Boralis Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Jeg bestilte noen varer på mandag og noen av disse varene var jeg avhengig å ha her i morgen (Torsdag) Sjekket med posten og de annbefalte da bedriftspakke,vel denne var dyrere men skitt au. Så jeg bestilte varene,det ble 2 kolli med bedriftspakker og en med vanlig servicepakke. Nå var jeg innom og sjekket sporingen og hva ser jeg ? Jo bedriftspakkene er fortsatt reg omlasting i oslo,menst servicepakken er omlastet på Fauske. Altså får jeg den det ikke hastet med i morgen og de to det hastet med og som jeg betalte ekstra frakt for kommer ikke Postens service viser seg nok en gang fra sin rette side Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Da får du klage til Posten og be om å få refundert utlegg. Bare å ringe kundeservice - de er hyggelige. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 (endret) Er vel liten trøst, men sporingen fungerer ikke bestandig som den skal. Bestilte en pakke fra USA og på pakkesporinga står det at den er videresendt fra Oslo, men ikke mer enn det. Pakken hentet jeg på posten for noen dager siden, men pakkesporingen tilsier at den fremdeles er på tur nordover. Flaks at jeg jobber i sorteringa og ikke pakkeavdelingen, får ikke så mye pepper Edit: Er bedriftspakke en form for ekspress? Endret 13. september 2006 av CurSe Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 (endret) Er vel liten trøst, men sporingen fungerer ikke bestandig som den skal. Bestilte en pakke fra USA og på pakkesporinga står det at den er videresendt fra Oslo, men ikke mer enn det. Pakken hentet jeg på posten for noen dager siden, men pakkesporingen tilsier at den fremdeles er på tur nordover. Flaks at jeg jobber i sorteringa og ikke pakkeavdelingen, får ikke så mye pepper Edit: Er bedriftspakke en form for ekspress? 6858236[/snapback] Det er en mellomting mellom vanlig pakke og ekspress over natten,sistnevnte tar en dag,bedriftspakke 3 dager og vanlig pakke ca 4-5 dager normalt. Da får du klage til Posten og be om å få refundert utlegg.Bare å ringe kundeservice - de er hyggelige. Nytter lite om de er hyggelige ikke får jeg pakkene i tide og ikke får jeg pengene refundert,posten har kun pengene tilbakegaranti på overnattenpakker . Men da hadde jeg måttet betale ca 1000 kr i frakt for disse to pakkene Endret 13. september 2006 av Snekker`n Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Har fått refundert økonomiske utlegg over telefon tidligere - selv om det bare var servicepakker. Om de ikke får ut pakken til deg i tide - hva annet kan du gjøre? Burn baby! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 Har fått refundert økonomiske utlegg over telefon tidligere - selv om det bare var servicepakker.Om de ikke får ut pakken til deg i tide - hva annet kan du gjøre? Burn baby! 6859707[/snapback] Merkelig,de har ingen garanti på diise,det står "normalt 3 dager" dermed har de gardert seg,dette har jeg sjekket tidligere så det høres rart ut at du fikk for en servicpakke. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Det er pga forsinkelser og andre ting som spiller inn. Som jeg nevnte tidligere så jobber jeg i posten og hvis et fly eller en trailer blir forsinket til en viss grad så må den posten nærmest legges til side så man får ut posten som allerede er kommet inn. Selv den minste forsinkelse kan påvirke i stor grad og da blir det pes på terminalen Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 har en todelt opplevelse med posten og systemene deres. En pakke med tre telefoner fra Hong Kong brukte 4 dager eksl. helg til å komme til mitt postkontor. En pakke sendt opp til Karasjok brukte like lang tid, personen hentet den samme dag, men i 2 dager stod den oppført som uavhentet. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 (endret) Vel i dag dukket den ene pakken opp (kabinettet) i elendig forfatning etter postens tortur, den andre pakken med pc deler for ca 10000 aner ikke posten hvor er Og hvorfor skriver posten slikt som dette på sporingen 09.51 FORSøKT UTLEVERTÅrsak: Adressaten ikke inne / forretn. stengt Tiltak: Sendingen levert utleveringsenhet Det er jo direkte løgn,jeg stod opp kl 7.30 i dag og har vært tilstede HELE tiden,det har IKKE vært noen fra posten her Endret 14. september 2006 av Snekker`n Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 (endret) Fikk tlf fra dem,der sier de "pakken er enten stjålet eller knust så du får bare bestille nye deler så får vi erstatte de gamle" At jeg med dette blir økonomisk skadelidende da jeg ikke får levert varen vidre var ikke deres problem Endret 14. september 2006 av Snekker`n Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Vel i dag dukket den ene pakken opp (kabinettet) i elendig forfatning etter postens tortur, den andre pakken med pc deler for ca 10000 aner ikke posten hvor er Og hvorfor skriver posten slikt som dette på sporingen 09.51 FORSøKT UTLEVERTÅrsak: Adressaten ikke inne / forretn. stengt Tiltak: Sendingen levert utleveringsenhet Det er jo direkte løgn,jeg stod opp kl 7.30 i dag og har vært tilstede HELE tiden,det har IKKE vært noen fra posten her 6861200[/snapback] Hahahha - det der er jo den gamle klassikeren det. Også 2 min før er den "innlevert postterminal XXX". Makan! Lenke til kommentar
M_Mickey Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Fikk tlf fra dem,der sier de "pakken er enten stjålet eller knust så du får bare bestille nye deler så får vi erstatte de gamle"At jeg med dette blir økonomisk skadelidende da jeg ikke får levert varen vidre var ikke deres problem 6861744[/snapback] En eller annen postansatt som sitter å oppgraderer maskina si nå da tenker jeg (de beste frynsegodene er de man tar og ikke de man får, er det ikke ? ) Sist jeg var å hentet en pakke her i oslo måtte jeg legitimere meg etter alle kunstens regler og dama bak skranken opplyste høfflig at det hadde vært veldig mye svinn på pakker i det siste. Så jeg følte meg veldig heldig som faktisk fikk paken min. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 Tja,der var jo det meste i den pakken,HK,grafikkort, Core2 prosessor,raptordisk osv osv . Lenke til kommentar
Royal Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Skjønner frustrasjon her Snekker`n, de har rota bort pc for meg også Husk at det kan ta laaang tid før du får erstatnings beløpet!! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 Skjønner frustrasjon her Snekker`n, de har rota bort pc for meg også Husk at det kan ta laaang tid før du får erstatnings beløpet!! 6862665[/snapback] Jeg vet det,men heldigvis har jeg en avtale med de nettbutikkene jeg bruker og de sender meg nye varer pronto og så tar de runden med posten Men jeg sjekket opp mine forsendelser av pakker det siste året,dvs 2006 og ble faktisk skremt. Ca 20% av pakkene har enten vært skadet eller kommet bort,er det da ikke på tide at posten skjerper sine rutiner både med behandling av andres eiendom og hvem de lar behandle disse Lenke til kommentar
Royal Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Skjønner frustrasjon her Snekker`n, de har rota bort pc for meg også Husk at det kan ta laaang tid før du får erstatnings beløpet!! 6862665[/snapback] Jeg vet det,men heldigvis har jeg en avtale med de nettbutikkene jeg bruker og de sender meg nye varer pronto og så tar de runden med posten Men jeg sjekket opp mine forsendelser av pakker det siste året,dvs 2006 og ble faktisk skremt. Ca 20% av pakkene har enten vært skadet eller kommet bort,er det da ikke på tide at posten skjerper sine rutiner både med behandling av andres eiendom og hvem de lar behandle disse 6864257[/snapback] Det var mye ja, kan nesten virke som om posten på din rute er meget uforsiktige. Har brukt en del Linjegods, der har alltid pakkene kommet frem, og uskadet. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 Har brukt en del Linjegods, der har alltid pakkene kommet frem, og uskadet. Har samme erfaring,så det viser vel at postens effektivisering og bruk av maskiner fremmfor mennesker kunn har et mål,nemmelig mere inntekter. Så driter de heller i hennsynet til kundene,da de vet de er alene enda. Håper virkelig en stor utenlandsk aktør kommer på markede og utkonkurerer dem totalt,da postens hennsyn til kunder og ansatte er lik null. Lenke til kommentar
perben Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 (endret) Innlegget er slettet. Endret 16. september 2006 av perben Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Har brukt en del Linjegods, der har alltid pakkene kommet frem, og uskadet. Har samme erfaring,så det viser vel at postens effektivisering og bruk av maskiner fremmfor mennesker kunn har et mål,nemmelig mere inntekter. Så driter de heller i hennsynet til kundene,da de vet de er alene enda. Håper virkelig en stor utenlandsk aktør kommer på markede og utkonkurerer dem totalt,da postens hennsyn til kunder og ansatte er lik null. 6865698[/snapback] Enig! Og lykke til forresten =) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 (endret) Postens behandlingssystem for pakker er også en vits. Er vel et velkjent faktum veldig lenge. Har snakket (og selv jobbet) med folk i Posten, og de har en tilnærmet lik slett behandlingsrutine for pakker. Pakker merket med eksempelvis "fragile" eller "glass" er som invitasjoner for at de skal bli ristet, kastet og slengt rundt et par hakk ekstra. Nei, når det gjelder Posten har jeg mistet all tro på sikker levering. En av de som jobber i posten idag sier det selv: vi får ikke ekstra betalt for varsom behandling av pakker. Dette er synd og uheldig, ettersom det går utover blant annet nettbutikker som er avhengige av et transportledd mellom dem og kundene sine. DHL, Tollpost Globe etc. ftw <3 Endret 15. september 2006 av Slettet+9018234 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå