ArcticIce Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 (endret) Hei.. Har fått et tilbud gjennom skolen/kommunen, ang kjøp av bærbar PC, og jeg vurderer sterkt å gå til anskaffelse av en, men trenger noen råd. Det er en Dell Latitude D820 det er snakk om, med følgende specs: Prosessor Intel Core Duo CPU 1,66 Ghz Chipset Intel 945GM Cache 2MB L2 cache Minne/RAM 1 GB DDRII/ 667 MHz HD 100 GB 5400 RPM Skjermkort 256 MB NVIDIA Quadro NVS 110M TurboCache Nettverkskort/Trådløst Kort 10/ 100 nettverkskort og IntelPRO Wireless Mini PCI, a,b,g Operativsystem MS XP Pro , SP2 Skjerm 15,4" WXGA (1280x800) CD/DVD 8 X DVD RW + - Andre tilkoblinger 4 USB 2.0 porter, 1 Firewire, PC Card type I/ II, VGA, S- Video, RJ- 45 Lyd Integrert AC 97 lyd Garanti 3 år på stedet garanti/service Dette til en pris av kr 9.326,00 Har også muligheten til å oppgradere visse ting, her følger en liste: Ekstra 512 MB minne 667 Mhz kr 551 Oppgradering til 15.4 " WSXGA skjerm kr 625 Oppgradering til 15.4" WUXGA skjerm kr 1150 Oppgradering Dual Core 1,86 Ghz CPU kr 625 512 MB Nvidia Quadro Grafikkort kr 375 Skal bruke PC'en til vanlig skolearbeid, surfing, spilling, bildebehandling, pluss en del 3D-jobbing (Maya, Radiant osv) Hva anbefaler dere å eventuelt oppgradere? Og vil PCen fungere bra til mine formål? Takker for svar.. Endret 13. september 2006 av ArcticIce Lenke til kommentar
AndyF Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 ville oppgradert skjermkort og CPU evt. skjerm hvis du har til overs. det er en bra pc til dine krav vil jeg tro Lenke til kommentar
ventle Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Quadro NVS 110M er ikke ett spesielt kvasst skjermkort, hva slags spill skal du spille? Mener å ha lest at det er svært likt GF Go7300 (med forbehold). Det er dessuten såvidt jeg vet ikke optimert for "profesjonell" 3D-bruk slik som de andre Quadro-kortene. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Jeg ville og oppgradert skjermen. Du kan jo lese litt om D820 her på forumet, er en 2 sider lang post om den, også med erfaringer tror jeg Ellers er vel skjermkort greit og oppgradere, men cpuen vil du vel ikke merke så voldsomt mye forskjell på, uten at jeg skal uttale meg for mye om akkurat det... Lenke til kommentar
ArcticIce Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 Kommer til å bli en del spilling av nokså nye FPS spill, men tenker hovedsakelig at maskinen skal egne seg til 3D applikasjoner. Så skjerm og skjermkort er det som anbefales? Og foresten, hva synes dere om prisen? I forhold til hva man kan få andre steder og slikt.. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 (endret) Er Quadro NVS 110M med 512 MB det beste du kan få? I så fall bør du vurdere noe annet om det er spill i klassen HL2, COD2, BF2 osv det er snakk om. Vil tro NVS110M passer godt til spill på nivået CS1.6, WOV og C&C generals (og kanskje CSS, er usikker på kravene til dette). Prisen er vel omtrent som forventet i forhold til specs. Ikke akkurat noe supertilbud, men som forventet. Endret 13. september 2006 av ventle Lenke til kommentar
ArcticIce Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 (endret) Ihvertfall sånn jeg har forstått det, så er det det eneste skjermkortet jeg kan få med ja (utenom det som står som standard). Har ikke planlagt at dette skal være no monster PC, som takler alle spill glatt, har tross alt en nokså bra stasjonær PC som jeg kommer til å spille mesteparten på. Men trenger noe som duger til 3D-modellering (Maya etc) siden jeg skal bruke det på skolen og slikt.. Har dere noen andre alternativer som ligger rundt 10k som vil egne seg bedre til mitt formål? Tusen takk for svar folkens Edit: Det skal også nevnes at jeg får med 3 års garanti med service på stedet, noe som er kjekt hvis noe skulle skje maskina.. Endret 13. september 2006 av ArcticIce Lenke til kommentar
aj123 Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Ihvertfall sånn jeg har forstått det, så er det det eneste skjermkortet jeg kan få med ja (utenom det som står som standard). Har ikke planlagt at dette skal være no monster PC, som takler alle spill glatt, har tross alt en nokså bra stasjonær PC som jeg kommer til å spille mesteparten på. Men trenger noe som duger til 3D-modellering (Maya etc) siden jeg skal bruke det på skolen og slikt.. Har dere noen andre alternativer som ligger rundt 10k som vil egne seg bedre til mitt formål? Tusen takk for svar folkens Edit: Det skal også nevnes at jeg får med 3 års garanti med service på stedet, noe som er kjekt hvis noe skulle skje maskina.. 6858537[/snapback] Lenke til kommentar
ventle Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Javel? og sistnevnte skal bety? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå