Christian. Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Hei! Når nå nesten bestemt meg for å kjøpe tv-kort, media center tastatur og Windows XP Media Center edition. Da lurer jeg på. hvis jeg bestiller tv-kort fra komplett. hvordan blir det da med lisens? Før jeg spørsmål om hvem lisens skal stå på eller kommer den på navnet som pakken sendes til? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Bedre å spørre Komplett. Butikker får vanligvis provisjon av å selge lisenser (dvs. videreformidle navn og adresse til NRK), men det kan være Komplett ikke har lagt dette inn i sine rutiner. Enkleste er å spørre. Uansett er det ikkeno problem å forklare når du evt. får feilsendt en regning av NRK. Lenke til kommentar
Mr. Floppy Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Den gangen jeg kjøpte et Radeon All-In-One (skjermkort med tv-tuner) for et par år siden, så var det aldri snakk om noe slikt fra Kompletts side. Selv om lovverket pålegger deg å løse lisens på grunn av et slikt kort, så håndhever ikke selgerene reglene like strengt som ved kjøp av andre tuner-produkter. Eller det virker i hvert fall slik. Husk at lisensen følger deg som person, ikke produktet. Så hvis du allerede betaler lisens har du ingenting å frykte. Hvis en annen i husstanden din betaler, så kan kortet registreres på den personen. Som du skjønner har jeg ikke noe konkret svar på hvordan Komplett håndterer dette i dag, men du kan jo bruke kommentarfeltet i bestillingsskjemaet til å opplyse om hvem det skal registreres på. Sånn i tilfelle de rapporterer til NRK. Men ikke glem å meld deg inn i NRK-klubben selv i tilfelle Komplett ikke gjør det for deg, da Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 Ok. Kunne ha spurt komplett men supporten dems er stengt for idag så tenkte jeg kunne høre med dere her. Kan vel bare få min far til å bestille så slipper jeg styr om det skulle komme en regning fra komplett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Det vil ikke komme fra Komplett, de bare selger opplysningene dine til NRK. Men som jeg skrev - får du forespørsel fra NRK, så kan du si du kjøpte den til din far. De er vant med slike tilfeller. Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 Sant nok det, men kan bare bestille i hans navn fra komplett, gjorde det en del ganger før jeg fylte 18 så er ikke noe problem det. Slipper en unna styret med nrk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå