Gå til innhold

Webshop med flash

Anbefalte innlegg

Jeg skal lage en side, med en enkel webshop.. Det finnes cirka 15-25 objekter.. og det skal gå å trykke på kjöpe knapp ved det objektet, men også kunne legge till flere objekter i handlekurven.. Når en er ferdig med å bestille så skal en kunne trykke på handlekurven og skrive inn navn, adresse, osv. for så å sende bestillingen... Den kan gjerne sendes på mail...da det må väre lettest å administrere?

Dette skal jeg da kopple opp mot en flash side.. Noen som har kode som kan väre enkel å manipulere.. og implementere i flash?

på forhånd takk..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja eller noe jeg kan bruke flash rundt.. trenger ikke väre en fullstendig flash side..men må da kunne trykke på knapp.. sende variabel till skjemaet.. trykke på en annen knapp, sende en annen variable til skjemaet.. når du er i skjemaet.. skrive info, sende variablene til en mail-adresse? selv om det er i flash..med hjelp av php

Lenke til kommentar

Vel, flash er ingen god løsning på noe særlig på nettet, det eneste jeg liker er enkelte spill og animasjoner.

Hvis det er det at du ikke vil at man skal måtte laste nye sider hele tiden hadde kanskje ajax vært noe å se på.

Hvis du absolutt skal ha det i flash ser jeg to muligheter, enten lage et php-script og bruke ming til å lage en flash-fil som endres etter databasespørringer eller kjøre http-requester til php-dokumenter som returnerer varer, handlekurv osv.

Lenke til kommentar

dette virker mye vanskeligere enn det må väre.. det går jo forholdsvis smertefritt å lage en e-post skjema, i flash, som sendes med php til en mail-adresse.. går det ikke å få lagt til info om objekter, som legges till ved å trykke på en knapp?

eventuellt om noen vet om en gratis webshop lösning, som kan åpnes som eget vindu fra flash-siden...

Endret av Dane
Lenke til kommentar

Linken til JonV funka daarlig her, men siden det har blitt postet 'til skrekk og advarsel', tenkte jeg at jeg skulle poste en litt mer positiv variant.

Nettbutikken www.zneakers.no

Naa stiller jeg meg vel i utgangspunktet litt negativ til nettbutikker med flash som front-end, men zneakers sin loesning er veldig elegant.

Dane: Du finner mer informasjon om dette prosjektet her; http://www.storedyret.com/cgi/ikonboard.cg...=ST;f=6;t=22340

Her kan du sikkert benytte anledningen til aa spoerre fyren som designet siden noen spoersmaal ogsaa. Bare husk at denne traaden er temmelig gammel, saa det er kanskje ikke superkult aa bumpe den. :-)

Edit: vanskelig dette med lenker og saant...

Endret av gozzer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...