BrickTop Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Av og til blir vannet i tanken meget varmt etter hard bruk og det kjøler dårlig når det er varmt i rommet. Lurte på å montere på en ekstra radiator eksternt for å få en bedre kjøleeffekt. Og hvordan er det med radiatorene? Er det en liten pumpe inni? Pumpen som følger med settet er ganske svak i utgangspunktet så den bør vel helst ikke bli utsatt for så mye mer motstand enn det som er. Eller glir vannet greit gjennom radiatoren uten de store vinklene? Jeg kjøler idag CPU, GPU og NB Lenke til kommentar
Sitech Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Av og til blir vannet i tanken meget varmt etter hard bruk og det kjøler dårlig når det er varmt i rommet. Lurte på å montere på en ekstra radiator eksternt for å få en bedre kjøleeffekt. Og hvordan er det med radiatorene? Er det en liten pumpe inni? Pumpen som følger med settet er ganske svak i utgangspunktet så den bør vel helst ikke bli utsatt for så mye mer motstand enn det som er. Eller glir vannet greit gjennom radiatoren uten de store vinklene? Jeg kjøler idag CPU, GPU og NB 6858101[/snapback] Har vurdert det samme, jeg kjøler i dag cpu a643800, og 2 gf7800gt og northbridge. Jeg tenkte på å ha en reserator for gpus og en til cpu + nb. Har du sett på den reserator fan kit hos microplex (zm-rf1) jeg har denne , og den gir jo litt ekstra kjøling til radiatorn, men kan bare kjøre den på laveste hastighet, ettersom vifta bråker noe sinnsykt hvis du stiller den på max. På laveste turtall er den knappt hørbar. Lenke til kommentar
BrickTop Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 Oi! Har du to 7800GT på en reserator?? Og jeg som synes vannet blir mer enn varmt nok med bare et 7800GTX...skulle likt å tatt på vanntårnet ditt (ikke tolk feil) Anyway, jeg er ikke helt sikker på hvor jeg skal lete ang fan kits. Kunne du gitt meg en link? Har du testet temperatur forskjellene med viften på og av? Lenke til kommentar
Sitech Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Oi! Har du to 7800GT på en reserator?? Og jeg som synes vannet blir mer enn varmt nok med bare et 7800GTX...skulle likt å tatt på vanntårnet ditt (ikke tolk feil) Anyway, jeg er ikke helt sikker på hvor jeg skal lete ang fan kits. Kunne du gitt meg en link? Har du testet temperatur forskjellene med viften på og av? 6911659[/snapback] Hehe ja med en overklokking på ca 10% på (cpu orginalt 2,4ghz, nå 2,640ghz) (ram 2x220 =440mhz) Begge skjermkort er klokket fra 400/1000 orginalt, til 450/1100. Da ligger temperaturen ved idle/normal bruk på: CPU 36 c SYSTEM 38c GPU 40c GPU2 42c Det skal da også sies at jeg har en 120mm vifte foran i kabinettet som suger inn luft, og en 120 i strømforsyning. Her er link til vifta til reserator: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=ZMRF1&mcat=14s280 Har ikke sjekket temperatur forskjellen så nøye, men tipper 3-4 grader ned, med vifta på lavest fart. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 skulle likt å tatt på vanntårnet ditt6911659[/snapback] Men jeg har sett gode resultater med den vifta som ble linket til over her (http://www.microplex.no/product.aspx?pid=ZMRF1&mcat=14s280) Lenke til kommentar
BrickTop Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 Hvor mye da ca, vet du det? Å tjene 3-4 grader mindre med den store klossen på toppen mener jeg ikke er verdt det av utseendemessige årsaker. Hadde vi snakket om 10 grader så kanskje ja... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå