Gå til innhold

Et slags Bruteforce i Visual Basic


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruteforce kan du lage i nesten hva som heldst (tilogmed .bat filer)

 

Bruteforce er en benevnelse paa en teknikk som gaar paa aa proeve alle kombinasjoner av passord(hvis det er det du proever aa bruteforce).

fx a,b,c,d,e,f..... aa,ab,ac.ad,ae.... aaa,aab osvosv...

 

Bruteforce kan dog ta endel tid hvis passordet er godt :p (men klart hvis passordet er a saa er det jo greit :p)

 

skal du bruteforce en server med brukernavn og passord kan du selv tenke deg at det blir mange kombinasjoner(samt at du maa skrive nettkode og ting for aa koble til serveren, samt at de som har serveren muligens blir litt mistenksom hvis du driver aa tester haugevis med passord hos dem :p)

 

Jeg ville for all del ikke proevd paa en server du ikke har tilatelse til aa hacke, da dette er noget ulovelig.

 

Haaper dette gjorde ting litt klarere :)

Lenke til kommentar

Bruteforce er da ikke ulovlig; det blir jo brukt til alt mulig!

 

Men jeg mener da også at det ikke er (som caps lock sier) en teknikk for å gjette passord, men en teknikk som bruker ren kraft (brute force) til å finne ut noe.

 

Jeg bruker det selv ofte til sjekking av ting jeg lurer på, nå nylig om det stemte at om tverrsummen av et tall var delelig på tre, så var tallet det også. Da loopet jeg enkelt og greit gjennom alle (til jeg stoppet den) tall, tok tverrsummen av tallet, og hvis den var delelig på tre sjekket jeg (programmet) om tallet selv også var delelig på tre.

 

Og det er ikke ulovlig ;)

 

Det er bare en liten sidestikker at det ofte er brukt til å knekke passord.

Endret av Degeim
Lenke til kommentar

Problemet med å brute force et passord, er at det ofte tar laaaang tid, husk at for hvert byte blir tar det eksponensielt mye lenger tid.

244 ^ [Lengde] (256 - 32, de 32 første tegnene er ikke bokstaver) er hvor mange løsninger det finnes

Et ypperlig passord måtte jo vært ÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿ

hvor en ikke ville funnet det ut før 747 994 256 939 818 786 226 176 forsøk

og det ville tatt 142 312 453 755 673 år å finne ut av det hvis en hadde tusen forsøk i sekundet.

Lenke til kommentar

Kommer helt annpå hva du skal bruke det til. :)

 

F.eks når det kommer til å hacke WEP/WPA så brukes en svakhet i algoritmen.

Altså ikke pure bruteforce, for det tar jævlig lang tid.

 

Bruteforce er vel egentlig noe som bare tester alt!

Eventuellt jobber mot en wordlist.

 

Hvis du liker denne siden av programmering er:

Reversing, ASM, Injecting, hooking fine søkeord. :)

Lenke til kommentar
Kommer helt annpå hva du skal bruke det til.  :)

 

F.eks når det kommer til å hacke WEP/WPA så brukes en svakhet i algoritmen.

Altså ikke pure bruteforce, for det tar jævlig lang tid.

 

Bruteforce er vel egentlig noe som bare tester alt!

Eventuellt jobber mot en wordlist.

 

Hvis du liker denne siden av programmering er:

Reversing, ASM, Injecting, hooking fine søkeord.  :)

6863805[/snapback]

 

Ingen som kan gi meg en kode isteden da?

Lenke til kommentar

Det kommer som sagt an på hva du skal bruke den til. Ingen kan gi deg et kode-eksempel på bruteforce før du har forklar nøyaktig hva du skal klare med koden, siden bruteforce som før sagt er en teknikk, ikke en kode.

 

Jeg tror du bør søke litt på google, og finne ut hva som egentlig kan gjøres med bruteforce ;)

Lenke til kommentar
For å nevne noe, bruteforce kan brukes til å hacke hotmail (en gang i tiden), og til å hacke WEP/WAP og angripe sam-filen.

6877282[/snapback]

 

1. Hvordan har du tenkt å cracker WAP? Sist jeg sjerra var hjemmesider på mobiler.

2. Skal du ta WEP/WPA med det tror jeg accesspointet hadde fått rimelig hetta og nekta deg p forsette :)

 

WEP/WPA tar man heller med pakkesniffing :) (Og siden en form for "bruteforcing")

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-i6XWZnn85h
Bruteforce er da ikke ulovlig; det blir jo brukt til alt mulig!

 

Men jeg mener da også at det ikke er (som caps lock sier) en teknikk for å gjette passord, men en teknikk som bruker ren kraft (brute force) til å finne ut noe.

 

Jeg bruker det selv ofte til sjekking av ting jeg lurer på, nå nylig om det stemte at om tverrsummen av et tall var delelig på tre, så var tallet det også. Da loopet jeg enkelt og greit gjennom alle (til jeg stoppet den) tall, tok tverrsummen av tallet, og hvis den var delelig på tre sjekket jeg (programmet) om tallet selv også var delelig på tre.

 

Og det er ikke ulovlig ;)

 

Det er bare en liten sidestikker at det ofte er brukt til å knekke passord.

6857492[/snapback]

 

 

det kommer heilt ann på maskin kraften det då.

 

Eg he alt fra 1 siffer til 5 siffer i ein mysql database. så det tar ca 0.005 sek å gjør eit oppslag.

 

Å eg he brukt ca 4 dage på å lage den databasen.

Lenke til kommentar
Kommer helt annpå hva du skal bruke det til.  :)

 

F.eks når det kommer til å hacke WEP/WPA så brukes en svakhet i algoritmen.

Altså ikke pure bruteforce, for det tar jævlig lang tid.

 

Bruteforce er vel egentlig noe som bare tester alt!

Eventuellt jobber mot en wordlist.

 

Hvis du liker denne siden av programmering er:

Reversing, ASM, Injecting, hooking fine søkeord.  :)

6863805[/snapback]

 

Ingen som kan gi meg en kode isteden da?

6876241[/snapback]

 

Lan nå få litt kode da vel ;-)

 

sub BruteForceEksempel(Inntall as Integer) as Integer

dim Teller as Integer

for Teller = 1 to 100000000

if Teller = Inntall then

Return Teller

End if

Next

 

Ok. Kort fortalt. Dette ER bruteForce i sin enkleste form. Mange her prøver å si at BruteForce er noe spesiellt eller ulovlig etc. etc. I realiteten er det kunn en loop som tester på noe for å se om man har funnet det man skal. Ikke noe annet. Så er det jo opp til deg hvordan du vil bruke dette her, altså hva du vil at testen skal sjekke.

 

HTH

 

Ole

Lenke til kommentar

Lan nå få litt kode da vel ;-)

 

sub BruteForceEksempel(Inntall as Integer) as Integer

dim Teller as Integer

for Teller = 1 to 100000000

if Teller = Inntall then

Return Teller

End if

Next

 

Ok. Kort fortalt. Dette ER bruteForce i sin enkleste form. Mange her prøver å si at BruteForce er noe spesiellt eller ulovlig etc. etc. I realiteten er det kunn en loop som tester på noe for å se om man har funnet det man skal. Ikke noe annet. Så er det jo opp til deg hvordan du vil bruke dette her, altså hva du vil at testen skal sjekke.

 

HTH

 

Ole

6943205[/snapback]

 

Tusen takk,

Men jeg skal putte dette i "Form 1"?

Koden til knappen da? altså kalle frem "Teller" ?

Lenke til kommentar

Tusen takk,

Men jeg skal putte dette i "Form 1"?

Koden til knappen da? altså kalle frem "Teller" ?

6944289[/snapback]

 

Hmm. Det jeg nevnte var helt generellt og vil ikke løse noe som helst for deg annet å vise hva BruteForce egentlig er for noe. Hvordan du vil gjøre dette, hvilke parametere du sender inn og eventuelt hva du returnerer er helt avhengig av prosjektet ditt. Er det f.eks. noe som skal finne et passord i en ZIP fil så blir pseudokoden noe slik:

 

:Start

Prøver med passord "a"

Virket det?

Hvis nei, Prøv med "b" ellers returner.

Virket det?

Hvis nei prøv med "c" ellers returner.

Virket det?

...

o.s.v

 

Hvordan du løser ditt problem er helt opp til deg og dine programmerings kunnskaper. For å kunne komme med noe matnyttig kode må du fortelle hva slags data du tester imot og hva du tester med. I det minste bør du fortelle hva slags problemstilling du har.

 

Ole

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...