Gega Skrevet 13. desember 2001 Del Skrevet 13. desember 2001 Hva tror dere om det..lar det seg gjøre... Jeg holder på med et prosjekt hvor jeg skal få pc så liten som mulig..Micro ATX.. Og så stille som det overhode er mulig..CPU viften og skjermkortviften skal senkes ned til 5v. HD slal legges i drevramme fra microplex..Men så er det PSU...KAN jeg fjerne viften uten at den koker opp?? I kassen skal det være. P-4 1800mhz Boxed 1024mb DDR ram 1stk 80bg Hd 1stk Brenner 1stk Cd-rom Geforce3 ti200 Audigy lydkort Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 13. desember 2001 Del Skrevet 13. desember 2001 Nei, slike strømforsyninger er avhengige av aktiv kjøling. Dette fordi de er så kompakt oppbygd og istand til å levere store strømmer. De utvikler mye varme, og vil bli overopphetet uten vifte. Du kan enten kjøpe en mer stillegående vifte eller montere viftetermostat (om det ikke allerede finnes en slik) Eller se hvor langt du kan gå ned i omdreiningstall uten overoppheting. Ofte er kjølingen overdimensjonert fordi maskinene skal kunne brukes i varmere strøk. Jeg hørte om en som hadde løst dette på en annen måte. Han hadde skjøtet ledningene på de varmeproduserende komponentene og festet disse til kabinettvegg. Den store metallflaten sørget for effektiv kjøling, og vifte kunne utelates. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 13. desember 2001 Del Skrevet 13. desember 2001 Har nå kjørt PSUen min uten vifte jeg da. Var en 250w som sitter i AOpen's HQ45. Gikk helt flott det. Er selvsagt en risk å ta, men en ny PSU koster jo bare 200kr uansett. Når det gjelder skjermkortet så kan jeg nevne at referansekortet til Nvidia kom med kun passiv kjøling så det er ikke noe must å ha vifte på det i det hele tatt :smile: Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 13. desember 2001 Del Skrevet 13. desember 2001 Quote: On 2001-12-13 09:18, Anders Leipsland skrev:Har nå kjørt PSUen min uten vifte jeg da. Var en 250w som sitter i AOpen's HQ45. Gikk helt flott det. Er selvsagt en risk å ta, men en ny PSU koster jo bare 200kr uansett.Ja, men en må vel huske på brannfaren også. Lenke til kommentar
Gega Skrevet 13. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2001 On 2001-12-13 09:18, Anders Leipsland skrev: Har nå kjørt PSUen min uten vifte jeg da. Var en 250w som sitter i AOpen's HQ45. Gikk helt flott det. Er selvsagt en risk å ta, men en ny PSU koster jo bare 200kr uansett. Når det gjelder skjermkortet så kan jeg nevne at referansekortet til Nvidia kom med kun passiv kjøling så det er ikke noe must å ha vifte på det i det hele tatt Jaha..dette hørtes jo interessant ut...tror du det går bra å koble ut viften GTS3 ti kort...hadde jo vært deilig vist man kunne slå av alle viftene i PC-en Lenke til kommentar
wuw Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 eru gal man . ikke finn på det da ! Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 Tror noen denne vil gå uten vifte: 200W ATX (halv-gammel chieftec tror jeg) P3 650@866 kjører uten vifte, bare med ribbe :smile: 2x256MB Winbond 2-2-2 Matrox G450DH IBM 34GXP, 20GB 52xCDROM, Sblive, 3com-905c, floppy Hadde vært digg å ha en "lydløs" moviebox Lenke til kommentar
Ithron Skrevet 15. desember 2001 Del Skrevet 15. desember 2001 Quote: Dollar skrev (2001-12-14 10:42):Tror noen denne vil gå uten vifte:200W ATX (halv-gammel chieftec tror jeg)P3 650@866 kjører uten vifte, bare med ribbe :smile:2x256MB Winbond 2-2-2Matrox G450DHIBM 34GXP, 20GB52xCDROM, Sblive, 3com-905c, floppyHadde vært digg å ha en "lydløs" moviebox Med en vifte som går på 5 volt vil du sannsynligvis ikke høre den i det hele tatt. Jeg har en maskin som ligger åpen uten kabinett, men jeg kjører likevel med 5 volt vifte i PSU. Denne sover jeg rett ved siden av og hører den knapt. Dersom du skal se film vil du ikke høre viften. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå