:Francis: Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Hei Jeg har akkurat meldt meg inn i fotogruppa til høgskolen der jeg går. Vi kunne trengt å få kjøpt inn film i bulkpakninger på rull og laget våre egne ruller til å putte i kameraene (evt esker med mange filmer med god kvantumsrabatt) for å få ned kostnadene sånn at vi virkelig får øvd oss på å ta bilder og i mørkerommet. Er det noen som har peiling på hvor man får tak i slikt utstyr, helst billig? Jeg har søkt litt rundt men uten hell. All info mottas med stor takk! Francis Lenke til kommentar
Slettet konto Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Har du tatt kontakt med en fotoforretning om dette? Neppe noen som har sånt noe på lager, men om de tar kontakt med sine leverandører kan dette skaffes. Fotosentralen har i sine lister disse: Kodak Plusx Kodak Tmax Kodak Tmax 400 Kodak Trix 400 Dette er nok skaffe varer, så det kan sikkert ta litt tid. Fotosentralen er grossist, så du må nok gå via en butikk for å skaffe disse. Sjekk også ut muligheten for Ilford, kan være at disse også har film på rull. Lenke til kommentar
swanky Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 B&H selger dette, og jeg har selv kjøpt derfra. I Norge er vel Foto Import og Lømorks to opplagte kandidater. Min erfaring er at det til tross for moms på import lønner seg å kjøpe det fra USA. Megaperls har forresten tilgjengelig 30m-ruller med Fuji Neopan (både 400 og 1600) - her er det bare å hamstre. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 Tusen takk skal dere ha! Francis Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Har du tatt kontakt med en fotoforretning om dette? Neppe noen som har sånt noe på lager, men om de tar kontakt med sine leverandører kan dette skaffes. Preuspro.no har veldig mye forskjellig fotoutstyr for entusiaster/proffer, også filmbasert. Kan være verdt å sjekke ut i hvert fall! Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Lømork har masse filmruller som er nettopp gått ut på dato veldig billig og med kvantumsrabatt! De er like god selv om datoen ikke er fult så god... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå