Fruktkake Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Grunnet muligheter for at den skal svikte, vil jeg gjerne bytte strømforsyning. Det går fra en slik og til en som sitter i et slikt kabinett. Min PC er bygd opp slik: En AMD Athlon64 3700. Altså på 2.2ghz. 2x lagringsdisker på 200gb 1x systemdisk på 36gb, raptor. Klikk. 3x Brennere fra Plextor. 1 712a og 2 716a. 1x POV 7800gt (skjermkort). Det er mulig at problemet ligger i strømforsyningen, om så er det like greit å skifte den ut. Jeg siterer bloggen min: Nå i det siste har jeg vurdert å kjøpe ny harddisk, hovedkort og kabinett. Jeg har et nytt kabinett her som ser helt greit ut. Mitt nåværende er et fjortisskabinett som er rotete inni. Det jeg skal skifte til er laget av AOpen. Har dempet fjortissutsendet litt ved å bytte til en dør uten vindu. Hovedkortproblemet er at jeg kan slå av datamaskinen, men ikke på igjen uten å ha resettet strømforsyningen. Jeg er ikke helt sikker på om dette er hovedkortet eller strømforsyningens feil, men PSData rådet meg til å kjøpe et nytt hovedkort. Kjøper jeg et nytt blir det vel et slikt et. Og om harddisk er det rett og slett for den har blitt litt ustabil i det siste.Den slår seg raskt av og på igjen, virker som den er nær døden. Men med det første blir det kun kabinett. Kanskje det hadde vært noe å gjøre i morgen, etter Parken Maraton? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 (endret) Du får nesten bare prøve. Vil anta det funker bra så lenge du ikke skal spille eller bruke andre krevende 3D programmer. Har selv opplevd at en strømforsyning som fulgte med et kabinett -også denne oppgitt 350 watt- ikke klarte å drive et oppsett langt svakere enn det du har. Hvis strømforsyningen svikter, så kan du merke det på stabiliteten. Altså, du får symptomer som tilsier at minnet er defekt (memtest raporterer feil på minnet), selv om det ikke er det som er problemet. Endret 14. september 2006 av geir__hk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå