v0lume Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 (endret) Hallo, noe jeg trodde bare var et fille problem har nå blitt et stort problem Når jeg starter opp får jeg nå enten svart skjerm, eller så låser alt seg når Asus "hovedkort bildet" kommer opp. Maskinen min har hatt dette problemet før men da tok jeg bare noen restarter og da funka det helt fint, men nå henger alt seg med engang. Intet lys på tastaturet forekommer Noen som har noen anelse om hva dette kommer av? Jeg har: Skjermkort: XFX GeForce 7900GT 520M Xtreme Hovedkort: Asus p5Ld2 Deluxe Ram: 2 giga corsair ram Prosseor: Intel P4 HT 3,4 PSU: Sunbeam 550W Maskina er selvbygd, kjører XP Takker for alle svar Endret 13. september 2006 av woodno Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Prøv med kun en rambrikke - opplevd samme problem selv med en ustabil brikke. Lenke til kommentar
v0lume Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 riktig, skal teste, nå har det seg sånn at det maskina funka igjen i dag.. Men noe feil ere her.... Lenke til kommentar
v0lume Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 har nå skjekka alle kabler og testa med bare en ram brikke, ingen bedring. I dag ville ikke maskina på og jeg sitter igjen med en svart skjerm Lenke til kommentar
PerB Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Testet du minnet med memtest86? Lenke til kommentar
v0lume Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 nei, har ikke gjort det. men jeg har tre brikker og sannsyneligheten for at alle er defekte er vel rimelig liten. Dessuten fungerte maskina i går Jeg kommer meg jo som sagt ikke engang inn i bios, kan det være hovedkortet som er defekt? Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Har du noen andre rambrikker å prøve med? Strømforsyningen burde holde, men dersom den er ustabil, kan maskinen bli ustabil Lenke til kommentar
PerB Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 nei, har ikke gjort det. men jeg har tre brikker og sannsyneligheten for at alle er defekte er vel rimelig liten. Dessuten fungerte maskina i går 6870288[/snapback] Forsøk allikevel med memtest86. Lenke til kommentar
v0lume Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 har ingen mulighet for å kjøre memtest. Sett at det ikke er ram'en, kan det være andre årsaker? den ene 80mm vifta falt ned på hovedkortet under frakt for en liten stund siden, kan denne ha skadet hovedkortet? Lenke til kommentar
tg90nor Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 har ingen mulighet for å kjøre memtest. Sett at det ikke er ram'en, kan det være andre årsaker?den ene 80mm vifta falt ned på hovedkortet under frakt for en liten stund siden, kan denne ha skadet hovedkortet? 6882557[/snapback] Meget mulig. Har selv hatt kortslutning på hovedkortet etter at min særs datakyndige mor fant ut at maskinen trengte å støvsuges. Om du har mulighet til å prøve med et annet hovedkort hadde det vært flott. Lenke til kommentar
v0lume Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 er det slik at jeg kan sende hovedkortet inn til komplett og si at det er noe feil med det, også få de til å reparere feilen eller sende meg et nytt ett? noen som har erfaringer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå