Haze2003 Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Hei! Jeg har en stasjonær pc i 2etg, med dlink router, og sitter med laptop i første etg. nettet detter ut ofte... Noen ide på hva problemet kan være? Hvordan kobler jeg printern på det tråløse netverket? Evt hva av utstyr trenger jeg? Bruker dlink 624 idag.... Lenke til kommentar
tole Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Det er desverre ikke alle kort som fungerer like bra med alle routere. Se om du kan oppgradere firmware på iaf routeren din. Prøv å flytte på trådløsrouteren og/eller endre på hvor antennen(e) peker. Evt kan du investere i en MIMO router og trådløskort som burde ha vesentlig bedre signalstyrke. Belkin sine Pre-N bokser har fått strålende kritikk forresten. Trådløse printere har jeg ikke testet, så der må noen andre svare. Lenke til kommentar
Haze2003 Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 Oki! Da skal jeg prøve og flytte litt på routern. Jeg har en Canon MP500... som jeg skulle hatt i netverk. Trenger jeg da noe spesielt utstyr? Eller er det mulig og sette den på "deling" i windows... eller no? Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 det er mest sannsynlig ikke printserver på den. så da må du enten kjøpe deg en printserver eller dele den via en annen maskin. Det fine med en printserver er at den vil da være uavhengig av en annen maskin. Det som også funker er trådløse routere med usb plugg hvis printern støtter det. Lenke til kommentar
Haze2003 Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 Oki! Printern er koblet til den stasjonære, der routern er tilkoblet... Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 da kan du bare dele printern din på vanlig måte. slik som du deler mapper. dermed kan de andre på nettverket printe ut. Bare husk at den stasjonære må stå på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå