Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Jeg betaler for fyring, men radiator er avslått.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

Det er nok ikke definert som vinterstid enda.

Kan du ikke heller høre med utleier/vaktmester om når disse aktiveres?

Her skjer det som regel i oktober en gang.

Lenke til kommentar

Det er ikke definert som vintertid enda, men det er ikke presisert i kontrakten at det kun er oppvarming om vinteren.

Før, da leilighetene tilhørte komunen var det ikke noe problem. Nå har svina i Fredensborg tatt over her, og da kan det bli problemer.

For meg er det ikke noe problem. Men jeg fikk en sønn i sommer, og uten oppvarming (har ikke varmekabler på badet heller) tror jeg at inneklimaet ikke er så veldig bra.

Lenke til kommentar
Det er ikke definert som vintertid enda, men det er ikke presisert i kontrakten at det kun er oppvarming om vinteren.

Så be dem sette på oppvarming asap da. :)

Før, da leilighetene tilhørte komunen var det ikke noe problem. Nå har svina i Fredensborg tatt over her, og da kan det bli problemer.

Da kan de neppe påberope seg sedvane e.l. om "vinterstid".

For meg er det ikke noe problem. Men jeg fikk en sønn i sommer, og uten oppvarming (har ikke varmekabler på badet heller) tror jeg at inneklimaet ikke er så veldig bra.

6857005[/snapback]

Jeg vil ihvertfall tro du kan kreve fyring slik at innetemperaturen er "normal", dvs 20-22 grader. Noe annet ville være underlig, så lenge fyring faktisk er inkludert i husleien. Da kan det neppe forventes at du skal fyre selv for å oppnå vanlig innetemperatur.

Disclaimer: er ikke jurist (enda :p )

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

6857005[/snapback]

Da har du vel så vidt jeg kan se krav på å bestemme fyring selv? Be de pent om å skru på varmen. Fungerer ikke det, prøv å gå videre. Du skriver "inkludert i leien". Mener du da husleie i form utgifter (altså at du eier leiligheten selv) eller leier du boligen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...