Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp med oppsett Telenor ADSL

Anbefalte innlegg

Etter noen år på annen leverandør er jeg igjen tilbake på Telenor, og har tydeligvis glemt oppsettet. Blir heller ikke noe klokere av online.no, så håper noen kan hjelpe.

Skal koble til Zyxel 660 modem via. Linksys router. I oppsettet for router skal jeg da velge ppoe, og brukernavn + passord for nettet, samt motta DHCP automatisk. Når jeg har gjort det, må jeg i tillegg opprette en internettforbindelse på "standard" måte som må kobles opp hver gang jeg skal på nett? Må jeg legge inn ip-adresse noe sted eller gjøre noen innstillinger i tilkoblinger i internet Explorer (annet enn at den skal kobles til via. internettforbindelsen jeg har lagd)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at det er 'LAN or highspeed internet' som brukes i ditt tilfelle.

Internet gateway kan sikkert disables, tror den brukes med ICS.

"Windows XP's Internet Connection Sharing allows an ICS client computer to remotely monitor and control the ICS server computer's Internet connection. This Internet Gateway feature is available on computers running Windows 98, Windows 98 Second Edition, Windows Millennium Edition, or Windows XP that have been configured as an ICS client using XP's Network Setup Wizard. It isn't available if you've configured the clients manually."

Endret av la7dfa-com
Lenke til kommentar

Ser ut som begge må være der (jeg har brukt wizarden når jeg har satt opp). Da får jeg kobla meg opp, men sliter med at router mister linja med jevne mellomrom. Bruker en Linksys WRT54G. Noen innstillinger jeg bør sjekke som potensielt gjør at man kan falle ut slik?

Lenke til kommentar

Får et nytt modem fra Telenor så da får jeg se om det er synderen. Men om jeg midlertidig skal ha linje inn på pc1 på det ene nettverkskortet1, og pc2 skal få internett via. router, som er koblet til nettverkskort2 på pc1 - skal det bare være å plugge inn og surfe som lan på pc2, eller kan ikke Ppoe deles på denne måten?

Lenke til kommentar

Det enkleste er å koble utgangen på ZyXEL til en av LANportene på Linksys.

Da må du disable DHCP (LAN) på WRT54G og plugge begge PCene i LAN på Linksys.

WRT54G fungerer nå som en switch etter P-660.

Har du problemer med P-660, så har jeg lagt ut litt info om den på ngtforum.net.

Det står bl.a. om 'quickrouteparameteret' som kan føre til at routeren krasjer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...