saltebanan Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Mitt mju 700 forsvant fra meg i sommer,og nå må jeg snart ha nytt kamera. var veldig fornøyd med mju, men har lyst på ixus 65 bla. pga. billigere minnekort .Eller er det andre jeg må vurdere? Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 hør her. kjøp heller olympus mju 720SW det er like bra, men dette kan gå 3M undervann og er støttsikkert fra 1,5Mhøyde, råtøft kammera Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 hør her. kjøp heller olympus mju 720SW det er like bra, men dette kan gå 3M undervann og er støttsikkert fra 1,5Mhøyde, råtøft kammera 6863528[/snapback] Har du det selv?? Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 hør her. kjøp heller olympus mju 720SW det er like bra, men dette kan gå 3M undervann og er støttsikkert fra 1,5Mhøyde, råtøft kammera 6863528[/snapback] Har du det selv?? 6864268[/snapback] Jepp har hatt det siden sommerferien. det er kjempe gøy å kunne ta bilder/filme under vann, når du filmer kan du ha oppløysning på 640*480(er ikke helt sikker, men det er noe med 640*) det har jo 7,4mp, 25scenevalg, så du kan ta bilder til de fleste anledninger, og vist du ikker er fornøyd med å dukker 3m så kan du kjøpe undervanns hus så kan du gå 35M . men vist du bruke kammera vanlig i salt vann, så må du ha kammera i en bøtte med vanlig vann i 10min. men jeg kan anbefale dette kammera det er veldig bra, 2.5tommer skjerm Veldig BRA skjerm. Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 og bildekvaliteten ellers da?? Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 og bildekvaliteten ellers da?? 6866787[/snapback] Bilde kavlitet?7.4Megapixler, det er Kjempe kvalitet. men vist du skal ha dette så kjøp 1GB Xdcard ettervert, for når du filmer så går det ut på hvor stort minnekort du har. jeg har 1GB å jeg kan filme i 15min på høyestekvalitet:P sier litt det. men kvalitet på bilder er topp, som sagt tidligere så har du 25motiv valg, undervann,mørkt ute,bilde inne,mangler lys,nærbilde osv. du kan ta bra bilder til alle anledninger Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 og bildekvaliteten ellers da?? 6866787[/snapback] Bilde kavlitet?7.4Megapixler, det er Kjempe kvalitet. men vist du skal ha dette så kjøp 1GB Xdcard ettervert, for når du filmer så går det ut på hvor stort minnekort du har. jeg har 1GB å jeg kan filme i 15min på høyestekvalitet:P sier litt det. men kvalitet på bilder er topp, som sagt tidligere så har du 25motiv valg, undervann,mørkt ute,bilde inne,mangler lys,nærbilde osv. du kan ta bra bilder til alle anledninger 6868444[/snapback] takk. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 og bildekvaliteten ellers da?? 6866787[/snapback] Bilde kavlitet?7.4Megapixler, det er Kjempe kvalitet. Håper ikke du legger megapixlene til grunn for å vurdere kvaliteten? Megapixler har så godt som ingenting å si på bildekvalitet, bortsett fra at for mange kan redusere kvaliteten. Les gjerne guiden som ligger som sticky/øverst i denne delen av forumet. Faktisk så kommer dette kamera dårligere ut enn mange andre, nettopp på grunn av for mange megapixler i forhold til sensorstørrelse. I tillegg er det en ulempe at objektivet må "speile" ut av huset, men det må til for å gjøre det støtsikkert. En genialt kamera med tanke på støt og vann, og det var grunnen til at det vant en EISA award, men bildekvaliteten er ikke på topp sammen med Ixus'ene og Coolpix'ene for eksempel. Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Nei. men med et vanlig øye så ser du så å si ikke forskjell, dessuten har jeg sagt feil! det er 7.1megapixler. Å vist du vil ha bedre kvalitet så kjøper du ikke digitalkammera, du kjøper speilrefleks. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Nei. men med et vanlig øye så ser du så å si ikke forskjell, dessuten har jeg sagt feil! det er 7.1megapixler. Å vist du vil ha bedre kvalitet så kjøper du ikke digitalkammera, du kjøper speilrefleks. 6871577[/snapback] Et digitalt speilrefleks er fortsatt et digitalkamera. Et lite digitalt kamera kalles gjerne digitalt kompaktkamera eller digitalt lommekamera, bare for å forhindre misforståelser. Synes du er litt for rask på avtrekkeren på det området her. Det ER faktisk stor nok forskjell på et Mju-720 og et Ixus 800IS (for eksempel) til at også en helt vanlig ferieknipser ser forskjell. Det er hovedsaklig når man kommer ut for litt dårligere lysforhold, at forskjellen blir betydelig, men optikken, som er bedre på kamera med objektiv som går fysisk ut av kamerahuset, er veldig viktig også i godt lys, og et dårligere objektiv vil gi mykere bilder spesielt i kantene av bildet. Ellers kan du ikke seriøst mene at forskjellen mellom f.eks et Mju-720 og et Panasonic Lumix FZ30 er så lite at man like gjerne kan kjøpe Mju-720? Det du sier er jo at om man ikke er fornøyd med Mju-720, så kjøper man speilrefleks... FZ30 er et semiprofesjonelt digitalkamera, men ligger mellom digitalt speilrefleks og digitalt kompakt. Tror ikke FZ30 brukerne hadde blitt særlig fornøyd med bildene fra kameraet ditt. Tror nok også brukerne av et Powershot S3IS (litt mindre enn FZ30 igjen) hadde fått litt problemer med å si at bildene var like bra på Mju-720 og det kameraet. Jeg har jobbet i fotobutikk i over fire år, og har fått med meg hva helt vanlige folk reagerer på. Selv er jeg nok litt kresen, men erfaring viser at de fleste foretrekker bilder som er ekte skarpe (ikke bare skarpet opp digitalt) og med gode, riktige farger (ikke overdrevet fargemettede i kameraet). Og da snakker jeg altså også om de helt vanlige familiebrukerne. Har for eksempel du prøvd begge kameraene i samme lysforhold og i samme situasjoner og bedømt bildene etterpå? Og i såfall, tok du hensyn til ektheten i bildene eller bare hvor bra de var ved aller første øyekast? Men er man ute etter et kamera som er både støt og vanntett i lommekameraklassen, så vil forskjellen i bildekvalitet for mange ikke være stor nok til at man velger bort Mju-720. Men er man ute etter et kamera i klassen Powershot S3IS og oppover, ville de fleste ikke engang drømt om å velge et Mju-720. Men dette er nå mine meninger og erfaringer da... Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 njaa. jeg sier nå enda at Mju 720SW er et av de beste *kompakt*kammerane i 7megapixel klassen. men vist du skal ha de beste bildene(selv om du ikke trenger bedre kammera en 2Megapixler)så kjøper du et speilrefleks UTEN at det er digital, det er det KLART beste resultatet, men du må jo fremkale alle bildene, du kan ikke legge dem in på datan. men det er det beste Lenke til kommentar
PeeJay Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Hva med Fujifilm F30? Det koster en hundrelapp eller to mer enn Ixus 65 og er et suverent kamera; spesielt i innendørsbelysning. Lenke til kommentar
hendelsesløysa Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 njaa. jeg sier nå enda at Mju 720SW er et av de beste *kompakt*kammerane i 7megapixel klassen. men vist du skal ha de beste bildene(selv om du ikke trenger bedre kammera en 2Megapixler)så kjøper du et speilrefleks UTEN at det er digital, det er det KLART beste resultatet, men du må jo fremkale alle bildene, du kan ikke legge dem in på datan. men det er det beste 6872178[/snapback] Mnja, eller nei :-) Finnes test her på akam.no også som viser at Mju 720 ikke er noe godt kamera med tanke på bildekvalitet. Og helt enig; du vil se forskjell opp til Canon 800IS som også har skikkelig stabilisator. For ikke å nevne de nye som kommer nå med bedre vidvinkel etc. Du må gjøre valget; 1) Kamera som tåler vann og støt men ikke gir så god bildekvalitet i vanskelige forhold, 2) Kamera som gir bra bildekvalitet men som du nok bør ha litt ekstra forsikring på. Jeg tror gjerne at den vanlige mann blir godt fornøyd med Mju 720, men går man inn og sammenligner seg man forskjell. Jeg har Canon EOS 350D og Mju 720 som et tilleggskamera; KUN pga. praktisk med tanke på vann, støt (da med ut å bade etc)... Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Akkurat funnet ut at Olympus 720SW vant EISA pris(beste lomerkamera) haha ikke canon, men Olympus 720SW Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Akkurat funnet ut at Olympus 720SW vant EISA pris(beste lomerkamera) haha ikke canon, men Olympus 720SW 6979513[/snapback] Den vant ikke på grunnlag av bildekvalitet, men det faktum at det tåler støt og vann. Mye rare resultater av de EISA award-greiene gjennom tidene, så jeg har mistet litt tilliten til denne komiteen. Ixus har faktisk vunnet en del tester, langt flere enn Mju720. Og når man begynner å sette sin lit til én test, så blir det ofte galt. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 njaa. jeg sier nå enda at Mju 720SW er et av de beste *kompakt*kammerane i 7megapixel klassen. men vist du skal ha de beste bildene(selv om du ikke trenger bedre kammera en 2Megapixler)så kjøper du et speilrefleks UTEN at det er digital, det er det KLART beste resultatet, men du må jo fremkale alle bildene, du kan ikke legge dem in på datan. men det er det beste 6872178[/snapback] Ja virkelig, et vanlig speilrefleks med film tar bedre bilder enn et DSLR Det har helt med hvem som er bak kamera, hvilken film og optikk du har. Dessuten er de digitale speilrefleksene nå bedre enn film kameraene som var/ er, de tar rett og slett bedre bilder , med tanke på kvalitet/støy osv. Du må vite litt ting før du skriver, ikke bare si noe fordi du tror det. Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 njaa. jeg sier nå enda at Mju 720SW er et av de beste *kompakt*kammerane i 7megapixel klassen. men vist du skal ha de beste bildene(selv om du ikke trenger bedre kammera en 2Megapixler)så kjøper du et speilrefleks UTEN at det er digital, det er det KLART beste resultatet, men du må jo fremkale alle bildene, du kan ikke legge dem in på datan. men det er det beste 6872178[/snapback] Ja virkelig, et vanlig speilrefleks med film tar bedre bilder enn et DSLR Det har helt med hvem som er bak kamera, hvilken film og optikk du har. Dessuten er de digitale speilrefleksene nå bedre enn film kameraene som var/ er, de tar rett og slett bedre bilder , med tanke på kvalitet/støy osv. Du må vite litt ting før du skriver, ikke bare si noe fordi du tror det. 6979684[/snapback] Det er enda bedre med speilrefleks uten digital, det kommer det ALTID til å være, det er akkurat som å ta bilde rett fra øynene. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 (endret) Skal du ha et Olympus mju kamera ville jeg heller valgt mju 810 da den har en bedre og skarpere skjerm, og mye bedre optikk. Endret 1. oktober 2006 av Wildbill Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Skal du ha et Olympus mju kamera ville jeg heller valgt mju 810 da den har en bedre og skarpere skjerm, og mye bedre optikk. 6980080[/snapback] ja har sett det, gansle nytt?, et bra kamera Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Dette er ikke et innlegg for å drite deg ut NadaX7, men du bør opparbeide deg litt mer kunnskap innen foto og fotografering før du uttaler deg like bombastisk igjen. Det virker ikke som du har helt grepen på og kunnskap om kamera slik du uttaler deg, og du bør nok faktisk ha litt tiltro til oss her på forumet som har vært her i mange mange år, har drevet med foto både på hobbybasis, semiprofesjonelt og noen profesjonelt, i lang tid... mange lengre enn du har levd. Jeg har tatt bilder i 17 år... så jeg er en av de. Om noen år vil du ha bedre kunnskap om kamera, og samtidig ha vokst såpass mye at du forstår at du ikke alltid har fasiten, og at mange meninger er basert på personlige preferanser. Da vil du kanskje slutte å legge frem egne meninger som faktaopplysninger. Beklager om du føler deg støtt av dette innlegget, men jeg blir litt småirritert når jeg ser uttalelser som noen av dine lagt frem som om det er de eneste uttalelsene som er riktige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå