Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

ny bil, har noen krav

aklla

Anbefalte innlegg

jeg tenkte jeg skulle ha en ny bil(ikke fabrikk-ny)

men er litt usikker på hva jeg skal velge...

har en del krav:

skal være en grei bil å style for en som har liten erfaring innen styling

god plass til subbere, forsterkere og lignende

helts plass til baggasje også

ikke stasjonsvogn

og helst en grei motor, men denne skal uansett tunes...

og ikke alt for dyr, 50k maks, men helst under det...

noen forslag??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke akkurat beste prisklassen, eneste jeg kommer på et Golf 3 og Honda Civic (tror man får de ned i den prisen uten at de blir alt for gamle), som oppfyller stylingkrav og har litt plass..

Audi 80 er vel heller ikke så verst, disse har muligens mer plass.

Sikkert noen som vet om flere.. :)

Lenke til kommentar

golf ja.. en 3'er eller kanskje tilogmed en 2'er som du vil få billigere (dog en eldre bil)

mye spennende du kan få for 50k

Om du leter etter motor er også bmw meget godt alternativ, modeller som e30 og e36 kommer med motorer som på 2.0liter med 150 hester eller 2.3 og gjerne også 2.5, du velger. Hestene stiger jo mer liter du vil ha :p Godt trimmings materiale, og bmw stylig må jo vær noe av det som det blir laget mest av..

Men igjen, forsikringen blir helt toilatt om du ikke er over 24år og med over 50% bonus, selvom du kan forsikre det på foreldre.. men da vil du ikke opparbeide egen bonus :p

om du liker sportsbiler, så kan jeg jo tipse om biler som porsche 924/944 eller toyota mr2 mk1..

Jeg anbefaler deg å titte rundtomkring på autodb, utrolig hva man kan finne =)

Lenke til kommentar

greit med alt egentlig, etter ditt ønske, ingen begrensinger av hvor mye, mange gutter som har drømmer om å kjøre en bil til 1 mill 2 mill! men det er du sjøl som skal kjøre den, du sjøl som skal like den, du sjøl som eier den. ingen andre her som skal be deg om å kjøpe den bilen fordi den skal du bare ha! men en audi 80 eller en mercedes MB e190 er fin og bil som går både fort raskt tro meg, tillegg så kan disse bilene gå oppi mot 300-400 km, kommer ann p hvordan du håndterer bilen.

Lenke til kommentar
ehh, hvilken type mercedes er det?

finner den ikke noen steder...

er kanskje ett dumt spørsmål, men hvor mye av lønna er det "greit" å bruke på bil?

6862215[/snapback]

Mercedes Benz 230E

124 serien

f.eks. denne bilen.

akkuratt den bilen er litt gammel (85 mod), men de finnes opp til 92 eller 94 mod.

For å finne på autodb, velg mercedes -> e-klasse, skriv 230 i søkefeltet og søk.

På finn.no velger du mercedes -> e-klasse, og sorter etter pris.

Alt det står 230 på, er 230 :)

Endret av Stealth-
Lenke til kommentar

Må ikke finne på å kjøpe e-klasse eldre enn 89!

Var mye som ble fiksa på bilene da.. innvendig ble det mer comfy, noe mercedes er flink til :p og rent teknisk på bilen går den mye mindre i stykker.. ikke det at det er lite teknisk feil på den enda.. uten å gå inn på detaljer.. det er ikke bilen med minst feil nei, blir dyrt å reparere en mercedes.. men motorene går og går og går =)

også er det gubbebil da, ikke minst! =D

Det du sa om mr2.. plass? du kan regne med at du får 2 små bagasjerom framme og bake, skal holde om du ikke drar på maxbo og kjøper planker. rent praktisk er det glimrende :p og ja.. 2 seter, om du liker sånt og ikke syns det er en hindring, så er jo det noe å tenke på =) dog er rust et problem som bør sjekkes NØYE før du tenker på å kjøpe.. blir fort sånn når du har 50k å bruke og må finne biler fra the great 80's eller tidlig 90's

skal du ha mye bil for pengene kan du leite opp mazda 626. godt med utstyr, og om du allikevel skal modde bilen.. :p nå vet ikke jeg harryfaktoren din da :p men vi har jo alltids 740tic om du liker sånt :D

Lenke til kommentar

Kan jeg foreslå en Nissan Primera..?

2006.09.07forfra.JPG

God plass, utrolige gode kjøreegenskaper.

2-literen er orginalt utstyrt med 136hk (124 i vognkortet, som er feil)

GT/eGT'n er vel utstyrt med rundt 150hk.

Jeg kjøpte min 95-modell, for 40k for ett år siden, da den da var 10 år.

Lenke til kommentar
har tenkt på litt MR2 ja, men hva med plassen??

og jeg er under 24 år, og har ca 0 bonus, så jeg tar det på foreldrene mine, til jeg blir over 24 og slipper masse ekstra pga alderen...

6860130[/snapback]

Det du betaler ekstra for å være under 24 år får du tilbake etter noen år om du kjører skadefritt, så begynner du med 20% bonus, og sparer opp 10% hvert år. Ville absolutt satt forsikringen på deg selv. Spesielt med en så billig bil, da er det unødvendig med no mer enn delkasko.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...