Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Pause i pakkene på trådløst :S

Anbefalte innlegg

Jeg har satt opp egen pc som ruter og trådløs basestasjon. Så skaffa meg ett rimelig nettverkskort og alt var sjønt til å begynne med... men nå funker det dårlig :/

Det får store oppirom i pakkesendingen slik at spill henger seg en liten stund, samt filmer, serier osv (du sjønner poenge)

I det tilfelle så sender ikk nettverket mitt noen pakker. Alt står stilt for noen sekunder og av og til detter nette ned også :/

Det er jævla iritabelt... greier ikke å spille musikk en gang :(

Så lurer på om det kan være korte som står i ruteren som kan være gåent... Kansje noen tips?

Qos står på og jeg har prøvd alle kanaler fra 1 til 13 :/

Trenger litt hjelp?

Bør jeg skaffe meg en ny trådløs ruter?

*edit*

Filserver står alene etter ruter på kablet nett

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan det være mange naboer som også kjører trådløse nettverk? I blokk og TETTbebygde strøk kan det være mye trøbbel med interferens fra andre WLAN eller Trådløs-TV-overføring. Med dårlig skjerming av egne (og/eller andres) nettverkskabler kan det også være mange lumske interferenskilder. Er du i eller i nærheten av kontorbygg kan det være mye rare eldre nettverksledninger som går hit og dit og skaper trøbbel for selv den korteste WLAN-avstanden.

Lenke til kommentar

Alt er helt nytt, det fins enkelte trådløse i nærheten de kjører linksys og bruker kanal 6... så vet jeg at innen de 13 kanalene så er blant annet masse annet trådløst utstyr... fjernkontroller, blåtann, trådløse telefoner, osv... +++

Sikkert noe annet også..

Men vill ikke tro at det funka før også er det klikk nå :/

Lenke til kommentar

Det kan være mange trådløse nett i nærheten som er skjult eller som har for svake signal til å bli fanget opp men sterke nok til å medføre interferens. I TILLEGG har du de andre kildene som du nevner. Kanskje du i det siste har fått en ny tekno-nabo som kjører WLAN, blåtann++?

Ellers kan det være smart å oppgradee firmware på ruter/aksesspunkt.

Annet tips er å kjøpe retningsstyrte antenner i begge ender, eller bygge egne retningsstyrte antenner (sjekk biquad-tråden her på forumet) med skjørt f.eks. for å unngå mest mulig forstyrrelser fra sidene.

Ny ruter og nytt trådløskort KAN hjelpe det også... :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...