Gå til innhold

HJELP!!! Dårlig 3dmark score

melleg

Anbefalte innlegg

Dette kan jeg ikke kjønne. En kamerat av meg og jeg har samme skjermkort. men topp scoren hans er nesten 9000, og min er bare på 7400. Hvorfor det? Han har Athlon 1.4, maxtor 80gb, msi g4 ti4400, 1år gamelt abit hoverkort. Mens jeg har: Se under. Burde ikke jeg ha større score

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk at du har siste driverutgave. Ellers kan det jo tenkes at du har programmer som ligger og kjører i bakgrunnen og dermed stjeler ressurser(mange ikoner helt til høyre på oppgavelinjen kanskje).

Ellers så kan ekstremt lite ram påvirke, men har du 256 mb er nok det utelukket som problemkilde.

Sjekk ellers i bios at 4x agp er enablet, samt at du kan teste ut om "fast writes" fungerer uten å få problemer. I så fall vil dette muligens gi litt ekstra ytelse.

Det kan også være en fordel å øke "AGP aperture size" fra 64 til 128 mb hvis du har mye ram, men dette vil ikke påvirke 3dmark scoren i stor grad.

Til slutt kan det muligens bety en del hvis kompisen din har raskere ram (ikke på skjermkortet) enn deg. Sjekk at du kjører minnet ditt på riktig hastighet, mange hovedkort kjører minnet ved første oppstart på sikre innstillinger slik at dette må justeres. Eksperimenter gjerne med mer aggressive minneinnstillinger også, men ikke la det gå utover stabiliteten. Her kan det være noe å hente.

PS.Tar deg nesten på scoren med et Asus skjermkort av samme kaliber på et gammalt hovedkort med bare 2x agp og en røten Celeron 1000 @ 1120 og en haug med SDram...Så det er nok ett eller annet gæli med sakene dine ja. Kameraten din sin score høres rimelig ut, mens du kanskje burde klare 11k forutsatt ddr-ram...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...