Gå til innhold

Kan man sammenligne en pc sub og en hifi sub?

Espein

Anbefalte innlegg

Ja, kanskje er jeg dum men hva er de store forskjellene?

Om jeg har Logitech Z-5500 og kjøper en subwoofer med de ca samma spesifikasjonene, effekten osv. Kunne man da sammenligne de eller er hifi i en mye høyere klasse for seg selv?

Siden z-5500 blir drevet av en pc og en sub til hifi blir drevet av en recivier eller forsterker, hva er det største forskjellene og de største fordelen?

Skjønner dere pointet? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man kan alltids sammenlikne en Ferrari med Lada, men en får sjelden en Ferrari til Ladapriser.

6858702[/snapback]

Men man får en sub til hifi for prisen av et Logitech Z-5500 høytalersett :)

Det jeg var ute etter var ikke prisen men spesifikasjonene...

Endret av Ludacris
Lenke til kommentar

Logitechsuben får signal fra PC, den drives av en heller sparsom forsterkerdel som tar seg av driften av de øvrige høyttalerne også.

Oppgitte data tar jeg med en stor spade salt på PC høyttalere.

En dedikert sub er netttop det. Kun en sub, lagd for å spille dypbass.

Ergo går det ikke penger til annet enn nettopp dette, noe som tilsier at den bør gjøre en bedre jobb på alle områder.

Nå er jo en god HiFi sub oftest noe dyrere, ca 4-5k vil jeg tro en må ut med om en ikke finner et godkjøp på brukmarkedet.

F.eks så har Norsk Audioteknikk salg på en demobrukt Dynaudio Sub 250 til 4960,-

Går en opp et hakk finner en f.eks Arvus Subterranean som du får tak i hos Norsk Elektroakustikk.

På toppen av kransekaka finner du saker som Arvus Bladderbuster.

Har ikke sett andre kommersielle stueprodukter i denne prisklssen som kommer opp mot denne.

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...