gamerman Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Hei Jeg skal dele internetten med en nabo Har ADSL+2 20 mbit og routeren ; Produktnavn: SpeedTouch 5x6 Naboen min har kjøpt en trådløs router : D-link AIRPLUSG 54MBIT WIRELESS IP ROUTER IEEE 802.11B/802.11G Når jeg skal installere det i morgen, kan jeg da bare koble til kabelen til min pc og til routeren så må han ha trådløst kort selv ? Hvordan vil farten være ? Kan jeg bruke linken http://10.0.0.0 for å komme inn på routeren fortsatt eller må jeg fikse det fra en annen side ? Hvordan er det med porting ? Lenke til kommentar
Konge Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Så fremt du plugger en Ethernetkabel i WAN på Routeren og din kabel i en av LANportene på routeren får du kontakt med din 5x6 på 10.0.0.1 og DLinken på 192.168.0.1 . Sett opp DLinken statisk på 10.0.0.2 og skru av DHCP serveren så skal all porting foregå kun på Speedtouchen . Ja naboen må ha trådløst nettverkskort og hastigheten er det vanskelig å spå når man ikke vet hvor langt det er mellom routeren og pc`n . Og og det er fri sikt og så bortetter . Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 Jeg mener at routeren skal jeg bruke og han skal ha trådløstnettverk Lenke til kommentar
Konge Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 "Naboen min har kjøpt en trådløs router : D-link AIRPLUSG 54MBIT WIRELESS IP ROUTER IEEE 802.11B/802.11G" Det er altså denne boksen som skal installeres hos deg og som skal sende signal over til naboen ? Om dette er tilfelle så se min første post . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå