Gå til innhold

Xbox 360 og støy - erfaringer til nybegynner

knuthfk

Anbefalte innlegg

Har aldri hatt egen spillekonsoll. (bortsett fra C64 såklart og 1.gen Nintendo).. Men har vært hos kamerater med PS2 og syntes den bråket noe infernalsk. Som en bærbar pc av kjipeste sort. Ville ikke hatt den i den lille stuen min :thumbdown: Har aldri testet Xbox, men vurderte å kjøpe en nå ettersom jeg får mye dødtid i helgene fremover. Noen som kan kommentere støyen? Vil det sjenere ved fex filmtitting i små rom? Har litt støyallergi av type bærbare pcer med viftesus og kjøleskaplyder og slikt. 120 db på stereoen går derimot fint :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hør om du kan kjøpe denne ombygde 360'en, bygd inn i en laptop case med vannkjøling. Stillere får du nok ikke en 360, hehe. Link: http://www.itavisen.no/.nyheter/bygde+xbox.../art317995.html :!:

Fra spøk til alvor, det er sant som det blir sagt her, synes du en ps2 bråker finnes det knapt noen konsoller som egner seg. Hvis viftestøy er et stort problem for deg råder jeg deg heller til å kjøre vannkjøling på en gamer-pc og koble denne til tv'en. Dette koster selvsagt en del. :(

Endret av ChaosPredicted
Lenke til kommentar
Eller PS3. Avean og Asia_Hills seier at den blir heilt støyfri.

6861233[/snapback]

PS3 blir nok bra støymessig - husk at Avean har sett den i bruk og vet hvordan den er.

PS3 er mitt tips hvis støynivå er en kritisk faktor.

6861240[/snapback]

Ja, stemmer det. Han var jo og prøvde den før E3.

Eg tok det første poenget ditt. Men tipset ditt tok eg ikkje heilt(?) Anelse ironi eller? :p

Uansett, hvis du får eksem av viftestøy fra en slapp laptop, og syns PS2 bråkar mykje, er ikkje xbox 360 noko for deg.

Er du derimot slik som meg, kan du berre skru opp anlegget ditt litt - så høyre du ikkje noko til viftene.

Lenke til kommentar

Enig med dark by design... er du veldig veldig kritisk for viftestøy, funker det ikke med 360. Men dersom du ikke er så kritisk med dette, og har mulighet til å ha lyden høyere enn 6%, eller at du spiller med headset, er det null problem.

Kjenner mange "casual gamers" som ikke engang tenker på støyen også... så er ikke så ille som mange påstår :)

Lenke til kommentar

var selv kritisk til viftestøyen da jeg hørte mye snakk om den i forumet før jeg kjøpte x360...

Forskjellen på støyen til 360 og ps2 er at 360 faktisk har en sus i bakgrunnen hele tiden, noe man ikke tenker over etter å ha spilt et parr ganger.... PS2 derimot ga klikkelyder, sus etc.. så syns den var mye verre... Men har man lyd på TV'n så hører man hvertfall ikke 360... ikke jeg hvertfall... :D

Lenke til kommentar
var selv kritisk til viftestøyen da jeg hørte mye snakk om den i forumet før jeg kjøpte x360...

Forskjellen på støyen til 360 og ps2 er at 360 faktisk har en sus i bakgrunnen hele tiden, noe man ikke tenker over etter å ha spilt et parr ganger.... PS2 derimot ga klikkelyder, sus etc.. så syns den var mye verre... Men har man lyd på TV'n så hører man hvertfall ikke 360... ikke jeg hvertfall... :D

6861485[/snapback]

Jepp! Enig der :) GC'en min var også slik når den skulle loade... "klikketiklikketiklikk". Var mer irriterende enn susingen til 360 :dontgetit:

Lenke til kommentar

6861233[/snapback]

PS3 blir nok bra støymessig - husk at Avean har sett den i bruk og vet hvordan den er.

6861240[/snapback]

Er dette bekreftet altså, at PS3 ikke vil bli støyende? Det er utrolig fett i så fall. Var litt i tvil siden de plasserte strømforsyningen internt, men det er vel kanskje kjøleribbene som gjør susen? :D

Lenke til kommentar
Er dette bekreftet altså, at PS3 ikke vil bli støyende? Det er utrolig fett i så fall. Var litt i tvil siden de plasserte strømforsyningen internt, men det er vel kanskje kjøleribbene som gjør susen?  :D

6861539[/snapback]

Nei, det var nok ment som ironi av den som postet det. Men det er sannsynlig at PS3 får mindre sus enn xbox 360 siden dvd'en ikke spinner like fort (som er hovedbidraget til sus for xbox 360).

Men jeg vil bli veeeldig overrasket om den bråker mindre enn ps2 og Wii, med tanke på hvor mye varme den kommer til å skape.

Lenke til kommentar

6861233[/snapback]

6861240[/snapback]

Er dette bekreftet altså, at PS3 ikke vil bli støyende? Det er utrolig fett i så fall. Var litt i tvil siden de plasserte strømforsyningen internt, men det er vel kanskje kjøleribbene som gjør susen? :D

6861539[/snapback]

Har han sett den i et stille miljø, som en stue, eller har han sett den på en messe?

Har han sett den spille et spill fra harddisk eller fra plate?

-360'n ville vært ganske lydløs på ei messe, samtidig som den hadde spilt av noe fra harddisk

Lenke til kommentar
Det der var meint som ein spøk, Avean er like troverdig som  at Sony lanserer PS3 i Euorpe 17. November ;)

6863679[/snapback]

hehe... Jeg er sliten etter jobb.

men tilbake til offtopic. Tviler sterkt på at ps3 blir støyfri med alt det som skal være inne i den. PSU'n er vel også innebygd i den.

Lenke til kommentar

Det som er med Ps3 er at den kjem med harddisk i begge modellane, og hardisken kan difor brukast som cache. I tillegg har Ps3 Blu Ray, som overfører vesentleg meir data enn nn DVD med tanke på "snurrehastigheten" (vitenskapeleg begrep, det der). Altså, Blu Ray-spelaren kjem til å lage veldig lite lyd, i motsetning til 360, der den høyres ut som ein graskløppar.

Eg har med andre ord stor tru på at Ps3 kjem til å halde eit anstendig lydnivå.

Lenke til kommentar
Det som er med Ps3 er at den kjem med harddisk i begge modellane, og hardisken kan difor brukast som cache. I tillegg har Ps3 Blu Ray, som overfører vesentleg meir data enn nn DVD med tanke på "snurrehastigheten" (vitenskapeleg begrep, det der). Altså, Blu Ray-spelaren kjem til å lage veldig lite lyd, i motsetning til 360, der den høyres ut som ein graskløppar.

Eg har med andre ord stor tru på at Ps3 kjem til å halde eit anstendig lydnivå.

6863722[/snapback]

HDD'en på X360 brukes også til cache, faktisk ganske flittig.

En ting som virker i Sony sin disfavør er jo den innebygde strømforsyningen. Med den avanserte maskinvaren trengs det mye kraft. Mye kraft betyr at strømforsyningen blir vaaarm og når den er i samme boks som alt annet som utvikler varme trengs det kraftige vifter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...