konfjuzd Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Hei Har hatt det problemet her en gang tidligere, det som skjer er at pc en fungerer helt som den skal. Plutselig kommer det en tikkelyd (som om lesehodet på disken stopper starter igjen) så blir pc en treig. Hvis jeg sjekker under task manager står det at System idle process bruker 99%, men under performance vises det 100% cpu usage. Bruker jeg f.eks et program som SystemExplorer NT står det at hardware interups bruker 100/99%. For å løse det problemet her må jeg gå inn på device manager, velge ene s-ata disken min på 120GB. ( Seagate Barracude st3120026as 7200 rpm 120GB) disable, vente litt, så ta enable igjen. Etter dette funker systemet en god stund (rundt 1 time ved lite bruk) så skjer det samme igjen. Har levert ene disken til en kompis. han har testa den i 1 uke nå uten noen problemer. Så nå har det begynt å skje på min andre disk. Har AMD 64 3500+, 1 gb minne, MSI K8N neo2 platinum hovedkort. kjører nå med 2x samsung spinpoint 250gb og 1xseagate barracude på 120gb + ekstern 250 disk. Pc en min er nyscanna for virus med f-prot, sjekka med adaware og spydbot, alt av updates for winxp.. samt alt av bios updates og nye drivere. Noen som har tips om hva det tullet her er for noe?! mvh Espen Kalkvik Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 En disk som har problemer vil bytte fra DMA til PIO mode. PIO bruker CPU, og når det er en diskfeil så blir det mye CPU. Kjør SeaTools diagnostics for å teste disken. http://www.ultimatebootcd.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå