VikinGz Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 (endret) Jeg har satt opp egen pc som ruter og trådløs basestasjon. Så skaffa meg ett rimelig nettverkskort og alt var sjønt til å begynne med... men nå funker det dårlig :/ Det får store oppirom i pakkesendingen slik at spill henger seg en liten stund, samt filmer, serier osv (du sjønner poenge) I det tilfelle så sender ikk nettverket mitt noen pakker. Alt står stilt for noen sekunder og av og til detter nette ned også :/ Det er jævla iritabelt... greier ikke å spille musikk en gang Så lurer på om det kan være korte som står i ruteren som kan være gåent... Kansje noen tips? Qos står på og jeg har prøvd alle kanaler fra 1 til 13 :/ Trenger litt hjelp? Bør jeg skaffe meg en ny trådløs ruter? *edit* Filserver står alene etter ruter på kablet nett Endret 13. september 2006 av VikinGz Lenke til kommentar
Borgy246 Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Kan det være mange naboer som også kjører trådløse nettverk? I blokk og TETTbebygde strøk kan det være mye trøbbel med interferens fra andre WLAN eller Trådløs-TV-overføring. Med dårlig skjerming av egne (og/eller andres) nettverkskabler kan det også være mange lumske interferenskilder. Er du i eller i nærheten av kontorbygg kan det være mye rare eldre nettverksledninger som går hit og dit og skaper trøbbel for selv den korteste WLAN-avstanden. Lenke til kommentar
Borgy246 Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 les intro-topicen om trådløst og kanaler https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=490697 Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 Alt er helt nytt, det fins enkelte trådløse i nærheten de kjører linksys og bruker kanal 6... så vet jeg at innen de 13 kanalene så er blant annet masse annet trådløst utstyr... fjernkontroller, blåtann, trådløse telefoner, osv... +++ Sikkert noe annet også.. Men vill ikke tro at det funka før også er det klikk nå :/ Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 les intro-topicen om trådløst og kanaler https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=490697 6858679[/snapback] Har lest den opp og ned... og jeg finner ingen kanal konflikter :/ Lenke til kommentar
Borgy246 Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Det kan være mange trådløse nett i nærheten som er skjult eller som har for svake signal til å bli fanget opp men sterke nok til å medføre interferens. I TILLEGG har du de andre kildene som du nevner. Kanskje du i det siste har fått en ny tekno-nabo som kjører WLAN, blåtann++? Ellers kan det være smart å oppgradee firmware på ruter/aksesspunkt. Annet tips er å kjøpe retningsstyrte antenner i begge ender, eller bygge egne retningsstyrte antenner (sjekk biquad-tråden her på forumet) med skjørt f.eks. for å unngå mest mulig forstyrrelser fra sidene. Ny ruter og nytt trådløskort KAN hjelpe det også... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå