fatter Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Vet noen om muligheten for å kjøre Java og MPI for parallellisering (shared memory)? Fant noe som het mpiJava og Java-Mpi, men bare døde linker. Noen som har erfaring? (problemet er at hele programmet er i Java, frister ikke særlig å gjøre om til C/C++) Lenke til kommentar
Ptomania Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Du har iallefall muligheten til å bruke threads. Threads deler samme minneomerådet som prosessen... Stack-håndtering har jeg ingen erfaring med. Ptomania Lenke til kommentar
GrungierBoss Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Hva er det som er problemet? Hva er java-mpi? Hva er det programmet skal gjøre? Hvis du utdyper dette i din post, så er det enklere for andre å hjelpe deg. Du må klar gjøre problemet ditt enkelt, detaljert og presist hvis du ønsker å få gode hjelpfulle svar tilbake. -fredrik-normann- [ Denne Melding var redigert av: fredrin på 2002-10-30 23:57 ] Lenke til kommentar
fatter Skrevet 1. november 2002 Forfatter Del Skrevet 1. november 2002 Det går egentlig klart frem av tittelen hva jeg egentlig trenger hjelp til. MPI er en pakke med parallelliseringsrutiner for Fortran/C/C++ og jeg forventet ikke svar så sant en ikke vet hva MPI er og står for. Derfor ikke noe poeng å utdype mer. Men jeg lover å utdype mer når det gjelder mer generelle emner. :smile: Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Har du prøvd google? Grunnen til at vi spør kan jo være at det finnes flere måter å kommunisere mellom programmer på, hvis det andre programmet er et javaprogram kan det f.eks være naturlig å bruke RMI, derfor er det vi spør hva programmet skal gjøre. [ Denne Melding var redigert av: MailMan13 på 2002-11-01 14:13 ] Lenke til kommentar
fatter Skrevet 1. november 2002 Forfatter Del Skrevet 1. november 2002 Grunnen til at jeg spør angående MPI er at jeg, gjennom søk i google, fant noen MPI-javapakker som jeg håpte noen hadde vært borti. Dessverre ser det ikke slik ut. Det gjelder nok heller ikke kommunikasjon mellom programmer, men en package som muliggjør bruk av MPI-rutiner direkte i java på parallelle maskiner av typen Paragon. Takker for innspill uansett. Lenke til kommentar
hovik Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Ta en titt på JavaParty (http://www.ipd.uka.de/JavaParty/). Fungerer litt anderledes enn MPI, men gir god ytelse på clustre. Spesielt ved bruk av Myrinett nettverk (er egne drivere for dette) Send meg privat msg for mer info eller spm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå