Gå til innhold

CPU jobber uten thread...

m0g1e

Anbefalte innlegg

HK: DFI NFII U400SG-AGF socket A

CPU: Athlon XP-Mobile 2500+

CPU jobber som bare det. Samme resultatet i diverse OS: Linux Fedora Core, Win XP home/Pro/server03.

Ingen prosesser viser at de tar CPU-tid når grafen i taskmangr kjører 60-100% ideal.

Testet Prime95 og memtest86 i over 6-7 timer hver uten noen form for fail.

I POST står det "Unknown" CPU Type". Har oppdatert BIOS 2 ganger, og da kommer det plutselig noen former for beskrivelse av CPU ved POST. (Som "Athlon XP 2000MHz CPU", ved lavere bus vises faktisk "Athlon XP-M 800MHz" cpu) Likevel vil det ikke vises noe annet enn "Unknown" lengere plutselig, selv om jeg har kjørt samme specs hele veien. Vil da nesten tro det er HK som ikke er stabilt, eller at det er CPU som ikke støttes av hk, som jo naturlig er mest logisk. Det er likevel ganske uforutsigbart når den fungerer og når den ikke vil det. Har prøvd å finne noen drivere til CPU, men det fins ikke. Alt utstyr som PSU, HD, DVD/CD, RAM som sagt, er prikkfritt.

Noen tips? Er ganske nyskjerrig på hva maskinen gjør når den jobber så iherdig med "ingenting". :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker! :)

Skal se hva jeg får fram. Er litt nyskjerrig på skermkortet mitt også... Vil likevel tro det er den utslitte skjermen som har skylda... (skrur seg av og på i ett..)

Uasnett liten sammenheng med CPU slik jeg ser det...

Endret av nollie
Lenke til kommentar

Har ikke hatt slike problemer selv bortsett fra en USB fjernkontroll driver som 'hang seg opp'. Fikset med reboot og reinstall av driver.

Kanskje er det mulig å disable en og en device (Device Manager) for å finne hvem det er, men er ikke sikker på om det stopper interrupts.

Sjekk diskene dine for å se om noen går i PIO mode istedet for DMA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...