ssswopp Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 (endret) jepp, så nettopp hvor mye stipend jeg hadde fått.. huff, skuffende lite! trenger pengene!! grunnen til at jeg fikk så lite er pga min far, han tjener nemlig for mye.. på søknaden sa jeg at jeg bodde til han (bor annen vær uke til min mor og far, men siden det ikke var no alternativ, ble det sånn) hjelper det at jeg tar meg en tur/ eller ringer og sier dette til lånekassa?? mamma tjener nok under grensen, så vil jeg få mer? EDIT: var ikke helt sikker på hvor jeg skulle poste denne, er blitt så mye å velge mellom men postet den her siden det er vel flest som ser den her Endret 13. september 2006 av ssswopp Lenke til kommentar
Killerquo Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 jepp, så nettopp hvor mye stipend jeg hadde fått.. huff, skuffende lite! trenger pengene!! grunnen til at jeg fikk så lite er pga min far, han tjener nemlig for mye.. på søknaden sa jeg at jeg bodde til han (bor annen vær uke til min mor og far, men siden det ikke var no alternativ, ble det sånn) hjelper det at jeg tar meg en tur/ eller ringer og sier dette til lånekassa?? mamma tjener nok under grensen, så vil jeg få mer? EDIT: var ikke helt sikker på hvor jeg skulle poste denne, er blitt så mye å velge mellom men postet den her siden det er vel flest som ser den her 6858312[/snapback] Om mora di tjener så du kan få stipend, så er det bare å registrere bopæl der istedetfor... Lenke til kommentar
DNA Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Hvor kan man sjekke hvor mye man får i stipend? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Dansk statsborgerskap FTW! www.su.dk Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 Om mora di tjener så du kan få stipend, så er det bare å registrere bopæl der istedetfor... 6858347[/snapback] om mora mi tjener? what!? mamma tjener vel mindre enn grensa, skal jeg bare si at jeg bor til mora mi? posten osv kommer jo til pappa.. trenger en av foreldrene mine å være med når jeg skal klage? Hvor kan man sjekke hvor mye man får i stipend? 6858356[/snapback] jeg fikk ett brev i dag, så sjekke jeg på www.lanekassen.no elns, og der stod det.. Dansk statsborgerskap FTW! www.su.dk 6858395[/snapback] haha :!: tror jeg dropper den ellers, takk for kjappe svar Lenke til kommentar
Killerquo Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Greia er at du er registrert boende hos faren din...vil jeg tro. Om da mora di tjener under grensa til at du kan få stipend, er det bare å få skifta adressa så du bor hos henne istedenfor. Da skal du kunne levere søknad på nytt og få stipend for hele høsten...det fikk iallfall en kompis av meg i fjor. Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 Greia er at du er registrert boende hos faren din...vil jeg tro. Om da mora di tjener under grensa til at du kan få stipend, er det bare å få skifta adressa så du bor hos henne istedenfor. Da skal du kunne levere søknad på nytt og få stipend for hele høsten...det fikk iallfall en kompis av meg i fjor. 6858518[/snapback] ok, hva må jeg gjøre da? er det sånn avanserte greier? vil jeg da "miste" stipend for den stunden dette tar? (om det tar lang tid?) eller vil dette bli tatt igjen, sånn at jeg får ekstra mye første gangen liksom!? håper du/dere skjønte hva jeg mente Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Hvor lite må foreldre tjene tilsammen da før man får stipend? Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 Hvor lite må foreldre tjene tilsammen da før man får stipend? 6858587[/snapback] tror grensa er på 300.000 eller no.. pappa tjener mer, fikk aaaalt for lite mamma mindre, får vel en del mer!? Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Så hvis foreldre bor hver for seg har det ingenting å si om den ene tjener mer enn 300 000 så lenge den andre ikke gjør det? Lenke til kommentar
DNA Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Moren og faren min tjener langt over 300.000 i året betyr det at jeg aldri kan få stipend? Vil flytte ut til neste år. Lenke til kommentar
Killerquo Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Så hvis foreldre bor hver for seg har det ingenting å si om den ene tjener mer enn 300 000 så lenge den andre ikke gjør det? 6858676[/snapback] Så lenge du bor hos den med minst inntekt... Lenke til kommentar
Jonulf Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 (endret) Moren og faren min tjener langt over 300.000 i året betyr det at jeg aldri kan få stipend? cry.gif Vil flytte ut til neste år. Hvis du flytter ut vil du få bortebostipend og reisestipend, men ikke noe grunnstipend eller hva det heter. Det er grunnstipendet som blir justert av inntektene til foreldrene dine. Endret 13. september 2006 av Jonulf Lenke til kommentar
Killerquo Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Moren og faren min tjener langt over 300.000 i året betyr det at jeg aldri kan få stipend? Vil flytte ut til neste år. 6858695[/snapback] Bostipend får du om skolen er mer enn 4 mil unna der du for øyeblikket bor, eller reisetida sammenlagt er mer enn 3 timer...da selvfølgelig _om_ du flytter på hybel. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Bra og høre! Trodde min største drøm var knust Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Er du over 18år får du stipend etter hvor mye inntekt du har. Er du under 18 tar de skatteoppgjør fra 2004 av foreldrene dine, hvis de ikke er registrert som offentlig skillsmisse. Er de skilt så tar de fra hun/han du bor hos. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Bra og høre! Trodde min største drøm var knust 6858732[/snapback] Merk deg at dette er avhengig av avstanden du flyttar frå dei. Om du får deg ein hybel 300 meter vekke blir det ikkje mykje stipend. Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Bra og høre! Trodde min største drøm var knust 6858732[/snapback] Merk deg at dette er avhengig av avstanden du flyttar frå dei. Om du får deg ein hybel 300 meter vekke blir det ikkje mykje stipend. 6858869[/snapback] Don't catch the glory and pitch it, son! Lenke til kommentar
DNA Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Bra og høre! Trodde min største drøm var knust 6858732[/snapback] Merk deg at dette er avhengig av avstanden du flyttar frå dei. Om du får deg ein hybel 300 meter vekke blir det ikkje mykje stipend. 6858869[/snapback] Tenker å flytte langt unna Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Då går det fint, bortebuarstipendet er på 3 450,- kroner og uavhengig av inntekt til foreldre og deg sjølv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå