Gå til innhold

Nettilkoplet eller ikke ved win installering?

ivarsr

Anbefalte innlegg

Får ny pc nå snart og da må jeg installere (ekte!) windows. (drivere til alt annet er visstnok installert). Har lest her på forumet at det anbefales ikke å være koplet på nett før windows er ferdig installert og virus- spyware programmer også er installert. Men blir litt vanskelig å få dette til da jeg må på nett for å få tak i virusprogrammet jeg skal bruke og anti spyware greiene..

Har også hørt at det ikke anbefales å dele harddisken på laptoper (kun bruke 1 partisjon, c:\). Skulle gjerne hatt windows og programmer på c: og alt annet på en annen partisjon..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var spesiellt før SP2 at det var problematisk. I SP2 er brannmuren slått på som standard.

En partisjon er kanskje enklest å håndtere for folk som kan null om data, de må uansett bare finne seg i ulempene.

Du bør absolutt ha 2 partisjoner når du foretrekker det.

Lenke til kommentar
Det var spesiellt før SP2 at det var problematisk. I SP2 er brannmuren slått på som standard.

En partisjon er kanskje enklest å håndtere for folk som kan null om data, de må uansett bare finne seg i ulempene.

Du bør absolutt ha 2 partisjoner når du foretrekker det.

6856596[/snapback]

Jepp. Bør vel ha c: på ca 10-15gb da (for windows og andre programmer)? Syns jeg husker jeg hadde det sånn på den gamle laptopen (og 2 partisjoner på 40 og 30gb til spill og filmer). Takk for svar btw!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...