VegardStr Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Hei og hå!! No begynner eg virkelig å bli temmelig lei av at tråder blir stengt i hytt og gever i alle mulige himmelretninger pga. moderatorene og administratorener tror det omhandler piratkopiering. Det har seg slik at generelt sett over hele verden så finnes det en hovedregel angående dømming av folk -> "du er uskyldig inntil det motsatte er bevist", her på forumet oppererer ledelsen med "du er skyldig og straff skal utdeles før moderatorene eller administratorene tenker på om det handler om ulovligheter i det heletatt." er det bare meg, eller er det noe som ikkje stemmer helt skikkelig her? greit nok at det ikkje er så lett å skaffe seg "bevis" på et forum på det store skumle internett, men du trenger ikkje å dømme og straffe folk før du i det heletatt vet hva saken dreier seg om... eg har plenti med eksempler eg kan ta opp, men velger her og no å dele 1 eksempel. Melding til den anngitte moderatoren: Er du stor person på forumet, må du tåle kritikk, slik som politikerene på stortingen må tåle hard kritkkk/angrep etter dei har gjort noe sinnsykt dumt!! EKSEMPEL: tråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=627385 Tittel: Laste ned prison break.. --------------------------------------------------------------------------- Trådstarter spør her etter hvor han kan laste ned prison break episodene. og tråden blir drept like etter fødselen, Hvorfor? Hvor i guds ville natur står det i denne tråden at han vil laste ned ulovlig? Eg kontaktet den angitte moderatoren med link til hvor trådstarter kunne finne LOVLIG nedlasting for Prison break, opptil flere ganger, men han ignorerte meg først, men blei tvinga til å svare etter noen dager pga eg sendte flere PM til han, om hvorfor han ignorerte meg. Link til hvor du kan LOVLIG laste ned PB: Lovlig nedlasting av prison break men som sagt, moderatoren nektet å høre på meg. Moderatoren skreiv det til meg at hvis den tråden hadde vært åpen, hadde det komt inn mange poster med ulovlige linker. ja, det tror eg og, men da kan vel dei angitte brukerene bli straffet, det er dei som bryter retningslinjene. ikkje trådstarter. til denne meldingen svarte eg : Hvis en ann starter en butikk som selger snekker og tømrer verktøy (deriblandt) øks, skal butikkeier straffes da hvis en person kommer inn, kjøper en øks, og 5 minutt etterpå høgger hodet av en mann på gata? det er den mannen sin feil, og INGEN andre sin.. PS: dette har skjedd FLERE ganger, eg har sikkert 10talls med eksempler hvis eg bare orker å søke gjennom arkivet til forumet tenk på dette til neste gang moderatorer og administratorer. forandre politikken her inne Har prøvd før og send mail til [email protected] uten lykke (dere svarer aldri) så derfor tenkte eg vi kunne ha en public diskusjon om deres politikk Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Hei og hå!! No begynner eg virkelig å bli temmelig lei av at tråder blir stengt i hytt og gever i alle mulige himmelretninger pga. moderatorene og administratorener tror det omhandler piratkopiering. 6858337[/snapback] det er ikke noe nytt at admin/moder stenger denne typen meldinger. og er helt enig med deg at de burde tenke litt først og sjekke rundt før de stenger tråd. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Nå er #8 utformet slik at tråder/innlegg som omhandler innformasjon som kan brukes til piratkopiering kan bli stengt. Å stenge den tråden du linket til er således helt riktig av den aktuelle moderator, utifra retningslinjene som foreligger. Han modererer utifra de retningslinjene vi moderatorer er gitt. Jeg skal ærlig innrømme at det er veldig vanskelig å moderere utifra en regel som er så "vag/lite konkret" som #8, men regelen er som den er. Da handler ikke moderatoren feil når han modererer utifra den. Du kan gjerne være uenig, men han har retningslinjene på sin side og slik den er utformet så er det ikke alltid prinsippet om "uskyldig til det motsatte er bevist". Når det er sagt kan det godt være på sin plass å endre #8. Men dette er isåfall opp til forumstyret. Som moderator kan vi ikke overprøve retningslinjene når vi måtte føle at det passer oss. Kommer det innlegg/tråder som moderator mistenker kan føre til piratkopiering, så kan den fort bli stengt, selv om trådstarter er uskyldig som et nyfødt barn. Eksempelet du nevner er av det slag. #8 er utformet som den er. Om det kommer endringer så må det isåfall gjøres av de "høyere makter". Inntil da vil vi moderatorer stenge tråder og fjerne innlegg som kan føre til piratvirksomhet. Å gjøre noe annet vil tilsi at vi ikke gjør jobben vår, da det er retnignslinjene vi modererer utifra. Hvor grensen går blir til syvende og sist en skjønnsvurdering. Personlig kunne jeg gjerne tenke meg å få endret både #8 og andre regler, men det vil aldri falle meg inn å ignorere en regel i moderering bare fordi jeg er uenig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg