Gå til innhold

Secure Digital kort for swapfile til VMware osv?


N_R

Anbefalte innlegg

Hei, ser at minneprisene på flash-kort er helt ville for tiden. Nå får man 4 gigg for litt over 400 + mva. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=322833&view=links

 

Jeg kjører en del VMWare på boksen min for testing osv, og disken min suuurkler ganske så heftig til tider - og det er n 10k rpm Raptor vi snakker om her. Så spørsmålet er om jeg kan avlaste disken på noen måte ved å bruke en eller flere av disse brikkene.

 

Hvis jeg kan sette opp 1 gigg swapfile for hvert image på en brikke til en disk i hvert image som brukes til swapfil så ville det kanskje hjelpe?

 

(Hehe, strengt tatt kan man jo kjøre XP på denne hvis man er litt forsiktig med hva man putter på av programmer..... ;-) )

 

 

- Har 2 gigg i boksen som vanligvis er mer enn nok (og dessuten maksimalt), men tror Windows swapper til disk uansett?? Hjelper det mest å bruke den til swapfile på host-pc'en?

- Overføringshastighetene er dårligere enn disk, men hvordan er det med latency/søketid?

- SD-kort er kanskje ikke bra for veldig mye les/skriv, hvor mye tåler de egentlig? Mener å ha lest at de feiler etter "bare" noen 100 000

- Har integrert kort-leser rett på PCI-bussen, men blir det mye overhead uansett? For å sette i flere må jeg ha usb-lesere, er det noe å satse på i det hele tatt? Er litt skeptisk....

 

 

Så, hva tror dere, skal jeg løpe til Komplett og kjøpe et par av disse? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det er jo ikke noe problem. Du "lager" bare en ny harddisk i vmware og legger den til for det wirtuelle OS-et du jobber med. Uansett: gjeste OS-et skal ikke kunne finne ut hvilke lagringsmedium den virtuelle harddisken ligger på.

 

Og i gjeste-os går du inn i diskbehandling, oppretter en stasjonsbokstav for den nye "disken" og setter swap-fila til den aktuelle stasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...