halsos Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Hei, Jeg har en 2000 mod skoda octavia 1.6l som nylig har blitt litt kranglete. På lave turtall (under 2000 2500 rpm) oppstår vibrasjoner i motoren. Dette kjennes serlig når motoren belastes. I tillegg kjennes bilen litt dau. Siden dette har oppstått nylig (jeg tror etter at jeg sist fylte bensin) så kan jeg ha fått med noe vann. Dette må vel ha noe å si for tenningen? Det kan vel ikke være defekte sylindre? Da hadde vel vibrasjonen økt med økende omdreining? Er det noen som har noe forslag til hva problemet mitt er? H. Lenke til kommentar
1302-S Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Hei Hva mener du med at du kan ha fått vann i tanken? Du fylte bensin og ikke diesel? Spørr ikke dumt. men syptomene ender vel med at den stopper da.. Hvis du har fått vann inn, så må du nok tømme tanken og rense bensinrørene og pumpa med bensin. Dette er ikke noe veldig stor jobb, men den tar god tid. Hvis ikke du gjør dette selv, så må du nok ty til en handy kamerat eller verksted. Ting du kan sjekke før du begynner med alt dette: - Lenge siden bilen var på service? - Tenner den på alle pluggene? - Sota eller ødelagte plugger? - Er tenninga riktig? Men skjønner ikke hvordan det kan ha skjedd etter at du tanka Er jo ikke sikkert det har noe med dette å gjøre. Får ikke håpe at det er så ille. Lykke til Lenke til kommentar
halsos Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 Hei, Leste bare noe en plass om at man kan få med noe vann med bensinen dersom tankene man fyller fra er nesten tomme. Om det er det som er problemet er bare spekulasjoner fra min side, men siden problemene kom etter sist jeg fylte bensin, lurte jeg på om fuktighet med bensin kunne være problemet (jeg fylte ikke diesel). Jeg skal sjekke dette med pluggene, jeg har iallefall følelsen av at jeg har noe tenningsproblemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå