Kamikazaa Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Heisann. har fått problemer med at det av å til kommer en ****** pipe lyd fra maskina. eg har ikkje helt klart å finne ut nøyaktig hvor men tror det er cpu/hk. er bare av å til på et spill. men nå er det blitt oftere der å begynt i windows og. noen som har opplevd noe lignende? Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Er nok en vifte eller hardisken din som nærmer seg slutten. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Tvilar på det er prosessoren som lirer av seg denne lyden. Første eg tenkte på var harddisken, den kan lage mange rare lydar. Forutan den er viftene eit alternativ, eventuelt trafoen i straumforsyninga. Lenke til kommentar
Kamikazaa Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 tror ikkje det er noe av det egentlig... er fr nedefra skjermkort området, det er eg sikker på. har ikkje vifte på cpu (vann blokk) ingen vifte på hk og skjermkort som er 2 uker gammelt så synes det var veldi merkelig. å lyden kommer kun når eg holder over tekst i spillet:S Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 det kan være et komponent som holder på og ta kvelden (muligens en kondensator) er det som en hyfrekvent hvining og er den sterk eller svak? hvis det er høtaler på hk så kan det være noen instillinger i bios. eller det kan være hd. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Hmm, merkelig, kan jo være ein komponent på skjermkortet eller hovudkortet. Om du har ei anna maskin kan du bruke eliminasjonsmetoden ved å ta ut ein enkelt komponent i gangen og sjå kva resultatet blir. Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 det er vel viften på grafikk-kortet som slår inn ved høye temperaturer på gpu slik er det på mitt x1800GTO... jeg tror den er satt til 65grader eller noe... prøv å åpne kabinettet og hold igjen en og en vifte i 1sek og utelukk hver enkelt... hvis det ikke er noen av viftene kan du jo begynne å vurdere at det kan være noe annet... lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå