Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vet noen om muligheten for å kjøre Java og MPI for parallellisering (shared memory)?

Fant noe som het mpiJava og Java-Mpi, men bare døde linker.

Noen som har erfaring?

(problemet er at hele programmet er i Java, frister ikke særlig å gjøre om til C/C++)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det som er problemet?

Hva er java-mpi?

Hva er det programmet skal gjøre?

Hvis du utdyper dette i din post, så er det

enklere for andre å hjelpe deg. Du må klar gjøre problemet ditt enkelt, detaljert og presist hvis du ønsker å få gode hjelpfulle svar tilbake.

-fredrik-normann-

[ Denne Melding var redigert av: fredrin på 2002-10-30 23:57 ]

Lenke til kommentar

Det går egentlig klart frem av tittelen hva jeg egentlig trenger hjelp til. MPI er en pakke med parallelliseringsrutiner for Fortran/C/C++ og jeg forventet ikke svar så sant en ikke vet hva MPI er og står for.

Derfor ikke noe poeng å utdype mer.

Men jeg lover å utdype mer når det gjelder mer generelle emner. :smile:

Lenke til kommentar

Har du prøvd google?

Grunnen til at vi spør kan jo være at det finnes flere måter å kommunisere mellom programmer på, hvis det andre programmet er et javaprogram kan det f.eks være naturlig å bruke RMI, derfor er det vi spør hva programmet skal gjøre.

[ Denne Melding var redigert av: MailMan13 på 2002-11-01 14:13 ]

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg spør angående MPI er at jeg, gjennom søk i google, fant noen MPI-javapakker som jeg håpte noen hadde vært borti.

Dessverre ser det ikke slik ut.

Det gjelder nok heller ikke kommunikasjon mellom programmer, men en package som muliggjør bruk av MPI-rutiner direkte i java på parallelle maskiner av typen Paragon. Takker for innspill uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...