Gå til innhold

crossfire med x1950xtx vs 7950gx2 i sli

just_me

Anbefalte innlegg

nederst på denne siden står det 450watt  :hmm:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=324853&view=detailed

450x2=900watt +prosessor = MYE

det kan vell ikke stemme, eller?

6858382[/snapback]

450w er nok stipulert for et komplett system se forøvrig hos Anandtech

For ytelse mellom ATI og nVidia kan du se litt tidligere i samme artikkel: Anandtech, eller hos Tomshardware.

Kort sagt vil nVidia 7950GX2 yte bedre på de høyoppløste spilltestene kontra singel 7900 eller ATI X19xxx, men vil bli forbigått av SLI eller Crossfire oppsett. Spørsmålet er jo da pris / ytelse. Selv gikk jeg for 7950GX2 siden prisen hadde mer betydning enn den beste ytelsen.

Men, les litt på artiklene og se på ytelsen på de forskjellige kortene på høye oppløsninger så ser du vel hva som vil passe din bruk - om du bare skal spille Battlefield 2 bør du jo ta utgangspunkt i den testen.

Det kommer stadig noe bedre, skal du spille nå eller til neste år? ....

torfinn

6858862[/snapback]

jeg skal "spille" om 1-1\2 mnd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flere ting jeg ikke forstår der...

kjøpte du 7950 x2 for beste ytelsen for pris?, eller er det at kortet er det dyreset som har betydning (for det er det 7950x2 er. Skal du ha mest ytelse for pengene er 1900xt et klar vinner til 2500kr

Billigste 7950 jeg finner inne er 4500kr, et 1950xtx selger for 3500 og et 1900xt for du helt nede i 2500kr, kan ikke forstå hva du mener med quote under.

7950GX2 siden prisen hadde mer betydning enn den beste ytelsen.

om 2 mnd er det november da slippes dx10 kortet g80. Med tanke på at det er en helt ny modell denne gangen burdet du vente.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

kjøpte du 7950 x2 for beste ytelsen for pris?, eller er det at kortet er det dyreset som har betydning (for det er det 7950x2 er. Skal du ha mest ytelse for pengene er 1900xt et klar vinner til 2500kr

jeg kjører 1920x1200, 1900xt holder jo ikke, eller er jeg helt på jordet?

Endret av just_me
Lenke til kommentar

Tror nokk du kommer litt for kort om du skal ha på all eye candy der ja. Men råder deg først til å sette det ordentlig inn i hva som venter rett rundt hjørnet (snakker da igjen om dx10 kortene).

Though Windows Vista and DX10 are the most exciting major shifts in graphics in years, there will be some other very slick stuff in 2006. ATI has already demonstrated the power of the GPU for general purpose computing tasks (commonly called GP-GPU) with the Avivo Transcode application. That should enjoy a public release before you read this, but if not, it's coming soon. We expect ATI and Nvidia to both push GP-GPU applications in a variety of areas, not just video transcoding. Physics middleware provider Havok has announced its intention to begin using SM 3.0-capable graphics cards for physics acceleration, for instance. Is physics benchmarking going to become part of our standard graphics card reviews? You never know!

link

http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1905766,00.asp

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...