Skagen Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) Filer med Æ Ø og Å er helt uproblematisk hos meg. Kanskje det er mellomrommet som skaper problemer hos deg? Når ei fil har mellomrom i filnavnet bruker jeg hermetegn ( " ) rundt filnavnet. Det samme gjelder om du har mapper som inneholder flere enn 8 tegn, f.eks: del "C:\langt mappenavn med mellomrom\filnavn med mellomrom.txt" Endret 6. juni 2007 av skag1 Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) Filer med Æ Ø og Å er helt uproblematisk hos meg. Kanskje det er mellomrommet som skaper problemer hos deg? Når ei fil har mellomrom i filnavnet bruker jeg hermetegn ( " ) rundt filnavnet. Det samme gjelder om du har mapper som inneholder flere enn 8 tegn, f.eks: del "C:\langt mappenavn med mellomrom\filnavn med mellomrom.txt" 8797134[/snapback] Du kan altså slette filer inneholdene Æ Ø Å med batch-script? Tingen er at jeg får slettet den dersom jeg manuelt åpner cmd.exe, men dersom jeg bruker batch-script så fungerer det ikke, da den ikke gjenkjenner bokstavene. Med batch: Finner ikke C:\WINDOWS\BlÕ tapet 16.bmp Manuelt: Finner ikke C:\WINDOWS\blå tapet 16.bmp Jeg er klar over at filen ikke eksisterer, men det er ikke det som er problemet - problemet er at batch-scriptet ikke klarer å bruke Æ Ø Å. EDIT: Jepp, jeg bruker anførselstegn Endret 6. juni 2007 av jh_ Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) Du har så rett. Det funka heller ikke hos meg fordi den ikke finner µ°Õ.txt a.k.a æøå.txt. I gamledager kunne man støte på slike problemer om man ikke hadde stilt riktig MODE CODEPAGE, men jeg trodde MS hadde forkastet denne steinaldermetoden for språk med Windows XP. Codepage for Norge er 865 (se her. Endret 6. juni 2007 av skag1 Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Skjønner, prøvde å bruke chcp 865 i starten av bat-scriptet uten hell. Det ser ikke ut til at man kan løse dette utenom å editere config.sys og autoexec.bat. Takker for hjelpen! Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Jeg lagde en miniliten batch-greie som spør om man vil høre på musikk, så skal winamp åpne seg. Men jeg må skrive inn hele filbanen for at det skal funke. Skriver jeg bare "start winamp.exe" kommer det at den ikke finner det. Men hvis jeg skal imponere venner, og da denne filen skal kunne åpne winamp hos andre.. hva skal jeg skrive? Vet ikke hvor kompisene har installert winamp..? EDIT: Hvordan kan jeg få to ting til å komme opp med et lite mellomrom uten at man trenger å trykke på en knapp først? Endret 22. juni 2007 av -Jungeldyret Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Det er litt vanskelig for Winamp da det ikke er nødvendig å installere det. Men det er flere ting du kan gjøre for å tippe hvor fila ligger. Det jeg skriver under er psudo-psudokode, så du må selv skrive alt korrekt. SET katt=%program files%\winamp\winamp.exe IF EXIST %katt% (goto jubi) # etter delims regner jeg med det skal være en tab og en space FOR /F "tokens=2* delims= " %%A IN ('reg query HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{46986115-84D6-459c-8F95-52DD653E532E}\LocalServer32') DO SET katt=%%B IF EXIST %katt% (goto jubi) goto youarefail EDIT: For å lage en pause mellom tekst er en klassiker på forumet å bruke denne linja: ping localhost /n 2 -w 500 Selv ser jeg ikke poenget med en slik pause da batch er batch.. Endret 22. juni 2007 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Skriver jeg bare "start winamp.exe" kommer det at den ikke finner det. 8924511[/snapback] 1. START skal ikke brukes til å starte programmer fra CMD med mindre du vil starte disse i egne CMD-vinduer. Du skriver bare navnet på .exe-fila så starter programmet. Eksempel: @ECHO OFF CLS C:\ARMA\ARMA.EXE -MOD=@FDF_Sounds 2. For å starte et program må du ha hele filbanen. Skriver du "winamp.exe" vil den se om winamp.exe ligger i mappa du befinner deg i, og dersom den ikke er i mappa du er i får du den feilmeldinga. Eksemplet over er en fullstendig filbane, men du kan prøve Johndoes forslag uten at jeg har sett noe lignende i batch før. Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 For å lage en pause mellom tekst er en klassiker på forumet å bruke denne linja:ping localhost /n 2 -w 500 8924860[/snapback] Jeg skjønte ikke noe særlig av det andre du skrev. Men er det mulig å bruke denne type pause uten at den ping-greia kommer opp? At det blir skjult, så det kommer opp kun et mellomrom? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) Silly meg glemte jo en del av linja. Resultatet skal selvsagt pipes ut i evigheten med >NUL. Her er et eksempel: http://spackfish.com/hw/test10.bat EDIT: Siden koden min ikke var så lettfattelig har jeg her skrevet tingen helt ferdig. Den leter i standard path og i registeret etter Winamp. Dersom den finner Winamp kjører den sangen.mp3 om den finnes og ellers starter den bare normalt. Så kjøres WACommand.exe med /play slik at spilleren starter å spille. WACommand.exe må ligge i samme mappe som scriptet. Om ønsket kan den lett skrives ut av scriptet, men da autospiller ikke Winamp nødvendigvis. http://spackfish.com/hw/test11.bat http://spackfish.com/hw/WACommand.exe Endret 23. juni 2007 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
olemag11 Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 (endret) @echo offcls echo Skriv inn passord! set /p passord= IF %haha% equ lol goto rett cls echo Feil passord! pause exit :rett cls echo rett passord! start itunes.exe pause exit er det riktig? isåfall funker det ikke på meg =S passordet skulle ha vært "haha" Det du har gjort feil er set /p passord= IF %haha% equ lol goto rett. Det skulle ha vært set /p passor= IF %passord% equ lol goto rett hvis passordet skulle være lol. Hvis ikke kan du bare bytte lol med noe annet. Endret 9. mai 2008 av olemag11 Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Nice bump. Du er vel klar over at posten du siterer er over et år gammel? Lenke til kommentar
olemag11 Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Nice bump. Du er vel klar over at posten du siterer er over et år gammel? Ja men jeg så det ikke før etter at jeg hadde sendt den, og er ny på forumet og vet ikke åssen man sletter innlegg(hvis det går). Lenke til kommentar
cHilfiger Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 hmm hva er det jeg har gjort feil her mon tro? er barre en morro fil, si ifra hvis den er upassende! og vet noen hvordan man skrur ned tempoet, det går så sykt fort! @echo off title Tommy xD color a @echo off cls echo your system is beeing hacked... echo. echo [lll ] ping localhost -n 1 >nul cls echo your system is beeing hacked... echo. echo [ lll ] ping localhost -n 1 >nul cls echo your system is beeing hacked... echo. echo [ lll ] ping localhost -n 1 >nul cls echo your system is beeing hacked... echo. echo [ lll ] ping localhost -n 1 >nul cls echo your system is beeing hacked... echo. echo [ lll ] ping localhost -n 1 >nul cls echo your system is beeing hacked... echo. echo [ lll] ping localhost -n 1 >nul cls echo your system is beeing hacked... echo. echo [ ll] ping localhost -n 1 >nul cls echo your system is beeing hacked... echo. echo [ l] ping localhost -n 1 >nul cls echo your system is beeing hacked... echo. echo [l ] ping localhost -n 1 >nul cls echo your system is beeing hacked... echo. echo [ll ] ping localhost -n 1 >nul cls echo your system is beeing hacked... echo. echo [lll ] ping localhost -n 1 >nul cls echo your system is beeing hacked... echo. echo [ lll ] ping localhost -n 1 >nul cls echo your system is beeing hacked... echo. echo [ lll ] ping localhost -n 1 >nul cls echo your system is beeing hacked... echo. echo [ lll ] ping localhost -n 1 >nul cls echo your system is beeing hacked... echo. echo [ lll ] ping localhost -n 1 >nul cls echo your system is beeing hacked... echo. echo [ lll] ping localhost -n 1 >nul cls echo your system is beeing hacked... echo. echo [ ll] ping localhost -n 1 >nul cls echo your system is beeing hacked... echo. echo [ l] ping localhost -n 1 >nul cls echo your system is beeing hacked... echo. echo [l ] ping localhost -n 1 >nul cls echo your system is beeing hacked... echo. echo [ll ] ping localhost -n 1 >nul cls echo your system has sucsessfully been hacked cls echo Deleting all files... echo. echo [lll ] ping localhost -n 1 >nul cls echo Deleting all files... echo. echo [ lll ] ping localhost -n 1 >nul cls echo Deleting all files... echo. echo [ lll ] ping localhost -n 1 >nul cls echo Deleting all files... echo. echo [ lll ] ping localhost -n 1 >nul cls echo Deleting all files... echo. echo [ lll ] ping localhost -n 1 >nul cls echo Deleting all files... echo. echo [ lll] ping localhost -n 1 >nul cls echo Deleting all files... echo. echo [ ll] ping localhost -n 1 >nul cls echo Deleting all files... echo. echo [ l] ping localhost -n 1 >nul cls echo Deleting all files... echo. echo [l ] ping localhost -n 1 >nul cls echo Deleting all files... echo. echo [ll ] ping localhost -n 1 >nul cls echo Deleting all files... echo. echo [lll ] ping localhost -n 1 >nul cls echo Deleting all files... echo. echo [ lll ] ping localhost -n 1 >nul cls echo Deleting all files... echo. echo [ lll ] ping localhost -n 1 >nul cls echo Deleting all files... echo. echo [ lll ] ping localhost -n 1 >nul cls echo Deleting all files... echo. echo [ lll ] ping localhost -n 1 >nul cls echo Deleting all files... echo. echo [ lll] ping localhost -n 1 >nul cls echo Deleting all files... echo. echo [ ll] ping localhost -n 1 >nul cls echo Deleting all files... echo. echo [ l] ping localhost -n 1 >nul cls echo Deleting all files... echo. echo [l ] ping localhost -n 1 >nul cls echo Deleting all files... echo. echo [ll ] ping localhost -n 1 >nul cls echo Shuting down system... echo. echo [lll ] ping localhost -n 1 >nul cls echo Shuting down system... echo. echo [ lll ] ping localhost -n 1 >nul cls echo Shuting down system... echo. echo [ lll ] ping localhost -n 1 >nul cls echo Shuting down system... echo. echo [ lll ] ping localhost -n 1 >nul cls echo Shuting down system... echo. echo [ lll ] ping localhost -n 1 >nul cls echo Shuting down system... echo. echo [ lll] ping localhost -n 1 >nul cls echo Shuting down system... echo. echo [ ll] ping localhost -n 1 >nul cls echo Shuting down system... echo. echo [ l] ping localhost -n 1 >nul cls echo Shuting down system... echo. echo [l ] ping localhost -n 1 >nul cls echo Shuting down system... echo. echo [ll ] ping localhost -n 1 >nul cls echo Shuting down system... echo. echo [lll ] ping localhost -n 1 >nul cls echo Shuting down system... echo. echo [ lll ] ping localhost -n 1 >nul cls echo Shuting down system... echo. echo [ lll ] ping localhost -n 1 >nul cls echo Shuting down system... echo. echo [ lll ] ping localhost -n 1 >nul cls echo Shuting down system... echo. echo [ lll ] ping localhost -n 1 >nul cls echo Shuting down system... echo. echo [ lll] ping localhost -n 1 >nul cls echo Shuting down system... echo. echo [ ll] ping localhost -n 1 >nul cls echo Shuting down system... echo. echo [ l] ping localhost -n 1 >nul cls echo Shuting down system... echo. echo [l ] ping localhost -n 1 >nul cls echo Shuting down system... echo. echo [ll ] ping localhost -n 1 >nul cls echo BYE, regards from Tommy...EID!!!!!!!!<33 echo BYE, regards from Tommy...EID!!!!!!!!<33 echo BYE, regards from Tommy...EID!!!!!!!!<33 echo BYE, regards from Tommy...EID!!!!!!!!<33 echo BYE, regards from Tommy...EID!!!!!!!!<33 echo BYE, regards from Tommy...EID!!!!!!!!<33 echo BYE, regards from Tommy...EID!!!!!!!!<33 echo BYE, regards from Tommy...EID!!!!!!!!<33 echo BYE, regards from Tommy...EID!!!!!!!!<33 echo BYE, regards from Tommy...EID!!!!!!!!<33 echo BYE, regards from Tommy...EID!!!!!!!!<33 echo BYE, regards from Tommy...EID!!!!!!!!<33 echo BYE, regards from Tommy...EID!!!!!!!!<33 echo BYE, regards from Tommy...EID!!!!!!!!<33 echo BYE, regards from Tommy...EID!!!!!!!!<33 echo BYE, regards from Tommy...EID!!!!!!!!<33 echo BYE, regards from Tommy...EID!!!!!!!!<33 echo BYE, regards from Tommy...EID!!!!!!!!<33 echo BYE, regards from Tommy...EID!!!!!!!!<33 echo BYE, regards from Tommy...EID!!!!!!!!<33 echo BYE, regards from Tommy...EID!!!!!!!!<33 echo BYE, regards from Tommy...EID!!!!!!!!<33 echo BYE, regards from Tommy...EID!!!!!!!!<33 echo BYE, regards from Tommy...EID!!!!!!!!<33 echo BYE, regards from Tommy...EID!!!!!!!!<33 echo BYE, regards from Tommy...EID!!!!!!!!<33 echo BYE, regards from Tommy...EID!!!!!!!!<33 echo BYE, regards from Tommy...EID!!!!!!!!<33 echo BYE, regards from Tommy...EID!!!!!!!!<33 echo BYE, regards from Tommy...EID!!!!!!!!<33 echo BYE, regards from Tommy...EID!!!!!!!!<33 echo BYE, regards from Tommy...EID!!!!!!!!<33 echo BYE, regards from Tommy...EID!!!!!!!!<33 echo BYE, regards from Tommy...EID!!!!!!!!<33 echo BYE, regards from Tommy...EID!!!!!!!!<33 echo BYE, regards from Tommy...EID!!!!!!!!<33 echo BYE, regards from Tommy...EID!!!!!!!!<33 echo BYE, regards from Tommy...EID!!!!!!!!<33 echo BYE, regards from Tommy...EID!!!!!!!!<33 echo BYE, regards from Tommy...EID!!!!!!!!<33 echo BYE, regards from Tommy...EID!!!!!!!!<33 echo BYE, regards from Tommy...EID!!!!!!!!<33 echo BYE, regards from Tommy...EID!!!!!!!!<33 echo BYE, regards from Tommy...EID!!!!!!!!<33 echo BYE, regards from Tommy...EID!!!!!!!!<33 echo BYE, regards from Tommy...EID!!!!!!!!<33 echo BYE, regards from Tommy...EID!!!!!!!!<33 echo BYE, regards from Tommy...EID!!!!!!!!<33 echo BYE, regards from Tommy...EID!!!!!!!!<33 og hvordan får man vinduet til å være åpent etter at skriptet/ batchen er ferdig? Lenke til kommentar
Giz Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 (endret) Er det noen som vet om man kan få filen til å trykke på knapper? Og hvordan kan man gjøre det? @Thor : Jeg er MoRtEn fra Appunity EDIT : Du kan bruke : PING 1.1.1.1 -n 1 -w 1000 >NUL som ble nevnt helt først i posten. Dette gir en pause på 1 sek. Skal du ha foreksempel 1o sek pause skriver du : PING 1.1.1.1 -n 1 -w 10000 >NUL Hvis du vil ha det stående kan du bruke samme kommando og "overdrive" med antall sek. Men det skulle vel stå hvis du ikke har pause exit i slutten Endret 16. desember 2008 av Giz Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Er det noen som vet om man kan få filen til å trykke på knapper?Og hvordan kan man gjøre det? batch alene kan ikke trykke på knapper. VB og de fleste andre språk kan dette... Lenke til kommentar
Giz Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Ok. Jeg har tenkt å kode en keylogger for å bruke på en venn. Hvordan gjør jeg det? Er det mulig å få Batch filen til å sende infoen til min epost adresse eller noe lignende? Lenke til kommentar
3nity Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Hei , lagde denne bare for morsomheten. @echo off :loop echo %random% goto loop set /p passord= IF %passord% equ 12345 goto rett :rett echo OMFG Noen som vet om denne faktisk vil fungere med at passorde etterhvert faktisk kan bli funnet ut av programmet? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Hei , lagde denne bare for morsomheten. @echo off :loop echo %random% goto loop set /p passord= IF %passord% equ 12345 goto rett :rett echo OMFG Noen som vet om denne faktisk vil fungere med at passorde etterhvert faktisk kan bli funnet ut av programmet? det vil aldri sjekke om det har riktig passord, alt det gjør er "echo %random%" prøv med dette, usikker på om "set /p passord=" er det beste å bruke, men du får teste. @echo off :loop echo %random% set /p passord= IF %passord% equ 12345 goto rett goto loop :rett echo OMFG Lenke til kommentar
medlem-82104 Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Hei! Jeg prøver å få til slik at man kan slette en spesifikk ting i en tekst. Jeg har en txt fil der det står en lang liste med forskjellige ting. La oss si f.eks: ball fisk ugle Så er meningen at jeg skal kunne skrive "ugle" i .bat fila og at den da automatisk sletter ordet ugle... Dette her fungerer: echo Hva skal slettes?type best.txt set /p slett= find /v "%slett%" best.txt > tmp.txt copy tmp.txt best.txt del tmp.txt pause exit Men problemet er at det blir kopiert inn tittelen "best.txt" i det nye dokumentet, så gjør man det mange nok ganger har man X antall linjer øverst i dokumentet hvor det står "best.txt" noe som er utrolig irriterende -.- En annen ting jeg lurer på er om det går an å skrive inn ting til en txt fil og få det nummerert? Nytt eksempel: Jeg skriver inn ball, og deretter skriver batchen til en fil: 1. ball På ny skriver jeg: fisk og batchen skriver til fila: 2. fisk. Det skal gå an å gå ut av batchfila for senere å starte og fortsette på neste tall... Mvh Andak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå