brucelee.will Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 (endret) pcen starter ikke fordi den mangler NTLDR filen. har prøvd å sette inn windows cden og trykke på reparer, da kommer det svart skjerm hvor det str velg harddisk, når jeg har valgt det så kommer det en melding som sier TYPE THE ADMINISTRATOR PASSWORD, vet ikke hva jeg skal gjøre siden jeg ikke har passord, har prøvd å gå videre uten passord og skrive FIXBOOT c: da kommer det EN MELDING SOM SIER "FIX BOOT IS WRITING A NEW BOOT SECTOR. THE NEW BOOT SECTOR WAS SUCCESSFULLY WHRITTEN. etter det prøvde jeg å starte pcen på nytt, men NTLDR filen mangler fortsatt. vet noen hva jeg må gjøre?? Endret 13. september 2006 av brucelee.will Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Du kan kopiere NTLDR filen manuelt fra cden, via konsollet du har vært inne på. Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 hvordan gjør man det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 hvordan gjør man det? 6857353[/snapback] copy? Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Du må stille boot rekkefølgen i BIOS Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Du finner NTLDR i mappen "I386" på Windows-cden. Om du ikke kommer inn i gjenopprettingskonsollen og får kopiért den, så kan du starte pcen opp med Ultimate Boot CD og velge FreeDOS. Så kan du kopiére filen. Du må stille boot rekkefølgen i BIOS 6859731[/snapback] Boot-rekkefølgen er nok nettopp riktig, siden det er bootsectoren som skriver feilmeldingen på skjermen. Det eneste kan være at feil harddisk blir bootet. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Barkster Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Har hatt dette problemet selv et par ganger og har funnet ut at hvis du putter inn XP cd'en og booter fra den så kopieres filen inn på disken og da avbryter innstallasjonen av XP og restarter uten problemer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå