Mar1us Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 (endret) Hei. Vet jeg poster under Mar1us, men det er ikke han. Dama hans nå. Har nykjøpt maskin med et Silentium T-Series kabinett og et NVIDIA nForce 570 Series Chipset Based K9N Ultra hovedkort. Fin som den er (og kjemperask, tihi...) så funker ikke USB-portene på framsiden. Jeg er jo hobbynerd, så i Mar1us' fravær prøver jeg å fikse dette sjæl. Har funnet ut at Front USB Socket skal på den plassen som heter JDB1. Der er pluggen som ligner på bildet i manualen for kabinettet og i manualen for hovedkortet. Jeg har sjekka at den sitter i begge steder, på hovedkortet og i panelet foran (tok av dekselet og sjekka). Hva mer kan jeg gjøre for å få Front USBene til å funke? For å teste om de funka, satt jeg inn en minnepinne som pleier å blinke blått når den er plugget inn. Den blinket ikke, det kom heller ikke opp noe vindu som sa at ny hardware er funnet. Tips, anyone? Hilsen dama til Mar1us. #Edit: La inn bedre beskrivelse av hovedkortet. Endret 13. september 2006 av Mar1us Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 (endret) Etter å ha lastet ned manualen ser jeg at du må koble den i JUSB1,2 eller 3 JDB1 er for lysdioder som følger med på bracketer til baksiden. Dette står på punkt 2-19 i manualen. D-Bracket™ 2 Connector: JDB1 The mainboard comes with a JDB1 connector for you to connect to D-Bracket™ 2. DBracket ™ 2 is an external USB Bracket that supports both USB1.1 & 2.0 specs. It integrates four LEDs and allows users to identify system problems through 16 various combinations of LED signals. Lykke til dama til Marius Endret 14. september 2006 av halnes1 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 En D-Bracket har både lysdioder og USB kontakter, så den har 2 separate kabler. Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 En D-Bracket har både lysdioder og USB kontakter, så den har 2 separate kabler. 6860285[/snapback] ja det står over Lenke til kommentar
Mar1us Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 (endret) Det funket å plugge den inn i JUSB1. Men: på framsiden av kabinettet mitt (se over) så er det blått lys rundt på-knappen. Nå lyser bare ca venstre halvdel. Er disse de diodene det er snakk om i Manualen? For det er ingen andre i nærheten av USB-kontaktene på framsiden... Dessuten var det ingen andre ledninger som kunne passe i JDB1. Tusen takk for hjelpa! Hilsen Dama til Mar1us #Edit: Her er bilde av på-knappen slik den ser ut nå: Endret 15. september 2006 av Mar1us Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 lysene der skal vel komme fra power led på 2-18 i manualen. Kanskje en diode(LYS) er gåen. Lenke til kommentar
Strepto91 Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Det lyset (som ikke lyser her) til høyre lyser rødt når jeg skrur på min pc med samme kabinett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå