Gjest Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Hei alle sammen! Jeg har tenkt å kjøpe en ny ruter, men jeg er litt i tvil om hvem jeg bør kjøpe. Bør jeg velge Linksys WRT55AG eller D-Link DGL-4300??! Saken er at vi har 3 bærbare i huset og en stasjonær og alle trenger trådløst internett og jeg pleier å ha 1 eller 2 venner på besøk som også bruker trådløst. Alle maskinene står spredt rundt om i huset som er ca 100 m2 og jeg har også en xbox 360 som skal kobles til via kabel. Internettet brukes aller mest til spilling, men også en del surfing og nedlasting (veldig lite Bittorrent). Kan dere hjelpe meg? Lenke til kommentar
Sir_Arcus Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Her hadde jeg gjort følgende: 1. Googlet opp tester om Linksys - lest de. 2. Googlet opp tester om Dlink - lest de. 3. Sett hvem som er best og kjøpt den. Lenke til kommentar
Uluen Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Jeg hadde en DGL-4300 men den låste seg iblandt og tålte ikke så mange connections (torrent) virket det som. Kjøpte en Linksys WRT54GL, den virker helt utmerket (kjører Hyperwrt + Thibor på den). Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Ja eg har lest på andre nettsder at D-linken kan ha problemer med torrnts. Lurer egentlig mest på om Linksys'en takler å gi mange maskiner trådløst internett samtidig og om den kan prioritere spill-trafikken (og annen trafikk) slik at spilling på xboxen går greit. Lenke til kommentar
Uluen Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Jeg kjenner ikke den Linksys modellen men WRT54GL med firmware jeg nevnte over fungere glimrende med IP-telefoni. Jeg bruker torrents, DC og slikt og lyden i telefonen er glimrende så QOS virker som det skal. Lenke til kommentar
xtrail2 Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Jeg kan apsolutt anbefale Dlink 4300. (Kjenner ikke til Linksys ruteren) Jeg har en Dlink 4300 som har stått oppkoblet i et år med 3stk kablet maskiner og en berbar trådløst + trådløst til de som er på besøk, og det har aldrig vert en feil med den ruteren. Denne ruteren leverer gode signal trådløst også. Lenke til kommentar
Geir68 Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Jeg var igjennom samme prosessen for noen måneder siden, og endte opp med DGL4300. Jeg har ingen bærbare i huset, men siden denne ikke kostet noe særlig mer enn DGL4100 så var valget lett. Veldig fornøyd! Jeg har lastet ned vha bittorrent i flere måneder, uten å ha restartet routeren. Siden DGL4300 prioriterer nettverkspakker den tror er spill-relatert, er det langt mer behagelig å spille på nett, samtidig med at andre surfer/laster ned. Dette gir mindre sjanse for å bli frakoplet serveren pga høy ping. Geir Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Jeg har aldri hatt problemer med min DGL-4300 og torrents/gaming/whatever på en 10 mbit linje. Det eneste som har vært problem har vært å få det trådløse nettverket til å fungere til tider, men det er 11 synlige trådløse nettverk i leiligheten så jeg ser vel for meg at det ikke er så greit å få gjennom noe signal. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Etter alle innleggene å dømme så ser det ut til at det er veldig få som er faring med akkurat WRT55AG modelen og en del som har hatt god erfaring med D-linken. Det siste eg lurer på er om man kan koble til printere eller harddisker til D-Linken enten via kabel eller via trådløst ved å sette en trådløs USB adapter i USB-porten til skriveren eller harddisken. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Hei alle sammen! Jeg har tenkt å kjøpe en ny ruter, men jeg er litt i tvil om hvem jeg bør kjøpe. Bør jeg velge Linksys WRT55AG eller D-Link DGL-4300??! Saken er at vi har 3 bærbare i huset og en stasjonær og alle trenger trådløst internett og jeg pleier å ha 1 eller 2 venner på besøk som også bruker trådløst. Alle maskinene står spredt rundt om i huset som er ca 100 m2 og jeg har også en xbox 360 som skal kobles til via kabel. Internettet brukes aller mest til spilling, men også en del surfing og nedlasting (veldig lite Bittorrent). Kan dere hjelpe meg? 6857226[/snapback] Hvorfor sammenligner du egentlig en a+g-router med en g-router? Noen spesiell grunn til at du vurderte WRT55AG og ikke en av de andre? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Hei alle sammen! Jeg har tenkt å kjøpe en ny ruter, men jeg er litt i tvil om hvem jeg bør kjøpe. Bør jeg velge Linksys WRT55AG eller D-Link DGL-4300??! Saken er at vi har 3 bærbare i huset og en stasjonær og alle trenger trådløst internett og jeg pleier å ha 1 eller 2 venner på besøk som også bruker trådløst. Alle maskinene står spredt rundt om i huset som er ca 100 m2 og jeg har også en xbox 360 som skal kobles til via kabel. Internettet brukes aller mest til spilling, men også en del surfing og nedlasting (veldig lite Bittorrent). Kan dere hjelpe meg? 6857226[/snapback] Hvorfor sammenligner du egentlig en a+g-router med en g-router? Noen spesiell grunn til at du vurderte WRT55AG og ikke en av de andre? 6881011[/snapback] Vet ikke helt hva du mener med en a+g-router og en g-router, men jeg valgte den modellen fordi den var x-box kompatibel. Det var WRT54GS også, men jeg har hørt at WRT54GL skulle være en del bedre, men det står ikke at WRT54GL er kompatibel med x-box live. I tillegg har jeg hørt at WRT55AG skal være bedre enn WRT54GL (samtidig som den er dyrere). http://www.xbox.com/en-US/support/connectt...g/equipment.htm Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Jeg vil til slutt bare takke alle for innleggene og svarene. Valget falt til slutt på D-Linken etter en del googling og svar og erfaringer fra dere på forumet. Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Du får si i fra hvordan du liker den. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Jo, jeg er ganske fornøyd med ruteren. Saken er at når jeg kobler pcen til med kabel fungerer alt knirkefritt med lav ping når jeg spiller. Når jeg kobler den til det trådløse nettet derimot har jeg et problem. Jeg klarer å spille over internett med lav ping og surfing går veldig bra, men jeg klarer ikke å streame video eller laste ned filer. Er det noen her som kan hjelpe meg?? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Bare glem den siste posteringen. Nå fungerer alt veldig bra, unntatt en ting. Hastigheten på det trådløse nettet er ganske dårlig. Jeg testet å laste ned en fil fra download.com først via kabel og der var hastigheten opp i mot 300 kbps. Rett etterpå prøvde jeg å laste ned samme fil trådlst men da var hastigheten rundt 60 kbps. Hvis det er noen med samme ruter og bredbånd fra NextGentel kan de da sende med oppsetet på e-post eller noe? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 YESS!! Alt er fikset. Det viste seg at jeg måtte endre innstillinger i windows og ikke i ruteren. Jeg kan nå si at jeg er veldig fornøyd og det var en god investering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå