Gjest Slettet-Znib2BjT Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Kjøpte Nokia 6280 av utenabonnement.no. Etter 2 mnd sluttet den å fungere. Tlf ble sendt til Arvato teleservice 01.07.06. Har fortsatt ikke fått den tilbake. Nå har Arvato innrømmet at de ikke finner telefonen. Arvato har service på tlf kjøpt hos utenabonnement.no. Hvem er egentlig ansvarlig, er det selger eller service ? Lenke til kommentar
thingul Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Hvis den har forsvunnet hos Arvato så er det vel de som har ansvar for å fremskaffe en ny, det letteste vil vel være at du får en ny telefon hos utenabonnement.no og at de fakturerer Arvato. De du skal forholde deg til er jo utenabonnement.no som du har kjøpt telefonen hos. Lenke til kommentar
Dr Gork Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Verksted er ansvarlig ovenfor forhandler. Forhandler er ansvarlig ovenfor kunde. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Mhm - og kunde har her krav på HEVING av kjøp fordi reparasjon ikke har funnet sted innen rimelig tid. nekt ny telefon, nekt annen telefon - du har krav på PENGENE igjen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Znib2BjT Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Helt utrulig at de ikke følger de spilleregler som er. Nå har de hatt tlf i 2 1/2 mnd og dette er svaret jeg får fra utenabonnement.no: Har nå snakket med Arvato Teleservice AS, og de bekrefter at de ikke vet hvor telefonen er. De skal søke etter den på kontoret, men finner de den ikke skal de erstatte den. Jeg følger opp saken i løpet av neste uke, og gir deg beskjed. Sånn er det når man handler med amatører. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Sa jeg ikke at du skulle heve kjøpet da? Bare send de en mail med at "siden avhjelp ikke har funnet sted i samsvar med forbrukerkjøpsloven hever jeg herved kjøpet, pengene kan settes over til kontonr xxxxx innen 10 dager. Har jeg ikke fått pengene innen da oversendes saken til forbrukerrådet for mekling. mvh XXX" Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Znib2BjT Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Det er når man trenger service og ved reklamasjon at man kan skille hveten fra klinten. Helt utrulig at en internetbutikk som utenabonnement.no ikke skjønner at det er vi forbrukere som holder butikken deres i livet. Hele avd på Forbrukerrådet var enig at dette var selgers ansvar. Men, likevel svarer utenabonnement.no: Når telefonen sendes på service er det servicetilbyderen som har ansvaret. Ved å sende telefonen til dem, inngår du en avtale med dem om service på telefonen. At du legger ut på et forum hvor ”hobbyjurister” sitter og svarer er irrelevant. Lenke til kommentar
balltuss Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Ingen tvil her om at det er forhandler som hat ansvaret overfor kunden og i dette tilfellet har de brutt forbrukerloven og prøver å vri seg unna. Hev kjøpet umiddelbart og hold deg langt unna Nokia 6280. Kan ikke skjønne hvorfor folk fortsatt kjøper denne telefonen. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Det er når man trenger service og ved reklamasjon at man kan skille hveten fra klinten. Helt utrulig at en internetbutikk som utenabonnement.no ikke skjønner at det er vi forbrukere som holder butikken deres i livet. Hele avd på Forbrukerrådet var enig at dette var selgers ansvar. Men, likevel svarer utenabonnement.no: Når telefonen sendes på service er det servicetilbyderen som har ansvaret. Ved å sende telefonen til dem, inngår du en avtale med dem om service på telefonen. At du legger ut på et forum hvor ”hobbyjurister” sitter og svarer er irrelevant. 6895478[/snapback] Hummm..du sier altså at du på eget initiativ sendte den til Arvato og reklamerte dermed direkte til produsent, ikke til utenabonnement.no? Eller snakket du med uabo som ga deg et referansenr som du SÅ tok kontakt med arvato og oppga? Om det første er rett, så er arvato/nokia ansvarlig for å gi deg pengene igjen. Om det siste er rett, så er det uabo.no som er ansvarlig. Send et BREV, send deg jeg skriver, og så oversender du bare saken til forbrukerrådet for mekling. Om de sender deg en ny telefon eller tilbake din reparerte - IKKE hent den før saken har løst seg i forbrukerrådet. Du har krav på heving, ingen tvil. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Znib2BjT Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 (endret) Jeg henvendte meg først til Utenab.no som anbefalte meg å sende den direkte til Arvato. Ikke noe tvil om hvem som er ansvarlig. Kjedelig å få så mye ekstraarbeid bare pga at jeg kjøpte en simpel mobiltelefon. Utenabo.no rett og slett plager kundene sine bare fordi ikke kan jobben sin. Dette kunne de ha fikset på no time, men, nei da - her skal det tynes og uthales til siste dråpe. Må nok sette meg ned å sende saken til Forbrukerrådet nå - er så dritt lei av hele saken, men kan ikke bare overse det heller. Endret 20. september 2006 av Slettet-Znib2BjT Lenke til kommentar
roadrunner41 Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Ufattelig dårlig service hos utenabo, og det er veldig bra at du skriver om det her. Håper alle som leser dette forteller det videre, slik at de mister masse kunder. De bør jo ikke få lov å holde på når de fraskriver seg ansvar på en slik måte. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Znib2BjT Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Sendte en e-mail til Arvato Teleservice og ba om en forklaring på hvorfor de ikke ville erstatte tlf. Fikk denne tilbakemeldingen: Vi har som avtalt sendt bytteenhet til:(Et firma i Nydalen). Dette viser seg å være en ufullstendig adr, pakken må derfor hentes på postkontoret på Nydalen Bedriftssenter i Kristoffer Aamodts gt. 5. De har altså sendt pakken til feil adressat og ber meg om å dra på postkontoret for å hente ut en pakke som ikke engang står i mitt navn. Er vi i Norge fortsatt ? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Heheheheh. Fantastisk. Men utenabo.no har faktisk adresse i nydalen . Så jeg tipper arvato har sendt mobilen din dit. Virtual Shop Management elno? Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Kjip sak, ingen tvil om at UA ikke har gjort jobben sin her. Som nevnt i en annen tråd, har jeg hevet kjøp hos UA før uten at det var noe vanskelig. Det kan jo ha litt å gjøre med tonen man bruker når man henvender seg til dem... Jeg vil sterkt fraråde å følge Alastor sine råd, hans tone er overhodet ikke hyggelig og inviterer ikke til positiv respons fra selger. -snubbel Lenke til kommentar
TheScirocco Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Jeg vil sterkt fraråde å følge Alastor sine råd, hans tone er overhodet ikke hyggelig og inviterer ikke til positiv respons fra selger. -snubbel 6967531[/snapback] Kunne ikke vært mer enig. Denne karen uttaler seg med personlig synsing som om hans meninger var lovfestet! I alle tilfelle har de jo sendt deg en bytteehet. Om du må hente denne på postkontoret overlever du sikkert det. Hvis ikke misstenker jeg rett og slett at du er en kranglefant og da fortjener du ikke bedre Lenke til kommentar
glosi Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Jeg tror grunnen til at Alastor her er litt "overivrig" med at du skal heve kjøpet, er fordi han vet hvor mye tull det har vært med nok 6280. Det kommer sjelden svært lite godt ut av å få en ny slik en. Dessuten har du jo faktisk krav på å få hevet kjøpet når telefonen har vært så lenge på service. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Kjip sak, ingen tvil om at UA ikke har gjort jobben sin her. Som nevnt i en annen tråd, har jeg hevet kjøp hos UA før uten at det var noe vanskelig. Det kan jo ha litt å gjøre med tonen man bruker når man henvender seg til dem... Jeg vil sterkt fraråde å følge Alastor sine råd, hans tone er overhodet ikke hyggelig og inviterer ikke til positiv respons fra selger. -snubbel 6967531[/snapback] overså du det faktum at han har vært uten lånetelefon og telefon i nesten et kvartal? Tonen til Alastor er roligere enn andre på forumet (nei ikke deg), dessuten kan ikke alastor lastes for trådstarters eventuelle manglende folkskikk (OM det er årsaken) Jeg vil sterkt fraråde å følge Alastor sine råd, hans tone er overhodet ikke hyggelig og inviterer ikke til positiv respons fra selger. -snubbel 6967531[/snapback] Kunne ikke vært mer enig. Denne karen uttaler seg med personlig synsing som om hans meninger var lovfestet! I alle tilfelle har de jo sendt deg en bytteehet. Om du må hente denne på postkontoret overlever du sikkert det. Hvis ikke misstenker jeg rett og slett at du er en kranglefant og da fortjener du ikke bedre 6967652[/snapback] hva er synsing kjære deg? hevingen? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Jeg tror grunnen til at Alastor her er litt "overivrig" med at du skal heve kjøpet, er fordi han vet hvor mye tull det har vært med nok 6280. Det kommer sjelden svært lite godt ut av å få en ny slik en. Dessuten har du jo faktisk krav på å få hevet kjøpet når telefonen har vært så lenge på service. 6968063[/snapback] han er ikke mye overivrig. UA har gjort flere tabber i denne sammenhengen, og jeg tørr minne på at UA er profesjonell. de skal kunne oppføre seg uansett om kunden er rasende. De besvarer en e-post for svarte svingende det er ikke verre enn å gå vekk fra tastaturet og tenke før de svarer. ja, jeg har med kunder til vanlig, jeg får dritt slengt i ansiktet og ofte vil jeg knuse eller skjelle dem ut, men jeg har selvdisiplin nok til å overse dem. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Kjip sak, ingen tvil om at UA ikke har gjort jobben sin her. Som nevnt i en annen tråd, har jeg hevet kjøp hos UA før uten at det var noe vanskelig. Det kan jo ha litt å gjøre med tonen man bruker når man henvender seg til dem... Jeg vil sterkt fraråde å følge Alastor sine råd, hans tone er overhodet ikke hyggelig og inviterer ikke til positiv respons fra selger. -snubbel 6967531[/snapback] Positiv respons fra selger? Altså, kunde har her vært uten telefon i et kvartal snart, uten tilbud om hverken lånetelefon eller løsning. Da har man krav på heving - værre er det ikke? Når butikken driter seg ut - skal man da gi de en sjanse til positiv respons? Jeg oppfordrer da ikke kunde til å kjefte de huden full - jeg sier at han må kreve, på en høflig og god måte å få pengene igjen. Nok en gang - normalt er jeg for å gi butikken en sjanse - men mener du virkelig at man skal gi butikken her en sjanse når både de OG verkstedet driter seg så grundig ut? Jeg synes ikke det . Forbrukerkjøpsloven skal beskytte både forbruker og selger - men det forutsetter at selger gjør jobben sin! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Jeg vil sterkt fraråde å følge Alastor sine råd, hans tone er overhodet ikke hyggelig og inviterer ikke til positiv respons fra selger. -snubbel 6967531[/snapback] Kunne ikke vært mer enig. Denne karen uttaler seg med personlig synsing som om hans meninger var lovfestet! I alle tilfelle har de jo sendt deg en bytteehet. Om du må hente denne på postkontoret overlever du sikkert det. Hvis ikke misstenker jeg rett og slett at du er en kranglefant og da fortjener du ikke bedre 6967652[/snapback] Mine meninger er faktisk lovfestet i denne saken. Kan du hente fram paragrafer som sier at kunde ikke kan få hevet kjøpet dersom avhjelp (reparasjon eller omlevering) ikke foretas innen rimelig tid? Eller mener du at 3 måneder er under rimelig tid? Ser forøvrig ikke helt hvor min tone i "brevet" jeg skrev var uhøflig. Jeg skrev kortfattet, rett fram og på sak - men verken surt, fult av personkarakteristikker eller banning. Er man kort og grei og presis - så er det høflig nok det? Eller tar jeg feil her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå