Aiven Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Og ja, religion er roten til alt ondt og det som har forårsaket det meste av kriger. Kan ikke huske å ha sett to ateist nasjoner stå å og knolle hoder for de er så enige om at det ikke fins noe gud. 6860209[/snapback] For en tragisk uttalelse. Kriger handler om å ta makt/penger/landområder (gjerne alle tre pluss pluss). Menneskelig grådighet er desverre ikke religionsbetinget, snarere tvert imot. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Velg den religionen/filosofien som krever minst mulig forandring fra din side. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Velg den religionen/filosofien som krever minst mulig forandring fra din side. 6868172[/snapback] ...eller gi mest fordeler! Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Hvis du ikke finner deg tilrette med noen av religionene, hvorfor ikke bare være tilfreds med att du er til, gled deg over naturen, fugle og dyreliv. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Jeg anbefaler agnostisisme. Det som er så greit med oss er at vi aldri må forklare oss, vi må aldri ta stilling til spørsmål vi ikke har kunnskap om og vi virker ikke arrogante når vi forklarer hvorfor vi tror på noe. Det er ingen "jeg har (ikke) sett Gud, derfor finnes han (ikke)" slik som kristne/ateister, ei heller "jeg kan (ikke) forklare det med vitenskap, derfor er løsningen såklart (ikke) Gud". Antagelser kommer man ikke langt med, ei heller en antagelse om at ens egen logikk er den universelle logikken og derfor nok til å danne en mening rundt. Svar som "ja" og "nei" er veldig overvurderte; det er sjeldent at de store spørsmålene er binære. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Religion er no shait. Sats på Ateisme. Den kommer til å vinne over alt annet når alle andre skjønner at religion er bull de og, eller blir utrydda av ateistene. 6859461[/snapback] Blir så trist av å se slike innlegg! Folk sier religion er roten til alt ondt, men hva ser vi i ateisten over meg sitt innlegg ? 6859642[/snapback] Synd du ikke tok den smule ironien i inlegget Jeg er ateist og har null forståelse for religion. Det er jo rett og slett ikke logiskt. Og ja, religion er roten til alt ondt og det som har forårsaket det meste av kriger. Kan ikke huske å ha sett to ateist nasjoner stå å og knolle hoder for de er så enige om at det ikke fins noe gud. 6860209[/snapback] Så vidt jeg vet er hele leninismen bygd med ateisme som en av grunntankene, i tillegg var/er Mao, Hitler, Milosevic, og Castro ateister. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Så vidt jeg vet er hele leninismen bygd med ateisme som en av grunntankene, i tillegg var/er Mao, Hitler, Milosevic, og Castro ateister. 6872900[/snapback] Got mit uns. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Jeg er ute etter en ny religion. 6859295[/snapback] Hvorfor vil du ha ny religion? Hvilken religion har du nå? Hva ser du etter i en religion? (Tror du den du ender opp med å velge vil være den rette religionen - den egentlige som står over alle andre? Hvilket grunnlag tar du i såfall denne beslutningen på? Hvordan avgjør du hvilken religion som er den rette?) Lenke til kommentar
Haugli Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Religion er no shait. Sats på Ateisme. Den kommer til å vinne over alt annet når alle andre skjønner at religion er bull de og, eller blir utrydda av ateistene. 6859461[/snapback] Blir så trist av å se slike innlegg! Folk sier religion er roten til alt ondt, men hva ser vi i ateisten over meg sitt innlegg ? 6859642[/snapback] Synd du ikke tok den smule ironien i inlegget Jeg er ateist og har null forståelse for religion. Det er jo rett og slett ikke logiskt. Og ja, religion er roten til alt ondt og det som har forårsaket det meste av kriger. Kan ikke huske å ha sett to ateist nasjoner stå å og knolle hoder for de er så enige om at det ikke fins noe gud. 6860209[/snapback] GOGOGO SVENNARNE! Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 'Hei, har du en ny religion til meg, lei av den gamle' lissom hehe. Føler du ikke tar religion sååå seriøst? Mitt tips er Jesus Lenke til kommentar
cbs77 Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Jeg tror ikke på noen religion. Etter døden kommer ingenting. Hadde vært greit om det ikke var slik, men tror ikke på noe annet. Det som er fint er at i følge islam så kommer alle til himmelen. I følge kristendommen så dør man og man må fornekte Gud en gang til for å ikke komme til Himmelen. Da kan jeg alltids ombestemme meg. Og ifølge hinduismen så blir man gjenfødt. Så uansett hva du tror på eller ikke så er det en sjangs for at du tror på noe riktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå