie, men vær på vakt overfor småkriminalitet. Vær nøye med å følge reglene for visum, og bær alltid passet på deg.

Resten kan du lese på: http://www.landsider.no/land/russland/reis...t/sikkerhet.htm

Selve siden for Russland er:

http://www.landsider.no/land/russland/

Lenke til kommentar
så ikke noe til det på flyplassen jeg var på, men til gjengjeld var de veldig nøye på sikkerheten

6891678[/snapback]

Ditto. Kjørte buss til Russland for 4-5 år siden (de har vel lettet litt på sikkerheten nå), og da måtte vi stå i flere timer før vi kom over grensen. En tysk buss måtte stå ved grensen i ca. et døgn.

Lenke til kommentar

Ja, det er trygt å reise til Russland.

Selv reiste jeg til Ukraina (som er veldig likt Russland) for noen år siden.

Jeg, som var en 14 år gammel turist, gikk kledd som en turist, men lommebok, mobil og klokke på meg i gatene.

Ingen folk var noe som helst skumle, tvert imot, de fleste var faktisk veldig hyggelige.

Tilfeldige folk kom og spurte om jeg trenger hjelp til noe når jeg gikk rundtom.

Å reise til Russland er noe du burde oppleve.

Du kommer ikke til å angre. :)

Lenke til kommentar

Hvis du skal reise til Russland alene så burde du kunne lese de russiske bokstavne, helst budde du kunne prate russisk. Det er svært få over 30 i Russland som prater engelsk. Sist jeg var i Russland var i 2001, vi kjørte over grensen i sør-Finland siden det var nermere bestemmelses stedet(veiene i Russland er ikke spesielt gode).

Jeg vil påstå at tog i Russland er en av de beste måtene å komme seg fra sted til sted på billig, omtrendt hver by og bygd har en togstasjon (iallefall i den europeiske delen av russland).

Som Stealth-, Russland er trygt å reise til og du kommer neppe til å angre. Selv har jeg ikke opplev noe kriminalitet de to gangene jeg har vært i Russland, det nermeste jeg kommer var en alkoholiker som sykklet på meg.

Lenke til kommentar
Hmm...så hvorfor skriver aviser skremselspropaganda ?

6905167[/snapback]

Fordi frykt-saker selger bedre enn glad-saker. Poenget med de fleste store avisene er ikke å opplyse folket, det er å tjene penger. Så når de kan få skremt deg om hvor fælt det er andre steder, og du kjøper avisen deres, slik at du føler deg trygg der du er nå (dvs du får en godfølelse når du leser avisen fordi du har det så bra), så har de gjort jobben sin.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...